تصاویر جدید اسمارت‌فون پیکسل 4 از وجود تنظیمات حالت Motion Sense حکایت دارند

این روزها تمامی توجهات احتمالا به آی‌فون‌های جدید اپل معطوف شده است؛ اما گوگل پیکسل 4 نیز به‌ندرت، خارج از کانون توجه مخاطبان قرار گرفته است. امروز مجموعه‌ای از چندین تصویر به‌صورت آنلاین منتشر شد که مدل‌های مشکی و سفیدرنگ این هندست را مورد مقایسه قرار می‌داد. در ادامه، ویدیوی کوتاهی از نسخه نارنجی‌رنگ گوگل پیکسل 4 منتشر شد و نهایتا اطلاعات مربوط به بخشی از مشخصات این دستگاه لو رفت.

طرح مفهومی گوگل پیکسل 4

اخیرا زمان برگزاری رویداد سخت‌افزاری سالیانه گوگل نیز اعلام شد و اکنون به لطف اطلاعات فاش شده توسط یک فعال یوتیوبی با نام براندون لی از وب‌سایت Tech Today، جزئیات مربوط به تنظیمات حالت Motion Sense در اسمارت‌فون پیکسل 4 روشن شده است.

گوگل مجموعه‌ای از تنظیمات موشن سنس را در اختیار کاربران قرار خواهد داد

با توجه به تصاویر رسمی و ویدیوی تبلیغاتی اخیرا منتشر شده از اسمارت‌فون پیکسل 4، گوگل به امکان تعویض آهنگ‌ها، قطع صدای هشدارها و تماس‌های تلفنی از طریق مشخصه Motion Sense اشاره نموده است. ویدیوی منتشر شده امروز به این ویژگی‌ها همراه با برخی موارد دیگر اشاره نموده است.

در وهله نخست به‌نظر می‌رسد که کاربران پیکسل 4 و پیکسل 4 XL از گزینه غیرفعال نمودن کامل مشخصه Motion Sense بهره‌مند خواهند شد. اما با فعال‌سازی این مشخصه، فهرستی از تنظیمات شامل گزینه غیرفعال نمودن ژست‌های مربوط به “تعویض آهنگ” و “وقفه‌های سکوت” در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. مشخصه وقفه سکوت به کاربران اجازه می‌دهد تا با تکان دادن دست خود در بالای گوشی، صدای هشدارها را قطع کرده یا تماس‌های دریافتی را رد نمایند. از سوی دیگر مشخصه تعویض آهنگ به صاحبان گوشی امکان می‌دهد تا با یک حرکت پیمایشی بزرگ در جهتی مشخص نسبت به رد نمودن آهنگ‌ها اقدام کنند.

یک مشخصه تشخیص حرکت جالب دیگر، “reach to check phone” نام دارد. این مشخصه (همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد) به کاربران اجازه می‌دهد تا به منظور فعال‌سازی نمایشگر و مشاهده اعلان‌ها، زمان و سایر اطلاعات مفید، دست خود را در بالای صفحه‌نمایش گوشی جابه‌جا نمایند. برای مشاهده ویدیوهای مربوط به تنظیمات موشن سنس کافیست به دقیقه 13:03 ویدیوی منتشر شده در این قسمت مراجعه کنید.

بررسی گوگل پیکسل 4 از زوایای مختلف

در کنار ویدیوی کوتاه منتشر شده پیرامون تنظیمات Motion Sense، مجموعه نسبتا بزرگی از تصاویر نیز ارائه شد که اسمارت‌فون پیکسل 4 را از زوایای مختلف نمایش می‌دهند. نخستین تصاویر منتشر شده از به‌کارگیری یک نمایشگر بزرگ با حواشی جانبی باریک، چانه تحتانی باریک‌تر و حاشیه فوقانی نسبتا بزرگ حکایت دارند. یکی از تصاویر، نمایی نزدیک از قسمتی را نشان می‌دهد که بر اساس ادعای گوگل از دوربین سلفی، ردیاب Project Soil، اسپیکر گوشی و سیستم تشخیص چهره کاملا ایمن میزبانی می‌کند؛ سیستمی که با سامانه فیس آی‌دی اپل رقابت خواهد کرد.

اسمارت‌فون موردنظر، مدل مشکی‌رنگی است که پیش‌تر تصاویر مربوط به آن منتشر شد. این مدل مجهز به دکمه پاور سفیدرنگ در سمت راست بدنه خود است. کلیدهای کشیده جهت تنظیم میزان بلندی صدا نیز در همین سمت قرار دارند؛ در حالی‌که شیار مربوط به سیم‌کارت در سمت مخالف قاب دستگاه مستقر شده است. به‌نظر می‌رسد که فریم گوشی مشخصا از جنس پلاستیک اعلاء ساخته شده و با قاب اسمارت‌فون پیکسل 2 مشابهت دارد. درگاه USB-C و یک اسپیکر نیز در بخش تحتانی قاب گوشی به چشم می‌خورند. این اسپیکر در کنار بلندگوی قسمت گوشی جهت خلق تجربه صوتی استریو به‌کار گرفته می‌شوند.

              

زمان معرفی و عرضه اسمارت‌فون‌های گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 XL

ظاهرا سری گوگل پیکسل 4 در جریان برگزاری رویداد سخت‌افزاری روز سه شنبه 15 اکتبر معرفی خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، پیش‌سفارش رسمی این هندست‌ها بلافاصله پس از رونمایی آن‌ها آغاز می‌شود؛ اما احتمالا تا پیش از روز جمعه 25 اکتبر شاهد عرضه این اسمارت‌فو‌ن‌ها به بازار نخواهیم بود.

متاسفانه پیرامون قیمت‌گذاری گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 XL در زمان عرضه هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست. با این‌حال گوگل صریحا تائید کرد که برای فروش اسمارت‌فون پیکسل 3 طی سال جاری به چالش افتاده است و به همین دلیل، برای کمک به افزایش میزان فروش پرچم‌دار خود، تخفیفات چشمگیری را برای آن در نظر گرفته است. در حال حاضر روشن نیست که آیا غول اینترنتی قصد دارد پرچم‌داران امسال خود را با قیمت ارزان‌تری ارائه نماید یا خیر؛ اما حتی در صورت عدم تحقق این امر نیز قیمت‌گذاری هندست‌های جدید احتمالا از پیکسل 3 فراتر نخواهد رفت. چنین پدیده‌ای بدان معناست که پیکسل 4 و پیکسل 4 XL احتمالا با قیمت‌های خرده‌فروشی 799 و 899 دلاری یا ارزان‌تر عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH