هدفون، راهکار نوین سونی برای فرار از بحران

1

شرکت سونی سال 2014 میلادی را خوب شروع نکرده است و به همین دلیل نیز از طرف مفسران صنعت راهکارهای متنوعی برای رفع مشکل‌های این شرکت معرفی می‌شود که در آخرین آن‌ها هدفون، راهکار نوین سونی برای فرار از بحران به نظر می‌رسد.

سونی در حال حاضر با ضرری 1.1 بیلیونی روبرو شده است و این رقم مشکلات عدیده‌ای را در ساختار این شرکت ایجاد نموده است. در دهه‌های 70،80 و 90 میلادی بود که سونی با ساخت بهترین هدفون‌های جهان توانسته بود بازار خود را در این بخش توسعه دهد و درآمد فوق‌العاده خوبی در این زمینه داشت که نمونه آن‌ها مدل‌هایی مانند MDR-V6 و MDR-V7 هستند که حتی بعد از گذشت 20 سال هنوز قابل‌استفاده به حساب می‌آیند. البته این دو مدل در حال حاضر حکم کمیاب‌های کلاسیک را داشته و با قیمتی نزدیک به 6 هزار دلار خرید و فروش می‌شوند.

این سابقه درخشان موجب شده است تا برخی از مفسرین صنعت فناوری اطلاعات در بخش سخت‌افزاری با تحلیل بازار به سونی پیشنهاد کنند که سونی برای فرار از مسیر فعلی می‌تواند به بخش بالایی از سود از طریق تولید هدفون‌های دارای کیفیت بسیار بالا دست یابد. به این ترتیب باید دید که مسئولان سونی این پیشنهاد را نیز مانند افزایش فروش تلویزیون‌های خود به سادگی رد خواهند کرد یا این‌بار به این مورد جدی‌تر نگاه می‌کنند.

شایان‌ذکر است که سونی برای آخرین بار در سال 2004 برای تولید بهترین هدفون جهان اقدام کرد و در طول این مدت تنها با ساخت هدفون‌های عادی این بازار را برای خود در وضعیت نیمه زنده نگاه داشته است. با توجه به این موضوع و وجود پشتوانه مناسب برای این شرکت می‌توان انتظار داشت که به راحتی بتوان این گزینه را با کمی زحمت در بخش طراحی عملی نموده و سونی را باقدرت فراوان در بازار هدفون‌های نیرومند بیابیم. بدون شک بسیاری از حالا برای عرضه چنین محصولی هیچان زده خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH