اپل کماکان ارزشمندترین برند دنیا به‌شمار می‌رود

موسسه Interbrand برای یک‌بار دیگر اپل را به‌عنوان ارزشمندترین برند جهان معرفی کرد. غول کوپرتینویی برای هفتمین سال پیاپی موفق به کسب این عنوان شد. رتبه‌بندی مشورتی برندها، وضعیت مالی کمپانی‌ها را مدنظر قرار می‌دهد؛ اما عمده تمرکز آن به فاکتورهای تعیین‌کننده در ارزش یک برند معطوف خواهد بود.

“ما از تاثیرات یک برند قدرتمند بر روی گروه‌های کلیدی ذی‌نفع که بر رشد کسب‌وکار برند تاثیرگذار هستند؛ کاملا آگاهی داریم. این گروه‌ها شامل مشتریان فعلی و آینده، کارمندان و سرمایه‌گذاران هستند. برندهای قدرتمند در انتخاب مشتریان تاثیرگذار بوده و موجب پیدایش نوعی حس وفاداری، جذابیت، بقا و رشد استعداد می‌شوند. بعلاوه این موضوع موجب کاهش هزینه‌های مالی خواهد شد. روش مورد استفاده ما جهت ارزش‌گذاری برندها مشخصا با هدف لحاظ نمودن تمامی این فاکتورها طراحی شده است.”

فهرست 10 برند ارزشمند دنیا شامل عناوین زیر است:

موسسه Interbrand فرآیند امتیازدهی به برندها را بر اساس 10 فاکتور مختلف اجرا می‌کند. هر یک از فاکتورهای مذکور به‌عنوان یک عامل کلیدی برای انتخاب محصولات کمپانی در مقابل رقبای خود در نظر گرفته می‌شوند. این فاکتورها شامل شفافیت، تعهد، شیوه مدیریت، پاسخ‌گویی، تعامل، سطح شمولیت ، تمایز، پایداری، اصالت و قدمت هستند.

در سال 2018 اپل مشخصا موفق به کسب امتیاز مناسب در 3 فاکتور شد که 2 مورد از آن‌ها شامل تمایز و سطح شمولیت مشابه سال گذشته بود. با این‌حال امسال فاکتور “پایداری” با “شیوه مدیریت” جایگزین شد. شمولیت در واقع معیاری است که عمق درک مشتریان از حضور موثر یک برند و شناسایی آن به‌عنوان یک نماد تجاری قدرتمند را توصیف می‌کند. در خصوص اپل، اکنون مصرف‌کنندگان از دلایل تمایز این برند مطلع هستند و غالبا محصولات اپل را با کیفیت برتر آن‌ها می‌شناسند.

موسسه Interbrand معتقد است که تمایز به منزله برداشت مصرف‌کننده از یک برند و جایگاه و تجربه‌ای است که آن‌را نسبت به سایر برندها شاخص می‌کند. شیوه مدیریت نیز بیانگر رایزنی در خصوص الگوی اداره یک برند است که امکان پیاده‌سازی موثر و کارآمد استراتژی آن برند را فراهم می‌کند.

نتایج محاسبات انجام شده از ارزش 234 میلیارد دلاری برند اپل حکایت دارند. این رقم در مقایسه با سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است؛ موضوعی که به‌آسانی اپل را به ارزشمندترین برند دنیا تبدیل می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH