پتنت جدید سامسونگ خبر از ساخت یک هدست واقعیت افزوده می‌دهد!

اخیرا پتنتی از سامسونگ منتشر شده که نشان‌دهنده یک هدست واقعیت افزوده است. به نظر می‌رسد که شرکت کره‌ای نمی‌خواهد در آینده نزدیک، از رقبای خود در این حوزه عقب بماند.

هدست واقعیت افزوده سامسونگ

از سال‌های قبل، شایعات زیادی درباره اینکه سامسونگ در حال کار بر روی هدست واقعیت افزوده است وجود داشت. در این بین، سامسونگ، هدست واقعیت مجازی Gear VR را عرضه کرد. این در حالی است که گلکسی نوت 10 جدیدا معرفی شده شرکت نیز از واقعیت افزوده پشتیبانی نمی‌کند. با این‌حال، نشانه‌های روشنی وجود دارد که سامسونگ در حال کار بر روی دستگاه‌های واقعیت افزوده است و با وجود رقبایی مانند اپل که به دنبال عرضه یک هدست واقعیت افزوده در آینده نه چندان دور هستند، می‌توان انتظار داشت که سامسونگ هم در این‌باره، فکرهایی در سر داشته باشد. حالا انتشار یک پتنت جدید، همه این پیش‌بینی‌ها را تایید می‌کند.

هدست واقعیت افزوده سامسونگ

عنوان این پتنت که در وب‌سایت GalaxyClub منتشر شده است، «Head Mounted Display» بوده و در ماه فوریه امسال به ثبت رسیده است.

پتنت، شامل رندرهای کاملی است، اما از آنجاییکه با یک پتنت طراحی سروکار داریم، درباره جزییات تکنیکی هدست چیزی ارایه نشده است. براساس تصاویر موجود، به نظر می‌رسد که هدست سامسونگ دارای دو نمایشگر heads-up، دو دوربین و یک کابل جهت اتصال باشد. یک اسپیکر هم در رندرها قابل تشخیص است، ولی امکان هم دارد که صرفا یک حفره کوچک باشد.

هدست واقعیت افزوده سامسونگ

طبق معمول، ما در حال‌حاضر نمی‌توانیم درباره اینکه سامسونگ این پتنت را چگونه و چه زمانی به مرحله اجرا در خواهد آورد اظهار نظر کنیم. با این‌حال، وجود این پتنت می‌تواند نشانه روشنی باشد که شرکت کره‌ای همچنان درباره ساخت محصولات واقعیت افزوده مصمم است. حالا اینکه محصول نهایی، در سال 2020 یا سال‌های بعدتر معرفی گردد مساله دیگری است.

هدست واقعیت افزوده سامسونگ هدست واقعیت افزوده سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH