آیفون 11 با دوربین دوگانه و رنگ‌های جدید معرفی شد

اپل دیشب مدل جایگزین آیفون XR یعنی آیفون ۱۱ را معرفی کرد. سال گذشته، آیفون XR با نمایشگر LCD و قیمت نسبتا ارزان‌تر خود، محبوب‌ترین آیفون دنیا بود و حالا اپل آن را برای سال ۲۰۱۹ به‌روزرسانی کرده است.

آیفون ۱۱ هم مانند آیفون XR از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی بهره می‌برد و طراحی تقریبا مشابهی با آن دارد. ضمن اینکه همچنان شاهد بریدگی بالای دستگاه برای دوربین Face ID اپل هستیم. آیفون ۱۱ همچنین با رنگ‌بندی متنوعی شامل رنگ‌های سفید، مشکی، سبز، زرد، قرمز و ارغوانی قابل دسترس خواهد  بود.

اما بزرگ‌ترین تغییر اپل در آیفون ۱۱، مربوط به دوربین پشت گوشی می‌شود. در مقایسه با آیفون XR که تنها یک تک دوربین واید ۱۲ مگاپیکسلی داشت، آیفون ۱۱ حالا شامل یک سیستم دوربین دوگانه با یک سنسور اضافی اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2x است. حتی یک اینترفیس جدید هم برای دوربین آیفون ۱۱ معرفی شده که به شما اجازه خواهد داد تا بیرون فریم را نیز مشاهده کنید؛ بنابراین شما امکان دیدن جزییات عکس‌هایی را که با دوربین اولترا واید می‌گیرید، خواهید داشت.

آیفون ۱۱

اپل همچنین فناوری Multiscale Tone Mapping را به دوربین آیفون ۱۱ اضافه کرده تا دوربین بتواند بسته به شرایط مکانی مختلف، رفتار متفاوتی با هایلایت عکس‌ها داشته باشد. ضمن اینکه افکت جدیدی به نام High-Key Mono Portrait نیز برای آن معرفی شده تا بتوان از حیوانات نیز عکس پرتره گرفت.

اما بهترین چیزی که به دوربین آیفون ۱۱ اضافه شده ویژگی نایت مود یا حالت عکاسی در شب است. حالا اپل با افزودن این قابلیت به گوشی‌های جدید آیفون خود، بهتر خواهد توانست با دستگاهای پیکسل گوگل و هندست‌های نوت ۱۰ و S10 سامسونگ رقابت کند. نایت مود، با استفاده از روش Adaptive Bracketing شات‌های گرفته شده در شب را بهبود خواهد بخشید.

در بخش فیلمبرداری حالا می‌توان تنها با یک لمس بین دوربین‌های اولترا واید و اصلی سوییچ کرد. ضمن اینکه امکان ثبت ویدیوهای 4K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه نیز برای آن فراهم شده است. از دیگر قابلیت‌های بخش فیلمبرداری می‌توان به حالت اسلوموشن، تایم لپس و همچنین یک محدوده دینامیکی گسترش‌یافته برای هر دو دوربین اشاره کرد.

حتی دوربین سلفی دستگاه هم به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید TrueDepth ارتقا یافته است بطوریکه می‌توان آن را برای گرفتن شات‌های افقی چرخاند. دوربین جلو همچنین قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و حالت اسلوموشن را دارد.

در داخل آیفون ۱۱ شاهد جدیدترین پردازنده بایونیک A13 اپل هستیم. این چیپست همانطور که خود اپل می‌گوید سریع‌ترین پردازنده موبایلی را دارد و مجهز به سریع‌ترین پردازنده گرافیکی موبایلی دنیاست.

اپل برای نشان دادن عملکرد این پردازنده بر روی صحنه، بازی Pascal’s Wager را که از ماه آینده بر روی اپ استور قرار خواهد گرفت، بر روی آن اجرا کرد و ما شاهد گرافیک عالی بازی در آن بودیم. البته غیر از این دمو بازی، اپل اطلاعات زیادی درباره بهبودهای صورت گرفته با A13 نداد.

باتری آیفون ۱۱، ساعت شارژدهی بیشتری نسبت به باتری آیفون XR خواهد داشت. در آیفون ۱۱ همچنین با Face ID بهبودیافته‌ای روبه‌رو هستیم که با سرعت بالاتری چهره کاربر را اسکن خواهد کرد. آیفون ۱۱ دارای استاندارد IP68 است و تا عمق ۲ متری در برابر نفوذ آب مقاوم خواهد بود. همانطور که می‌دانید آیفون XR از استاندارد IP67 برخوردار بود.

قیمت آیفون ۱۱ هم قرار است از ۶۹۹ دلار شروع شود. ضمن اینکه شاهد بارگیری آن از تاریخ ۲۰ سپتامبر خواهیم بود. پیش‌سفارش‌ها هم از روز جمعه ۱۳ سپتامبر آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH