لپ‌تاپ ریزر بلید پرو 17 با رزولوشن 4K و رفرش‌ریت 120 فریم در ثانیه معرفی شد

شرکت ریزر لپ‌تاپ جدید ریزر بلید پرو 17 را معرفی کرد. لپ‌تاپ‌های ریزر با داشتن سخت‌افزارهای قدرتمند و طراحی براق و صیقلی خود تقریبا شبیه به دستگاه‌‌های مک‌بوک پرو اپل هستند. حالا این شرکت با رونمایی از لپ‌تاپ جدید ریزر بلید پرو 17، که مجهز به یک نمایشگر 4K با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز است، قدم بزرگی در معرفی لپ‌تاپ‌های پرچمدار برداشته است.

ما پیش از این، شاهد ارایه لپ‌تاپ‌هایی با رزولوشن و رفرش‌ریت بالا از طرف ریزر بوده‌ایم، اما این برای اولین بار است که شرکت، این دو ویژگی را در یکجا جمع کرده است. در حقیقت، به نظر می‌رسد که دستگاه جدید، اولین لپ‌تاپی است که از یک نمایشگر 4K با فرکانس ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

البته شرکت ایسوس، اوایل امسال چنین لپ‌تاپی را در نمایشگاه Computex معرفی کرده بود، اما هنوز خبری از آن نشده است. نمایشگر مذکور که روشنایی ۴۰۰ نیت با پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی Adobe RGB داشت، حالا قرار شده است با لپ‌تاپ ایسوس ROG Zephyrus S GX502 روانه بازار شود. 

ریزر بلید پرو 17

با این‌حال، به نظر می‌رسد که ریزر، در این مورد خاص، ضربه محکمی به ایسوس زده است؛ چراکه توانسته فرمول ایسوس را در مورد بلید پرو 17 خودش به کار گیرد. نمایشگر لپ‌تاپ جدید ریزر نیز، روشنایی ۴۰۰ نیت دارد و ۱۰۰ درصد محدوده Adobe RGB را پوشش می‌دهد. بلید پرو 17، امروز در آمریکا و چین به قیمت ۳۶۹۹ دلار معرفی شد و در انگلیس هم در سه ماهه چهارم امسال عرضه خواهد گردید.

برای گیمینگ، 4K یا ۱۲۰ هرتز؛ کدامیک؟

درست است که ریزر بلید پرو 17 به عنوان یک پرچمدار، در داخل خود بهترین سخت‌افزارهای ممکن از جمله پردازنده Core i7-9750H اینتل و کارت گرافیکی GeForce RTX 2080 Max-Q انویدیا را دارد، اما همه اینها، فقط برای یک تجربه گیمینگ با رزولوشن 4K جواب خواهند داد.

رزولوشن‌های بالا، نیاز به سخت‌افزارهای گیمینگ قوی‌تری دارند و ارایه وضوح 4K، حتی برای یک پردازنده شش هسته‌ای که با یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های گرافیکی دنیا جفت شده ‌است، کار راحتی نیست. حالا، نمایش تصاویر 4K با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه را در نظر بگیرید که چه کار سخت‌تری خواهد بود.

ریزر بلید پرو 17

در بررسی‌هایی که بر روی پردازنده گرافیکی RTX 2080 انویدیا انجام شده، مشاهده گردیده است که پردازنده حتی برای ارایه یک نرخ پایدار ۶۰ فریم در ثانیه در رزولوشن 4K نیز مشکل دارد. به‌طور کلی، نسخه‌های موبایلی پردازنده‌های گرافیکی به اندازه همتایان دسکتاپی خود عملکرد خوبی ندارند.

این موضوع، ریزر بلید پرو 17 را در جایگاهی قرار می‌دهد که به احتمال زیاد قادر به ارایه تصاویر شارپ و تجربه روان گیمینگ خواهد بود، اما گیمرها مجبور خواهند بود بین شارپ بودن تصویر و اجرای روان بازی، یکی را انتخاب کنند. البته برخی از بازی‌ها ممکن است با رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه اجرا شوند، اما مطمئنا بازی‌های بزرگ چنین امکانی را نخواهند داشت.

با وجود همه اینها، نمایشگر جدید مسلما آپشن‌هایی را در اختیار گیمرها خواهد گذاشت. بازی‌کنندگان می‌توانند برای رسیدن به رفرش‌ریت مطلوب خودشان، رزولوشن تصویر را پایین بیاورند و یا در مورد بازی‌هایی که کیفیت تصویر مهم‌تر از نرخ فریم است، آن را افزایش دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH