بررسی اولیه وان‌پلاس 7T پرو

وان‌پلاس 7T پرو یک محصول عجیب به‌شمار می‌رود. در واقع روشن نیست که کمپانی وان‌پلاس بنا بر چه دلایلی تصمیم به تولید این هندست گرفته است. مشخصات اسمارت‌فون جدید در مقایسه با وان‌پلاس 7 پرو اندکی ارتقا یافته و یقینا کمپانی، پیشرفته‌ترین اسمارت‌فون خود تا به امروز را ارایه نموده است. با این‌حال چنان‌چه پیش‌تر گوشی وان‌پلاس 7 پرو را خریداری کرده‌اید؛ در این‌صورت ارتقا هندست به مدل جدید ابدا ضروری نخواهد بود.

نمایشگر غول‌پیکر 6.67 اینچی بدون ناچ با نرخ نوسازی 90 هرتزی، کلیدی‌ترین مشخصه وان‌پلاس 7T پرو به‌شمار می‌آید. نرخ نوسازی بالاتر به‌معنای تجربه پیمایشی سریع‌تر و نمایش روان‌تر انیمیشن‌ها خواهد بود. وان‌پلاس 7T پرو مجهز به یک دوربین پاپ‌آپ است که تنها در مواقع نیاز از قسمت فوقانی دستگاه خارج می‌شود. این مشخصه منحصربه‌فرد موجب حذف ناچ شده و به زیبایی بیش‌تر گوشی کمک می‌کند.

باتری قدرتمند گوشی، انرژی موردنیاز آن برای 1 روز کامل را تامین می‌کند. وان‌پلاس 7T پرو در زمینه توان پردازشی و دوربین، بهترین گوشی موجود در بازار به‌شمار نمی‌رود؛ اما این هندست با قیمت‌گذاری ارزان‌تر و امکانات چشمگیر خود می‌تواند بسیاری از اسمارت‌فون‌های رقیب را پشت سر بگذارد.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

وان‌پلاس 7T پرو در ایالات‌متحده یا استرالیا عرضه نخواهد شد؛ اما مشتریان بریتانیایی می‌توانند این هندست را خریداری نمایند. اسمارت‌فون جدید وان‌پلاس با قیمت‌گذاری 699 پوندی عرضه می‌شود که در مقایسه با پایین‌ترین ورژن وان‌پلاس 7 پرو 50 پوند گران‌تر است.

طراحی

وان‌پلاس 7T پرو از زبان طراحی بسیار مشابه با وان‌پلاس 7 پرو برخوردار است. پنل پشتی گوشی دارای رنگ‌آمیزی مات بوده و صرفا با تم آبی‌رنگ عرضه می‌شود. با توجه به وجود نمایشگر بزرگ، دستگاه دارای ابعادی چشمگیر است و این موضوع احتمالا حمل گوشی در دست‌های کوچک‌تر را دشوار می‌کند. با این‌حال به لطف استفاده از زوایای گرد شده و رنگ‌آمیزی مات پنل پشتی، حمل گوشی برای اکثر کاربران لذت‌بخش خواهد بود.

ابعاد گوشی معادل 162.6 در 75.9 در 8.8 میلی‌متر و وزن آن برابر با 206 گرم است. قسمت تحتانی دستگاه از خشاب سیم‌کارت، پورت USB-C و یک اسپیکر منفرد میزبانی می‌کند. با این‌حال وان‌پلاس 7T پرو فاقد جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و گواهی حفاظتی IP جهت مقاومت در مقابل آب‌خوردگی است.

نمایشگر

نمایشگر غول‌پیکر وان‌پلاس 7T پرو از نظر ابعاد با کلیه هندست‌های پیشرفته بازار رقابت می‌کند. این پنل 6.67 اینچی با حواشی جانبی کمی خمیده و طراحی یکپارچه خود بسیار چشم‌نواز است. نمایشگر مذکور از رزولوشن 3120 در 1440 پیکسل و چگالی 516 پیکسل بر اینچ بهره می‌گیرد.

دوربین سلفی پاپ‌آپ در مقابل آسیب‌های ناشی از سقوط گوشی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. با سقوط دستگاه، ماژول دوربین سریعا به‌صورت خودکار جمع خواهد شد. حداکثر میزان روشنایی نمایشگر بسیار چشمگیر بوده و تماشای محتوا در زیر تابش مستقیم خورشید را تسهیل می‌کند. برتری نمایشگر 90 هرتزی هنگام اجرای بازی‌ها یا گردش در شبکه‌های اجتماعی مشهود خواهد بود.

دسترسی به اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر آسان بوده و عملکرد آن نیز سریع و دقیق است. استفاده از الگوهای ترسیمی، پین یا مشخصه فیس آنلاک سایر گزینه‌های موجود جهت بازگشایی قفل گوشی محسوب می‌شوند؛ با این‌حال اسکنر اثرانگشت بهترین روش قابل دسترس به‌شمار می‌رود.

مشخصات و کارآیی

وان‌پلاس در اسمارت‌فون 7T پرو از قدرتمندترین تراشه ساخت کمپانی کوالکام با نام اسنپ‌دراگون 855 پلاس به‌همراه 8 گیگابایت رم استفاده کرده است. این هندست تنها با 256 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه شده و فاقد درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی است. این ظرفیت حافظه برای کاربران معمولی کفایت خواهد کرد. عملکرد گوشی در کاربری روزمره بسیار چشمگیر بوده و جدیدترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها نیز سریعا و بدون کوچک‌ترین وقفه اجرا می‌شوند.

وان‌پلاس 7T پرو در تست بنچمارک گیک‌بنچ 5 موفق به کسب امتیاز 2584 شد. این در حالیست که پرچم‌دار سامسونگ گلکسی S10 پلاس 5G امتیاز 2197 را از آن خود کرد. با این‌حال اسمارت‌فون سونی اکسپریا 5 با کسب امتیاز 2655 از وان‌پلاس 7T پرو پیشی گرفت.

نرم‌افزار

وان‌پلاس 7T پرو با سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری OxygenOS عرضه می‌شود. این نرم‌افزار در کلیه جهات، مناسب به‌نظر می‌رسد. آخرین ورژن OxygenOS از برخی امکانات اضافی شامل حالت تاریک و Zen mode برخوردار است.  در حالت Zen mode کاربران کماکان به شماره تلفن‌های اضطراری دسترسی خواهند داشت؛ بنابراین مشخصه مذکور به آرامش و تمرکز هرچه بیش‌تر کاربر کمک خواهد کرد.

دوربین

وان‌پلاس 7T پرو از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه شامل حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. به‌طور کلی تصاویر ثبت شده توسط دوربین وان‌پلاس 7T پرو از کیفیت مناسبی برخوردار هستند؛ با این‌حال بهترین نمونه‌های ثبت شده توسط اسمارت‌فون‌ها به‌شمار نمی‌روند. وضوح تصاویر در مقایسه با گذشته ارتقاء یافته است؛ اما عملکرد دوربین در شرایط نوری ضعیف کماکان دچار مشکل خواهد شد. بدین‌ترتیب تصاویر ثبت شده توسط وان‌پلاس 7T پرو نسبت به سایر هندست‌ها با قیمت‌گذاری مشابه دارای نویز بیش‌تری هستند. با این‌حال استفاده از حالت Nightscape هنگام عکاسی شبانه به بهبود کیفیت کلی تصاویر کمک می‌کند. دوربین فوق‌عریض هنگام ثبت تصاویر با میدان‌دید وسیع، عملکرد مناسبی از خود ارائه می‌دهد. لنز تله‌فوتو نیز امکان بزرگنمایی سوژه‌ها بدون کاهش چشمگیر کیفیت تصویر را فراهم می‌کند. دوربین هندست جدید وان‌پلاس در زمینه ضبط ویدیو نیز کارآمد ظاهر می‌شود و قادر به ضبط محتوا با رزولوشن 4K است.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی به لحاظ تئوری، مناسب به‌نظر می‌رسد؛ اما کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آن در حد ایده‌آل نیست.

شارژدهی باتری

باتری 4085 میلی‌آمپرساعتی وان‌پلاس 7T پرو عملکرد شگفت‌انگیزی دارد و حتی در برخی موارد بهتر از نمونه به‌کارگیری شده در وان‌پلاس 7 پرو عمل می‌کند. این هندست از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نموده و بر اساس ادعای وان‌پلاس، سرعت شارژ آن در مقایسه با دستگاه‌های قبلی کمپانی 23 درصد سریع‌تر است. این‌بار نیز وان‌پلاس در عوض پشتیبانی از مشخصه شارژ بی‌سیم، تمام تمرکز خود را به فناوری شارژ سریع معطوف نموده است.

جمع‌بندی

وان‌پلاس 7T پرو همانند سایر اسمارت‌فون‌ها از نقاط قوت و ضعف ویژه‌ای برخوردار است. قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه، شارژدهی بالای باتری و نمایشگر بزرگ و باکیفیت از جمله محاسن این هندست محسوب می‌شوند. در مقابل، عدم پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم، عدم مقاومت در مقابل آب‌خوردگی و ارتقا جزئی نسبت به مدل قدیمی‌تر از مهم‌ترین جنبه‌های منفی وان‌پلاس 7T پرو به‌شمار می‌روند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH