استفاده از مواد بازیافتی در ساخت سری آیفون 11 برای اولین‌ بار!

آی‌پد ۱۰.۲ اینچی جدید، تماما از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده و مک‌بوک ایر سال گذشته هم اینگونه بوده است. اپل هنوز تصمیم نگرفته است آیفون‌های خود را با مواد بازیافت‌شده بسازد، اما در این زمینه یک قدم کوچک با آیفون 11 و 11 پرو برداشته است.

Lisa Jackson معاون محیط‌ زیست اپل، در صحبت با رویترز گفته که، موتور Taptic به‌روزرسانی شده داخل سری آیفون 11، با استفاده از بازیافت عناصر کمیاب زمین که شامل گروهی از ۱۷ ماده معدنی خاص می‌شوند، ساخته شده است. این بدین معنی است که حدود ۲۵ درصد از همه عناصر نادر زمین که داخل مدل‌های آیفون 11 استفاده شده‌اند، از نوع بازیافتی هستند.

قیمت آی‌فون 11

اپل می‌گوید که به‌کارگیری مواد بازیافت‌شده توسط این شرکت ربطی به تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا ندارد، اما تایید کرده است که این اقدام می‌تواند به حفظ زنجیره تامین پایدار کمک کند. اپل برنامه‌هایی برای خرید عناصر کمیاب زمین از یک تامین‌کننده خارجی دارد. هنوز مشخص نیست که این مواد از چه محصولاتی بازیافت شده‌اند اما آیفون‌های جدید مسلما در این زمینه با مدل‌های قبلی‌ تفاوت خواهند داشت.

Lisa Jackson در ادامه صحبت‌هایش گفته که، این اتفاق، یکی از همزمانی‌های خوشحال‌کننده‌ای است که آنچه که برای زمین خوب بوده برای صنعت هم خوب بوده است. یکی از چیزهایی که ما در داخل شرکت خیلی درباره آن صحبت می‌کنیم، این است که این کار تا چه اندازه می‌تواند زنجیره تامین ما را پایدارتر کند.

تصمیم به استفاده از عناصر بازیافتی هزینه‌های زیادی را برای شرکت به همراه داشته؛ چرا که مواد معدنی معمولا از اجزا ریز بازیافت می‌شوند و همین موضوع کل پروسه را بسیار سخت‌تر می‌کند. با این‌حال، اپل گفته که مقیاس تولید آن باعث شده که راه‌حل مذکور از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH