آپدیت macOS Catalina 10.15 اپل برای کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های این شرکت منتشر شد

شرکت اپل، امروز آپدیت 10.15 سیستم‌عامل macOS Catalina را به عنوان جدیدترین آپدیت برای کامپیوتر‌های مک منتشر می‌کند. باید چندین نکته را در مورد macOS Catalina 10.15 یادآور شد؛ نرم‌افزار iTunes در این نسخه از سیستم‌عامل مک وجود ندارد و به سه برنامه اپل موزیک (Apple Music)، پادکست‌ها (Podcasts) و اپل TV تقسیم شده است. تمامی کارهایی را که با iTunes انجام می‌دادید، از هم‌اکنون می‌توانید آن‌ها را در سه برنامه مختلف انجام دهید. هم‌چنین، همگام‌سازی (Sync) دستگاه‌های آیپد و آیفون نیز به بخش Finder منتقل شده است.

توسط یکی از قابلیت‌های جدید macOS Catalina 10.15 که اپل از آن به عنوان Project Catalyst یاد می‌کند نیز می‌توان موج وسیعی از نرم‌افزارهای آیپد را برروی کامپیوتر‌ها و لپ‌تاپ‌های مک اجرا کرد.

از سایر ویژگی‌های نسخه جدید سیستم‌عامل مک می‌توان به Sidecar اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد تا از آیپد خودبه عنوان یک نمایشگر ثانویه استفاده کنید. فرآیند اتصال آیپد از طریق ارتباط سیمی یا بی‌سیم انجام می‌شود. قابلیت Sidecar از قلم هوشمند اپل نیز پشتیبانی می‌کند تا به وسیله آن برروی آیپد خود که از آن به عنوان نمایشگر ثانویه استفاده می‌کنید، توانایی کار با نرم‌افزارهایی مثل فوتوشاپ را داشته باشید و یا نوت‌های خود را برروی تصاویر و فایل‌های PDF بنویسید.

قابلیت‌های جدیدی، مانند Screen Time و بهبود سطح حفاظت از حریم خصوصی کاربران توسط اپل به macOS Catalina اضافه شده‌اند. از مهم‌ترین ویژگی‌های افزایش سطح حریم خصوصی می‌توان به پاسخگویی اپلیکیشن‌ها برای دسترسی به محیط دسکتاپ، اسناد، فضای iCloud کاربر و حافظه خارجی اشاره کرد.

با استفاده از قابلیت‌های امنیتی جدید، دیگر لازم نیست نگران گم‌شدن یا دزدیده‌‌شدن لپ‌تاپ یا کامپیوتر اپلی خود باشید، زیرا با استفاده از نسخه جدید سیستم‌عامل مک می‌توانید لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود را همانند آیفون‌تان برای افراد غیرمجاز (سارقین و…) به یک محصول غیرقابل استفاده تبدیل کنید. هم‌چنین، در صورتی که iMac یا مک‌بوک شما از تراشه T2 اپل استفاده می‌کند، تنها راه پاک‌کردن اطلاعات و فعال‌سازی دوباره آن، استفاده از اثرانگشت شماست. امیداریم که این قابلیت نیز همانند قابلیت Activation Lock موجود در آیفون‌های اپل به یک گزینه کاربردی تبدیل شود.

بروزرسانی macOS 10.15 Catalina هم‌اکنون در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است و کاربران می‌توانند با کلیک برروی آیکون اپل در بالای صفحه‌نمایش و ورود به بخش تنظیمات، آن را دانلود و نصب کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH