باگ امنیتی گوگل پیکسل 4 موجب باز شدن قفل گوشی با چشمان بسته می‌شود!

همانطور که در جریان هستید گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4XL گوگل هیچ سنسور اثرانگشتی در هیچ‌جای خود ندارند و به جای آن از یک فناوری فیس آنلاک برای تایید هویت بیومتریک استفاده شده است. به لطف سخت‌افزار پیشرفته‌ای که در حاشیه بزرگ بالای نمایشگر دستگاه‌ها تعبیه شده، این فناوری هم احتمالا مانند Face ID اپل امنیت زیادی خواهد داشت، اما یک تفاوت مهم بین این دو تکنولوژی وجود دارد.

حالا مشخص شده است که پیکسل 4 گوگل می‌تواند حتی زمانی که چشمان شما بسته هستند، آنلاک بشود. این موضوع می‌تواند تبدیل به یک مشکل اساسی گردد، چراکه افرادی که در کنار شما هستند (برای مثال همسر، بچه یا دوستان‌تان) خواهند توانست، هنگامی که شما خواب هستید، قفل گوشی‌تان را تنها با گرفتن آن جلوی صورت‌تان باز کنند. هنوز معلوم نیست که چرا گوگل نخواسته چک کردن باز بودن چشم‌ها را به سیستم تشخیص چهره خود اضافه کند.

فیس آنلاک گوگل

البته وب‌سایت پشتیبانی گوگل برای پیکسل 4 این موضوع را تایید کرده و گفته است که گوشی شما همچنین می‌تواند توسط شخص دیگری که آن را به طرف صورت شما گرفته آنلاک شود؛ حتی اگر چشمان شما بسته باشند. این توضیح، برای توصیه به کاربرانی داده شده که درباره امنیت گوش‌هایشان حساس هستند و از آنها خواسته شده تا در مواردی که از این بابت نگرانی دارند قابلیت فیس آنلاک دستگاه خود را غیرفعال کنند. اما به‌هرحال، این وضعیت تجربه بدی را برای کاربران رقم خواهد زد. همچنین باید پرسید مگر چند نفر از دارندگان گوشی‌های پیکسل 4 هنگام رفتن به رختخواب، به یادشان خواهد بود که آن را غیرفعال کنند؟

برخلاف فیس آنلاک گوگل، فناوری تشخیص چهره Face ID اپل، قبل از آنلاک کردن دستگاه، کنترل می‌کند که کاربر هوشیار باشد و فعالانه به دستگاه نگاه کند. اما نکته جالب اینکه، تصاویر لو رفته از پیکسل 4، ست‌آپ فیس آنلاک را با یک گزینه Require eyes to be open در بخش منو، نشان می‌دادند، اما این گزینه حالا در پیکسل‌های بارگیری شده وجود ندارد. خوشبختانه شنیده می‌شود که گوگل به‌زودی این قابلیت را از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری به سیستم خود اضافه خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH