هواوی میت 30

اسمارتفون‌های سری هواوی میت 30 و میت ایکس از خدمات گوگل استفاده نخواهند کرد

ماه گذشته گزارشاتی منتشر شدند که نشان می‌دادند اسمارتفون‌های سری هواوی میت 30 (Huawei Mate 30) به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت، بدون هیچ‌کدام از نر‌م‌افزار‌ها یا خدمات گوگل به بازار عرضه خواهند شد. امروز هم منابع آگاه این خبر را تایید کردند و اذعان داشتند که یک تلفن دیگر نیز به این لیست اضافه شده است.

طبق گزارش The Nikkei Asian Review، اسمارتفون‌های هواوی میت 30، میت 30 پرو و میت ایکس مجوز هرگونه استفاده از برنامه‌ها یا خدمات گوگل را ندارند. به عبارتی دیگر، می‌توان گفت که نرم‌افزارهایی مثل پلی‌استور، مرورگر گوگل کروم، جی‌میل، یوتیوب، گوگل مپس و سایر نرم‌افزار‌ها و خدمات وابسته به گوگل در این تلفن‌ها نصب نشده‌اند. بزرگ‌ترین ضربه از جانب نرم‌افزار سرویس‌های گوگل پلی (Google Play Services) وارد شد که عدم وجود آن مانع از عملکرد صحیح نرم‌افزارهای شخص ثالث و بازی‌ها می‌شود.

البته، هر سه گوشی میت 30، میت 30 پرو و میت ایکس از نسخه منبع باز (Open Source) سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برند و هیچ پشتیبانی از خدمات گوگل در آن وجود ندارد.

تمامی این اتفاقات و اختلاف نظر‌ها به دلیل تحریم‌های دولت ایالات متحده بر علیه شرکت چینی هواوی رخ داده که نام این شرکت در فهرست تحریم‌های وزارت بازرگانی قرار گرفته است. همین موضوع مانع تجارت شرکت‌های آمریکایی با هواوی شده است.

این ممنوعیت شامل گوگل هم شده و تمامی خدمات و نرم‌افزارهای این شرکت آمریکایی تحت پوشش تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته‌اند. هواوی قبلا یک مهلت سه‌ماهه برای تعلیق تحریم‌ها دریافت کرده بود، اما این موضوع به دلیل پشتیبانی گوگل از دستگاه‌های اندرویدی این شرکت پیش آمد.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که سه تلفن جدید هواوی به بخش فروش اسمارتفون‌های این شرکت آسیب می‌رسانند. احتمال می‌دهیم که فروش هواوی در بازارهای خارج از چین تا 30 درصد کاهش یابد. اسمارتفون‌های سری میت 30 در تاریخ 19 سپتامبر (28 شهریور) معرفی خواهند شد و هندست میت ایکس نیز در اوایل ماه آینده به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH