خداحافظ رادیوی دوست‌داشتنی!

2

چند سال پیش بود که مؤسس پروژه‌های موفقی مانند اسکایپ اقدام به تولید یک رادیوی ویژه کرد که به شما اجازه می‌داد تا از میان چند میلیون آهنگ مورد مد نظر خود را درخواست کنید ولی به تازگی مدیر این پروژه اعلام کرده است که این پروژه در آستانه شکست قرار دارد زیرا تاریخ انقضای رادیو گذشته است و به این ترتیب باید گفت خداحافظ رادیوی دوست‌داشتنی!

رادیوی اینترنتی RDIO در طول چهار سال نتوانست به موفقیت بالایی دست یابد و بسیار محدود باقی ماند، حتی اگر  دفعات اندکی از این رادیوی بین‌المللی استفاده کرده باشید باز هم می‌توانید درک کنید که قابلیت‌های RDIO به نسبت توجه مبذول شده به آن بسیار اندک است. در این میان جتی افزودن سیستم پخش ویدیو به این برنامه در سال گذشته میلادی نیز کمکی به رشد آن نکرده است و جتی اواخر سال 2013 تعدادی از دست‌‌اندرکاران پروژه و کارمندان RDIo اخراج شدند.

در مصاحبه‌ای مؤسس این شرکت به سادگی اعلام کرد که مخاطبینی که به رادیو گوش بدهند آن قدر کم شده‌اند که نمی‌توان آینده درخشانی را برای این رده متصور بود و به این ترتیب باید به زودی شاهد کاهش حجم سرمایه گذاری در این بخش باشیم. در این میان تنها مواردی مانند نت فیلیکس و پاندورا هستند که این مدل عرضه موسیقی را زنده نگاه داشته‌اند و کافی است مجسم کنید بدون آن‌ها چه سطحی از انزوا بر روی پخش رادیوی سایه خواهد افکند. نکته جالب اینجاست که نت فیلیکس با ماهانه 2 میلیون لار هزینه کمتر از RDIO درآمد بالاتری را داشته است و همین امر بیشتر از پیش مسئولان RDIO را به فکر تغییرات عمده و حتی گزینه بستن سامانه خود یا فروش آن انداخته است و آنتونی بی به عنوان مرد اول این پروژه نیز در مصاحبه خود از طریق شبکه لینکدین به صورت غیررسمی تمامی این احتمالات رو تأیید نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH