آیفون SE2 با ترکیبی از سخت‌افزار آیفون 11 و دیزاین آیفون 8 در راه است!

چهار سال از زمانی که اپل برای اولین بار گوشی محبوب آیفون SE را معرفی کرد می‌گذرد و حالا بعد از شایعات فراوان، به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها در حال آماده کردن مدل بعدی آن، یعنی آیفون SE2 هستند.

آیفون SE2 در اصل، یک آیفون 8S خواهد بود

به گفته Ming-Chi Kuo، تحلیلگر قابل اعتماد حوزه تکنولوژی، اپل هم‌اکنون در حال توسعه هندست به‌اصطلاح آیفون SE2 است که المان‌های مختلفی از دو مدل موجود این شرکت را با هم ترکیب خواهد کرد. دستگاه جدید قرار است دیزاین آیفون 8 و برخی از سخت‌افزارهای داخلی آیفون 11 را داشته باشد.

این موضوع بدین معنی است که نسل دوم آیفون SE، مجهز به یک نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD با رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل (326ppi) و حاشیه‌های بزرگی در بالا و پایین پنل خواهد بود. دکمه هوم اپل و فناوری Touch ID شرکت نیز بر روی آن وجود خواهد داشت. با این‌حال، به نظر نمی‌رسد که شاهد یک سیستم Face ID در آن باشیم.

گوشی جدید، احتمالا کانکتور لایتنینگ اپل را به‌همراه فریم آلومینیومی و پنل شیشه‌ای پشت خواهد داشت. وجود کانکتور لایتنینگ، به معنی ارایه شارژ بی‌سیم برای آن خواهد بود، اما اپل ممکن است، برای پایین نگه داشتن قیمت، آن را حذف کند.

با وجود همه اینها، سخت‌افزارهای داخلی هندست به‌هیچ‌وجه ارزان نخواهند بود. Ming-Chi Kuo معتقد است که چپیست اخیرا معرفی شده A13 بایونیک اپل، که کار پردازش آیفون 11 و آیفون 11 پرو را نیز بر عهده دارد، در داخل آیفون SE2 هم حضور خواهد داشت. همچنین مانند آیفون XR، شاهد رم ۳ گیگابایتی بر روی آن خواهیم بود که ۱ گیگابایت بیشتر از رم آیفون 8 است.

تاریخ معرفی آیفون SE2، قیمت و پیش‌بینی فروش آن

پیش‌بینی‌های فوق درباره آیفون SE2، کاملا با دو گزارش اخیرا چاپ شده در Nikkei و Bloomberg (ماه سپتامبر) و یک گزارش جداگانه در Economic Daily Times (ماه آوریل) مطابقت دارند. بنابراین به نظر می‌رسد که این هندست، بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک شده است.

در رابطه با زمان معرفی آن، Kuo اعتقاد دارد که اپل برنامه‌هایی برای رونمایی آن در سه ماهه اول ۲۰۲۰ دارد؛ این در حالی است که Bloomberg و Nikkei، بهار ۲۰۲۰ را برای آن پیش‌بینی کرده‌اند. براساس این حدس‌وگمان‌ها به نظر می‌رسد که اپل، رویداد سالانه خود در ماه مارس را که از قضا آیفون SE اصلی را نیز در سال ۲۰۱۶ در همین تاریخ معرفی کرد، برای پرده‌برداری از آیفون SE2 در نظر گرفته است.

اما باید گفت که میزان فروش آن، احتمالا پایین‌تر از آیفون XR خواهد بود. این بدین معنی است که به احتمال زیاد، فروش آیفون 8، در زمان عرضه آن، متوقف خواهد شد. اپل قبلا برای جلوگیری از هرگونه تداخل، بارگیری آیفون 5s را به محض معرفی آیفون SE اصلی متوقف کرده بود.

درباره قیمت آیفون SE2، هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست، اما اپل ممکن است آن را با قیمت فعلی ۴۴۹ دلاری آیفون 8 روانه بازار کند، یا اینکه آن را با یک قیمت پایین‌تر ۳۹۹ دلاری در اختیار مشتریان قرار دهد. گزینه اول، حرکت هوشمندانه‌ای خواهد بود؛ چراکه Ming-Chi Kuo معتقد است، اپل می‌تواند با معرفی این هندست، کاربران آیفون 6 را که علاقه‌ای به قابلیت‌های آیفون‌های جدیدتر ندارند، اما از طرفی به دنبال قیمت‌های پایین‌تر هستند، هدف قرار دهد. به علاوه، این کار به افزایش سهم شرکت در بازار اشباع‌شده اسمارتفون‌ها و همچنین اتخاذ سرویس‌هایی مانند اپل ارکید، اپل تی‌وی پلاس و اپل موزیک نیز کمک خواهد کرد.

Kuo پیش‌بینی کرده است که اپل، در سال ۲۰۲۰، تعداد ۳۰ تا ۴۰ میلیون دستگاه آیفون SE2 خواهد فروخت. اگر چنین اتفاقی بیفتند، آیفون SE2 می‌تواند تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین‌ هندست‌های شرکت بشود. آیفون XR، بین ماه‌های ژانویه و ژوئن امسال، به طور متوسط در هر ماه تعداد ۱.۷ میلیون دستگاه فروخته بود. بنابراین انتظار می‌رود که آیفون SE2 هم بتواند چیزی بین ۳.۳ تا ۴.۴ میلیون دستگاه در هر ماه بفروشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH