گوشی‌های سری گلکسی نوت 10 تاییدیه وای‌فای 6 را دریافت کردند

همانطور که می‌دانید، Wi-Fi Alliance سازمانی است که استانداردهای صنعت وای‌فای را تنظیم می‌کند و همچنین به دستگاه‌های مجهز به وای‌فای تاییدیه استاندارد می‌دهد. تقریبا یک سال پیش این سازمان تصمیم گرفت تا نحوه نامگذاری نسل‌های آینده وای‌فای را ساده‌تر کند. برای مثال، جدیدترین نسل شبکه لوکال بی‌سیم، حالا به جای وای‌فای 802.11ax، با عنوان وای‌فای 6 شناخته می‌شود. دو نسل قبلی نیز به وای‌فای 5 (تکنولوژی 802.11ac) و وای‌فای 4 (فناوری 802.11n) تغییر نام پیدا کرده‌اند. نامگذاری‌های جدید، کار را برای مشتریان راحت‌تر کرده تا بدانند وای‌فای 6، نسخه بهبودیافته وای‌فای 5 است.

سامسونگ روز دوشنبه اعلان کرد که گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس، اولین دستگاه‌هایی هستند که تاییدیه وای‌فای 6 را از Wi-Fi Alliance دریافت کرده‌اند. تکنولوژی مذکور، بر روی باندهای 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز کار می‌کند و دارای ظرفیت انتقال بیشتری است. وای‌فای 6 به کاربران اجازه خواهد داد تا در منزل خود به‌طور همزمان، ویدیوهای اچ‌دی تماشا کنند، وسایل هوشمند خانه را مدیریت نمایند و از دستگاه‌های مختلف مجهز به این فناوری استفاده کنند. جدیدترین نسل وای‌فای، همچنین اتصال اینترنت را در مکان‌های شلوغ بهبود خواهد بخشید و اموری مانند مراقبت از سلامتی و یادگیری اینترنتی را سهل و آسان خواهد کرد.

Edgar Figueroa رییس و مدیر اجرایی Wi-Fi Alliance می‌گوید، تاییدیه وای‌فای 6 نشان‌دهنده شروع عصر جدیدی در عرصه وای‌فای است. این تکنولوژی که بر روی مشخصه‌های اصلی وای‌فای بنا شده، عملکرد بهتری را در هر محیطی برای کاربران فراهم خواهد ساخت و ظرفیت شبکه بالاتری را برای ارایه‌دهندگان سرویس به همراه خواهد داشت. همچنین فرصت‌های جدیدی را پیش‌روی وسایل هوشمند و پیشرفته باز خواهد کرد. وای‌فای 6 باعث بهبود اتصال اینترنت در مکان‌های پرجمعیت و محیط‌های اینترنت اشیا نیز خواهد شد.

بهبود ظرفیت در وای‌فای 6 مانع از کاهش سرعت‌های دیتا در خانه و مکان‌های شلوغ خواهد شد

براساس گزارش جدید وب‌سایت CNET، وای‌فای 6 داده‌ها را 30 درصد سریع‌تر از وای‌فای 5 انتقال می‌دهد. البته برای استفاده از آن شما نیاز به یک روتر وای‌فای 6 و دستگاهی که از نسل جدید پشتیبانی ‌کند، خواهید داشت. حالا به‌طور رسمی این تکنولوژی در مورد سری گلکسی نوت 10 سامسونگ تایید شده است. با اینکه Alliance هنوز گوشی‌های آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس را برای وای‌فای 6 تایید نکرده است، اما این سه دستگاه از تکنولوژی مذکور پشتیبانی می‌کنند و احتمالا در پروسه اخذ تاییدیه هستند.

گلکسی نوت 10

شاید از خودتان بپرسید چه نیازی به وای‌فای 6 است در حالیکه نسل قبلی آن کافی بود. برای اینکه متوجه اهمیت تکنولوژی جدید شوید، دستگاه‌های زیادی را که می‌توانند از طریق وای‌فای به اینترنت وصل شوند، در نظر بگیرید. شما در داخل خانه‌ خود ممکن است چندین دستگاه مختلف از جمله تلویزیون هوشمند، لپ‌تاپ، وسایل هوشمند خانه، یخچال و… داشته باشید که هر کدام از آنها بخشی از سیگنال وای‌فای را مصرف می‌کنند. با ظرفیت افزوده شده‌ای که در وای‌فای 6 قابل دسترس است، شما دیگر درباره کاهش سرعت انتقال داده‌های وای‌فای خود نگرانی نخواهید داشت.

البته موضوع سرعت انتقال داده‌ها زمانی بیشتر قابل درک است که در یک جای شلوغ مانند فرودگاه یا یک استادیوم حضور داشته باشید و همزمان افراد زیادی بخواهند به وای‌فای متصل بشوند. اینجاست که به‌کارگیری تکنولوژی پیشرفته وای‌فای 6 در چنین مکان‌هایی می‌تواند تجربه کار با اینترنت را برای شما راحت‌تر کند. با همه این اوصاف به نظر می‌رسد که در سال آینده باید شاهد ارتقا سیستم‌های وای‌فای موجود در داخل فرودگاه‌ها، مال‌ها، استادیوم‌ها و حتی محیط‌های کوچک‌تر، به وای‌فای 6 باشیم. ضمن اینکه هندست‌های پرچمداری که از الان به بعد وارد بازار خواهند شد، باید قادر به پشتیبانی از وای‌فای 6 باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH