گوگل کمپانی پوشیدنی Fitbit را به قیمت 2.1 میلیارد دلار خریداری کرد

گوگل اعلام کرد که در حال خریدن کمپانی سازنده محصولات پوشیدنی Fitbit به قیمت ۲.۱ میلیارد دلار است. Rick Osterloh، نایب‌رییس ارشد دستگاه‌ها و سرویس‌های گوگل، در یک پست وبلاگی گفته است که خرید Fitbit فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری بیشتر بر روی سیستم عامل Wear و همچنین معرفی دستگاه‌های پوشیدنی توسط گوگل به بازار خواهد بود.

این اخبار، یک روز بعد از گزارش رویترز منتشر می‌شوند که در آن ادعا شده بود گوگل در حال گفتگو برای خرید یک کمپانی محبوب پایش فیتنس است.

براساس معامله صورت گرفته، Fitbit به خود گوگل ملحق خواهد شد؛ درست مانند شرایط فعلی Nest که الان تحت مالکیت کامل گوگل است. این را مقایسه کنید با زمانی که آلفابت، این شرکت خانه هوشمند را با آنکه در اصل خریداری کرده بود، ولی آن را به عنوان یک واحد مستقل در ساختار شرکت قرار داد.

فیت‌بیت

به گفته خود Fitbit، این کمپانی همچنان به‌طور جدی حریم خصوصی داده‌های سلامتی و فیتنس افراد را حفظ خواهد کرد و این داده‌ها به هیچ‌وجه برای تبلیغات گوگل مورد استفاده قرار نخواهند گرفت.

این خرید البته معانی زیادی می‌تواند داشته باشد، از جمله اینکه: گوگل با سیستم عامل Wear خود سال‌ها برای وارد شدن به بازار پوشیدنی‌ها تلاش کرد، اما نتوانست آن چنان که بایدوشاید تاثیر واقعی در این حوزه داشته باشد.

بخش سخت‌افزاری Fitbit همیشه قوی بوده و این می‌تواند پایه محکمی برای ساخت دستگاه‌های پوشیدنی مبتنی بر اندروید توسط گوگل در آینده نزدیک باشد. ضمن اینکه، سابقه قدرتمند Fitbit در رابطه با برنامه‌های پایش سلامت و فیتنس، می‌تواند با اپلیکیشن‌های Google Fit فعلی گوگل ادغام شود و یک رقیب جدی برای ادغام پایش سلامت اپل واچ اپل با آیفون گردد.

از طرف دیگر، توانایی‌های نرم‌افزاری گوگل و پشتیبانی گسترده توسعه‌دهندگان از آن، می‌توانند به ساعت‌های شرکت Fitbit از جمله Versa کمک کنند تا کمی هوشمندتر شوند. ضمن اینکه یکپارچگی عمیق‌تر با اندروید نیز می‌تواند در این ساعت‌ها اتفاق بیفتد.

خرید Fitbit، البته تنها سرمایه‌گذاری اخیر گوگل بر روی پوشیدنی‌های مبتنی بر پایش سلامت نیست. این شرکت در ماه ژانویه امسال نیز ۴۰ میلیون دلار برای خرید تعدادی از تکنولوژی‌های ناشناخته ساعت هوشمند از کمپانی Fossil هزینه کرده بود. خود Fossil هم این فناوری‌ها را در سال 2015 از یک شرکت سازنده پوشیدنی به نام Misfit خریداری کرده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH