پیکسل 4

قیمت پیکسل 4 گوگل خیلی بالاتر از حد انتظار خواهد بود!

اطلاعاتی که اخیرا درباره پیکسل 4 گوگل لو رفته است، آنقدر زیاد و پر از جزییات هستند که حتی می‌توان تصور کرد که نسل بعدی گوشی‌های گوگل، پیشاپیش به‌طور رسمی معرفی شده‌‌اند. در واقع، تنها دو روز تا رونمایی از آنها باقی مانده و اخبار جدید احتمال می‌دهند که این اسمارتفون‌ها از آنچه که انتظار می‌رود کمی گران‌تر خواهند بود.

پیکسل 4 احتمالا ۱۰۰ دلار گران‌تر از پیکسل 3 خواهد بود

اخیرا یکی از کارمندان Best Buy که خواسته نامش فاش نشود، در صحبت با وب‌سایت 9To5Google افشا کرده که دستگاه‌های پیکسل 4XL مخصوص اپراتورهای ورایزن و اسپریت، با برچسب قیمت ۹۹۹.۹۹ دلار در سیستم آنلاین خرده‌فروشی ظاهر شده‌اند. این اقدام احتمالا روشی برای مخفی نگه داشتن قیمت رسمی آن تا زمان معرفی دستگاه در روز سه‌شنبه است، اما اگر این موضوع صحت داشته باشد با گران‌قیمت‌ترین اسمارتفون گوگل روبه‌رو خواهیم بود.

پیکسل 4

درباره قیمت پیکسل 4 کوچک‌تر اطلاعاتی در دست نیست، اما اقدامات قبلی گوگل نشان می‌دهد که این مدل هم احتمالا با قیمت ۸۹۹.۹۹ دلار در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید. این قیمت، به نحو قابل‌توجهی بالاتر از قیمت ۸۲۹ دلاری است که ایوان بلاس، اوایل این هفته، خبر آن را داده بود. این افزایش قیمت، همچنین بسیار بالاتر از چیزی است که شایعات اولیه حکایت از آن داشتند. دوازده ماه پیش، پیکسل 3 و پیکسل 3XL به ترتیب با قیمت‌های ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار در اختیار مشتریان قرار گرفتند و تا همین اواخر انتظار می‌رفت که گوگل این نقاط قیمتی را برای سری پیکسل 4 هم حفظ نماید.

این کار می‌توانست به گوگل اجازه دهد تا با یک حاشیه نسبتا خوبی، از نزدیک‌ترین رقبای خود پیشی بگیرد و در نتیجه، میزان فروش‌ها و سهم خود را در همه بازارهای مهم اسمارتفون‌های پرچمدار، در آمریکا و سایر نقاط دنیا، افزایش دهد. با این‌حال، به نظر می‌رسد که شرکت، به‌رغم عدم موفقیت‌اش در سه سال گذشته، استراتژی فروش متفاوتی را مدنظر دارد.

گوگل چگونه افزایش قیمت نسبتا زیاد پیکسل 4 را توجیه خواهد کرد؟

با اینکه هنوز به‌طور رسمی تایید نشده است، اما گزارش‌ها و افشاگری‌های متعددی ادعا کرده‌اند که سری پیکسل 4 قرار است اسنپ‌دراگون 845 سال گذشته را با چیپست سریع‌تر و کارآمدتر اسنپ‌دراگون 855، که در داخل دستگاه‌هایی مانند گلکسی نوت 10، ال‌جی G8 ThinQ و وان پلاس 7 پرو هم به‌کار گرفته شده، جایگزین کند. همچنین انتظار می‌رود که گوگل، برای اولین بار، پرچمداران خود را به جای رم ۴ گیگابایتی مجهز به رم ۶ گیگابایتی کند. با این‌حال، برخلاف گزارش‌های اولیه، به نظر می‌رسد که غول اینترنت دنیا، همچنان از حافظه پایه ۶۴ گیگابایت در داخل دستگاه‌های جدید بهره بگیرد، اما در عوض، یک گزینه ۱۲۸ گیگابایتی هم در کنار آن معرفی نماید.

پیکسل 4

در رابطه با مشخصات خارجی هندست‌ها هم باید بگوییم که پیکسل 4 از یک نمایشگر ۵.۷ اینچی و نسخه XL آن از یک پنل ۶.۳ اینچی بهره خواهند برد. ضمنا هر دوی آنها، از رفرش‌ریت ۹۰ هرتز پشتیبانی خواهند کرد و دارای حاشیه‌های کناری باریک و یک پیشانی نسبتا بزرگ برای جا دادن تعداد زیادی از تکنولوژی‌ها خواهند بود. حاشیه بالای دستگاه، طبق معمول، میزبان یک دوربین سلفی و یک اسپیکر داخلی است، اما گوگل برای متمایز کردن اسمارتفون‌های جدید خود، از یک سیستم تشخیص چهره سه بعدی و یک چیپ رادار Soli که قادر به شناسایی ژست‌های حرکتی خواهد بود، هم در آنجا استفاده خواهد کرد. قاب پشت سری گوگل پیکسل 4 نیز تا حدودی متفاوت است؛ برای اینکه شاهد یک ماٰژول دوربین مربعی‌شکل و یک ست‌آپ دوربین دوگانه شامل یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو ۱۶ مگاپیکسلی در آن خواهیم بود.

گوشی‌های سری پیکسل 4 گوگل بر روی خود از سیستم عامل اندروید 10 به‌همراه نسل بعدی دستیار اسیستنت شرکت بهره خواهند برد. دستیار صوتی ارتقایافته، ظاهرا ابتدا در انحصار دستگاه‌های جدید خواهد بود، اما در نهایت در اسمارتفون‌های دیگر هم قابل دسترس خواهد بود؛ هرچند که قدرت پردازشی موردنیاز برای آن، احتمالا استفاده از آن را محدود خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH