گلکسی 5G S10 سامسونگ بالاخره قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی را دریافت کرد

اسمارتفون گلکسی 5G S10 گران‌ترین و مجهزترین گوشی سری S10 سامسونگ است. این گوشی علاوه بر داشتن چیپ مودم 5G، تنها هندست سری است که از سنسور مدت زمان پرواز (ToF) در جلو و عقب خود بهره می‌برد. در حالیکه این سنسورها در کنار دوربین اصلی می‌توانند منجر به نتایج خوبی در عکاسی پرتره شوند، آنها همچنین می‌توانند برای اسکن تصویری سه بعدی لحظه‌ای هم مورد استفاده قرار بگیرند.

متاسفانه، شرکت کره‌ای هنگام معرفی نسخه 5G سری پرچمدار خود، سروصدای زیادی درباره سنسور مدت زمان پرواز آن و قابلیت‌هایش به پا نکرد؛ اما حالا سامسونگ تصمیم گرفته است که برخی از امکانات آن را فعال کند، بطوریکه هم‌اکنون گوشی گلکسی 5G S10 شرکت از این سنسور برای تشخیص چهره سه‌بعدی استفاده می‌کند.

روش کار به این صورت است که دستگاه با بهره‌گیری از اشعه IR صورت شما را به‌صورت سه بعدی اسکن و نقشه‌برداری کرده و سپس داده‌های جمع‌آوری شده را برای تشخیص لحظه‌ای همه پستی و بلندی‌های چهره‌تان استفاده خواهد کرد. بدین ترتیب، شما نسبت به استفاده از تنها یک دوربین استاندارد جلو، امکان یک تجربه بسیار امن‌تری را برای تشخیص چهره خود خواهید داشت.

لذا دوربین را نمی‌توان با یک تصویر دو بعدی از صورت شما فریب داد. البته هنوز راهکارهای بیشتری برای بهبود روش‌های پیشرفته تشخیص چهره وجود دارد، اما استفاده از سنسور مدت زمان پرواز مسلما یک قدم رو به جلو محسوب می‌شود که قبلا هیچ‌وقت شاهد آن نبودیم.

متاسفانه از آنجاییکه این قابلیت، یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری است، شما نیاز به رابط کاربری One UI 2.0 بر روی گوشی خود خواهید داشت. سامسونگ در حال‌حاضر نسخه بتای آن را در کره جنوبی عرضه کرده و امیدواریم که به‌زودی آن را برای کاربران سایر کشورها نیز ارایه کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH