با جدیدترین خودروهای زرهی هوابرد نیروی زمینی آمریکا آشنا شوید

نیروی زمینی آمریکا می‌خواهد سه خودرو زرهی هوابرد جدید برای نیروهای چترباز خود بسازد. این خودرو که در اصطلاح به آن Infantry Squad Vehicle یا ISV گفته می‌شود، یک خودرو با تجهیزات زرهی سبک و سرعت بالا است که همراه با چتربازان به بیرون هواپیما پرتاب شده و به سربازان اجازه خواهد داد تا به‌سرعت از محل فرود خود جابه‌جا شوند.

نیروی زمینی آمریکا، بیش از یک واحد چترباز دارد که هر کدام از آنها از پنچ تیپ تشکیل شده است. چتربازان، نیروهای ورود سریعی هستند که می‌توانند از هواپیماها به بیرون پریده و بعد از فرود آمدن، به سمت اهداف تعیین‌شده حرکت کنند. برای مثال، در عملیاتی به نام D-Day، واحدهای هوابرد ۱۰۱ و ۸۲ نیروی زمینی آمریکا، برای جلوگیری از دسترسی مهاجمین به پل‌ها و تقاطع‌های جاده‌ای مهم، در پشت خطوط دشمن فرود آمدند.

در جنگ‌های مدرن امروزه، از آنجاییکه اکثر نیروها از طریق تانک‌ها یا خودروهای زرهی پیاده‌نظام به این‌طرف و آن‌طرف حرکت می‌کنند، نیاز به جابه‌جایی‌ سریع آنها وجود دارد. اما این موضوع درباره چتربازان صدق نمی‌کند، برای اینکه آنها هنوز متکی به سرعت راه رفتن خودشان هستند. با این حال، خودروی هوابرد نیروی زمینی آمریکا می‌خواهد این شرایط را تغییر دهد و به چتربازان خود قابلیت تحرک تازه‌ای را ببخشد.

خودرو Infantry Squad Vehicle، در اصل یک خودرو تک‌نفره است که می‌تواند از عقب یک هواپیما به بیرون رها شود. به‌محض فرود آمدن آن بر روی زمین، یک دسته نه نفره از چتربازان به‌همراه تجهیزاتشان، سوار آن شده و سپس به‌سرعت به سمت اهدافشان حرکت خواهند کرد.

خودرو زرهی ISV، به نیروهای تهاجمی هوابرد اجازه خواهد داد تا منطقه فرود خود را دورتر از نیروها و ادوات دفاعی دشمن انتخاب کنند؛ اما همچنان خواهند توانست با سرعت زیادی یک پل، یک تقاطع جاده‌ای یا فرودگاه دشمن را پوشش دهند. از آنجاییکه یک خودرو زرهی سنگین را نمی‌توان به‌راحتی از داخل هواپیما به بیرون رها کرد، به‌همین‌خاطر ISV، در یک انتخاب هوشمندانه، سرعت را بر محافظت زرهی اولویت داده است.

هم‌اکنون سه شرکت برای امضای قراداد ساخت خودرو هوابرد نیروی زمینی آمریکا در حال رقابت هستند که به گزارش Breaking Defense، قرار است در ابتدا حداقل ۶۵۱ دستگاه از آنها تولید شود.

شرکت Oshkosh-Flyer Defense، خودرو Flyer ISV را پیشنهاد داده که یک خودروی جمع‌وجور با یک بدنه رول کِیج (roll cage)، یک مسلسل نصب‌شده بر روی آن و قابلیت حمل ۲۳۰۰ کیلوگرم بار است. Oshkosh-Flyer، قبلا خودروی نظامی Ground Mobility Vehicle 1.1 و A-GMV را برای ارتش آمریکا ساخته بود.

Oshkosh-Flyer

خودروی دوم، Polaris Defense DAGOR است که به‌گفته وب‌سایت Breaking Defense ، پیش از این، در واحد ۸۲ام هوابرد نیروی عملیات ویژه کانادا و همچنین در نیروهای زمینی چندین مشتری خارجی مورد استفاده قرار گرفته است. DAGOR دارای یک موتور توربو دیزل بوده و می‌تواند با یک باک پُر تا ۸۰۰ کیلومتر را طی کند. این خودرو همچنین ظرفیت حمل ۱۸۰۰ کیلوگرم بار را دارد.

DAGOR

سومین رقیب، محصول شرکت General Motors Defense است. خودرو ISV این کمپانی در واقع بر پایه ماشین پیکاپ سایز متوسط Chevy Colorado ساخته شده و از سیستم تعلیق آفرود ZR2 بهره می‌برد. اندازه این خودرو حدود ۷۰ درصد کوچکتر از نمونه تجاری آن بوده و قادر به حمل ۱۴۵۰ کیلوگرم بار است.

General Motors Truck

رقابت این سه خودرو ISV تماشایی خواهد بود. Oshkosh-Flyer می‌تواند بیشترین بار را حمل کند و قبلا در نیروهای نظامی به کار گرفته شده است. Polaris DAGOR نیز پیش از این، سرویس‌دهی داشته و یک سابقه قوی در بین خودروهای آفرودی دارد و همین موضوع آن را تبدیل به چیزی بیش از یک خودروی آفرود معمولی کرده است. خودرو GM ممکن است رقیب ناشناخته‌ای باشد، اما این شرکت می‌داند که چگونه محصولات خود را به مشتریان بفروشد.

هر سه این شرکت‌ها باید پاییز امسال دو خودروی آزمایشی را در اختیار نیروی زمینی آمریکا قرار دهند. برنده این رقابت در سال 2020 مشخص خواهد شد و قرارداد اولیه، شامل ساخت ۶۵۱ خودرو خواهد بود که در ادامه ممکن است تعداد آنها افزایش نیز یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH