رییس مایکروسافت رفتار ترامپ با هواوی را «غیرآمریکایی» خواند!

تحریم هواوی شرکت‌های آمریکایی را هم متضرر کرده است و هیچ‌کدام از آنها خواستار ادامه این وضعیت نیستند. همانطور که در جریان هستید هواوی از ماه مه امسال در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته و نمی‌تواند بدون اجازه دولت آمریکا، قطعات و نرم‌افزارهای موردنیاز خود را از تامین‌کنندگان آمریکایی خریداری کند. به همین خاطر، هواوی مجبور است که فعلا با این شرایط به راه خود ادامه دهد.

هرچند که در نشست G20 امسال که در ماه ژوئن برگزار شد، پرزیدنت ترامپ بعد از ملاقات خود با Xi Jinping، رییس جمهور چین، اعلام کرد که ممنوعیت‌ها برداشته خواهند شد، اما بعدا مشخص شد که این موضوع فقط شامل آن دسته از محصولات آمریکایی می‌شود که به‌طور گسترده قابل دسترس هستند و بنابراین هواوی همچنان در لیست تحریم‌ها باقی خواهد ماند.

تحریم هواوی

حالا براد اسمیت (Brad Smith) رییس هیئت مدیره شرکت مایکروسافت، طی مصاحبه‌ای که با بلومبرگ انجام داده گفته است که رفتار دولت آمریکا در رابطه با تحریم هواوی «غیرآمریکایی» است. او نه تنها موضع دولت را در این‌باره مورد انتقاد قرار داده، بلکه نتایج احتمالی چنین اقداماتی را بسیار بد دانسته است.  او در کتاب جدید خود به نام  Tools and Weapons: The Promise and the Peril of the Digital Age که به‌زودی منتشر خواهد شد نیز به این موضوعات پرداخته است.

به عقیده اسمیت، دلیلی وجود ندارد که هواوی اجازه همکاری با مایکروسافت را نداشته باشد. او گفته که مایکروسافت از دولت آمریکا خواسته تا تفکر پشت این تصمیم را برای آنها توضیح دهد. البته پاسخی که یکی از مقامات دولتی به شرکت داده این بوده که اگر شما هم آن چیزهایی را که ما می‌دانیم، می‌دانستید قطعا با ما هم‌نظر بودید.

اسمیت می‌گوید که اقدامات مهم این چنینی باید دلیلی قانع کننده‌ای و پایه و اساس محکمی داشته باشند. او همچنین گفته است که امیدوار است تجربه ترامپ در صنعت هتل‌داری او را در گرفتن یک تصمیم بهتر در چنین شرایطی کمک کند.

او می‌گوید، اینکه به یک شرکت (هواوی) بگویند می‌تواند محصولات خود را بفروشد، اما نمی‌تواند سیستم عامل یا یک چیپست خریداری کند مثل این است که بگوییم یک هتلدار می‌تواند درهای هتل خود را به روی مشتریان باز کند، اما نمی‌تواند تختخواب در اتاق‌های خود بگذارد یا نمی‌تواند غذا در رستوران‌هایش سرو کند. این کار باعث می‌شود که حیات یک شرکت به خطر بیفتد.

اسمیت در کتاب جدید خود پیش‌بینی کرده است که به‌زودی محدودیت‌های سخت‌تری درباره صادرات تکنولوژی‌های نوظهور اعمال خواهد شد. او با اظهار نگرانی درباره تاثیر این محدودیت‌ها بر روی شرکت مایکروسافت گفته است که اگر شما نتوانید تکنولوژی خود را در سطح جهانی عرضه کنید، نمی‌توانید یک شرکت پیشرو جهانی در حوزه تکنولوژی باشید.

او همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفته که مایکروسافت از وزارت بازرگانی آمریکا درخواست کرده تا ممنوعیت‌های فعلی را فقط در مورد فروش محصولات خاص به آن‌دسته از مشتریانی که ممکن است امنیت ملی آمریکا را به خطر بیندازند، اعمال کند. او پیشنهاد کرده است که استانداردهای مرتبط با جمع‌آوری اطلاعات و حریم شخصی افراد باید توسط گروهی از دمکراسی‌های دنیا اجرا و نظارت گردد تا فقط آن دسته از داده‌ها و اطلاعاتی که مناسب هستند به اشتراک گذاشته شوند.

با وجود اینکه در چند هفته اخیر نشانه‌های مثبتی درباره بهبود شرایط فعلی دیده شده است، اما به نظر نمی‌رسد که حل‌وفصل دایمی موضوع تحریم هواوی به این زودی‌ها اتفاق بیفتد. با این‌حال، هواوی به دنبال راه‌های دیگری است تا جایگزین‌های مناسبی برای محصولات شرکت‌های آمریکایی پیدا کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH