نوت‌بوک‌های سوئیفت 5 و سوئیفت 3 ایسر با پردازنده‌های نسل دهمی Ice Lake اینتل معرفی شدند

پیش از برگزاری نمایشگاه فنی IFA در شهر برلین، کمپانی ایسر از ورژن‌های بازنگری شده نوت‌بوک‌های محبوب خود با اسامی سوئیفت 3 و سوئیفت 5 رونمایی کرد. هر 2 مدل ضمن بهره‌مندی از اصلاحات عملکردی چشمگیر، مجهز به پردازنده‌های نسل دهمی Ice Lake شرکت اینتل هستند. همچنین اکنون سوئیفت 5 با بهره‌گیری از کارت گرافیکی آپشنال انویدیا MX250، پیشرفت بزرگی را تجربه نموده است.

در ابتدا به بررسی نوت‌بوک ایسر سوئیفت 5 می‌پردازیم. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این نوت‌بوک در اواخر ماه سپتامبر و با قیمت‌گذاری پایه 900 دلاری عرضه می‌شود. این گجت کماکان از طراحی منیزیومی سبک‌وزن سابق بهره می‌گیرد و شهرت مدل مذکور نیز از همین موضوع ناشی می‌شود. اکنون نوت‌بوک جدید دارای وزنی کم‌تر از 990 گرم و ضخامتی معادل 14.95 میلی‌متر است. ایسر این مدل را “سبک‌ترین نوت‌بوک 14 اینچی” نام‌گذاری کرده است. در راستای رسیدگی به بزرگ‌ترین انتقاد کاربران از مدل اولیه سال 2019، اکنون نوت‌بوک جدید مجهز به گزینه‌ای برای کارت گرافیکی انویدیا جیفورس MX250 است و یک مدل مجزا از این دستگاه نیز از تراشه گرافیکی Iris Pro شرکت اینتل بهره خواهد برد.

پیشرفته‌ترین مدل نوت‌بوک بازنگری شده سوئیفت 5 از پردازنده نسل دهمی Core i7-1065G7 اینتل و حداکثر 512 گیگابایت حافظه‌داخلی PCIe برخوردار است. شارژدهی باتری دستگاه در مقایسه با مدل سال گذشته افزایش یافته و اکنون مدل جدید با وعده شارژدهی 12.5 ساعتی باتری برای بهره‌برداری عمومی ارایه شده است. بعلاوه این دستگاه مجهز به اتصال USB 3.1 Type-C، تراشه 2 بانده وای‌فای 6 اینتل و قابلیت پشتیبانی از مشخصه ویندوز هلو از طریق اسکنر اثرانگشت خواهد بود. همچنین بایستی خاطرنشان کرد که پورت USB Type C اکنون از اتصال تاندربولت 3 پشتیبانی می‌کند.

از سوی دیگر شاهد عرضه نسخه بازنگری شده ایسر سوئیفت 3 خواهیم بود. قرار است این نوت‌بوک در ماه نوامبر پیش رو و با قیمت‌گذاری پایه 700 دلاری در دسترس مشتریان قرار گیرد. این دستگاه نیز سبک‌وزن و باریک است و وزنی معادل 2.65 پوند و ضخامتی برابر با 15.95 میلی‌متر دارد. این مدل نیز دارای ورژن‌هایی مجهز به پردازنده نسل دهمی اینتل Core i7-1065G7 یا پردازنده گرافیکی انویدیا جیفورس MX250 است. همچنین مدل‌های فاقد GPU و مجهز به تراشه گرافیکی Iris Plus اینتل نیز روانه بازار خواهند شد. پیکره‌بندی حافظه این نوت‌بوک می‌تواند تا حداکثر 512 گیگابایت حافظه‌داخلی و 16 گیگابایت رم ارتقاء پیدا کند. شارژدهی باتری دستگاه معادل 12.5 ساعت بوده و این مدل از درگاه‌ها و اتصال وای‌فای مشابه با برادر بزرگ‌تر خود یعنی ایسر سوئیفت 5 بهره خواهد برد.

نهایتا شاهد عرضه کامپیوترهای سری جدید Aspire C هستیم. این دسکتاپ‌های all in one در ابعاد 27، 24 و 22 اینچی عرضه می‌شوند. بعلاوه توان پردازشی این گجت‌ها از طریق پردازنده‌های نسل دهمی Core اینتل و پردازنده گرافیکی مجزای انویدیا MX130 به‌صورت اختیاری تامین می‌شود. گزینه‌های ذخیره‌سازی نیز شامل یک حافظه 2 ترابایتی M.2 NVMe SSD و حداکثر 2 ترابایت هارد دیسک 2.5 اینچی خواهد بود. بعلاوه امکان ارتقا حافظه رم تا سقف 32 گیگابایت نیز وجود دارد. سایر مشخصات این دستگاه‌ها شامل گزینه‌ای جهت بستن شاتر دوربین در زمان عدم استفاده از وب‌کم و 4 پورت USB 3.1 نسل 1 خواهد بود. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، مدل‌های مذکور در فصل بهار عرضه خواهند شد و ورژن 24 اینچی با برچسب قیمتی 700 دلاری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH