افزایش سهم مایکروسافت از بازار سیستم‌عامل‌ها به لطف ویندوز 10

وب‌سایت Netmarketshare آمار فروش و سهم بازار مایکروسافت در اوت 2019 را منتشر کرد. به نظر می‌رسد که در ماه گذشته میلادی مایکروسافت اوضاع بهتری داشته است. طبق آمار منتشر‌شده، سرانجام، سیستم‌عامل ویندوز 10 توانست پس از پنج سال حضور خود در بازار سیستم‌عامل‌ها به سهم 50 درصدی از این بازار برسد.

البته، استفاده از مرورگر Edge و Internet Explorer مایکروسافت در این ماه افت جزئی در این بازار داشته است. ویندوز 10 با افزایش 2 درصدی سهم خود از بازار درحال حاضر 50.99 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

از طرفی دیگر، سهم ویندوز 7 کاهش یافت و به 30.44 درصد رسید. رتبه سوم لیست سیستم‌عامل‌های بازار به macOS 10.14 با سهم 5.95 درصدی اختصاص یافته است.

درحالی که مایکروسافت در بخش سیستم‌عامل بسیار خوب عمل کرده است، اما رموندی‌ها درحال اجبار کاربران به استفاده از ویندوز 10 هستند و این کار را با پایان پشتیبانی از ویندوز 7 آغاز کرده‌اند.

در بخش مرورگرهای وب نیز مایکروسافت Edge تلاش می‌کند تا سهم خود را از بازار افزایش دهد. هم‌اکنون، رتبه اول مرورگرها در اختیار گوگل کروم با سهم 67.22 درصدی از بازار قرار دارد. پس از آن نیز مرورگر موزیلا فایرفاکس با سهم 8.43 درصد در رتبه دوم و Internet Explorer با سهم 7.50 درصد در رتبه سوم لیست مرورگرها قرار دارد. در رتبه چهارم نیز مرورگر مایکروسافت Edge با سهم 6.34 درصد مشاهده می‌شود.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت در ماه گذشته بسیار خوب عمل کرده و می‌تواند موفقیت خود را در زمینه افزایش کاربران ویندوز 10 جشن بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH