احتمال از کار افتادن آی‌فون 5 اپل در صورت آپدیت نکردن آن

7 سال پس از عرضه آی‌فون 5، اپل پیام هشدارآمیزی را برای مالکان این هندست ارسال کرد و ضرورت به‌روزرسانی این دستگاه به آخرین ورژن سازگار سیستم‌عامل iOS یعنی iOS 10.3.4 تا روز یکشنبه آینده، 3 نوامبر را گوش‌زد نمود.

بر اساس اظهارات کمپانی، دستگاه‌های آی‌فون 5 که تا پایان هفته آینده به iOS 10.3.4 به‌روزرسانی نشوند؛ قادر به اتصال به اینترنت نخواهند بود. بدین‌ترتیب فعالیت سرویس‌های پایه نظیر اپ استور، آی‌کلاد، ایمیل و وب‌گردی از طریق مرورگر سافاری یا کروم متوقف خواهد شد.

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری OTA سریعا از دسترس خارج خواهند شد؛ با این‌حال کماکان یک راه‌حل پیش روی کاربران قرار دارد. این افراد در صورت فراموش کردن دانلود و نصب نرم‌افزار بر روی گوشی آی‌فون 5 خود تا روز 3 نوامبر، پیش از مهاجرت به ورژن جدیدتر iOS ناچارا بایستی فرآیند پشتیبان‌گیری و ری‌استور را از طریق یک کامپیوتر انجام دهند.

2 سال پیش و به‌دنبال انتشار سیستم‌عامل iOS 11، اپل فرآیند توسعه iOS 10 را متوقف کرد؛ اما این کمپانی نهایتا در تابستان جاری وادار به رفع یکی از مشکلات بزرگ پلتفرم مذکور شد. این اصلاحات به ادامه سازگاری مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون و آی‌پد با شبکه‌های GPS که با مرور زمان متحول می‌شوند؛ کمک خواهند کرد. بر اساس اطلاعات کنونی، آی‌پدهای نسل چهارم نیز تحت‌تاثیر چنین تحولی قرار می‌گیرند؛ اگرچه مشکل فوق صرفا عملکرد GPS این گجت‌ها را مختل خواهد کرد. در هر صورت، نصب به‌روزرسانی احتمالا ایده مناسبی به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH