مقایسه نوکیا لومیا 1520 با اچ‌تی‌سی وان مکس: دیدار شرقی و غربی!

94416033634650611172

اگر آی‌تـی‌رسان را دنبال کرده‌ باشید، حتما در دوره قبل شاهد جام قهرمانان آی‌تـی 2013 در زمینه تلفن‌همراه بودید که نهایتا با پیروزی نماینده اچ‌تی‌سی یعنی وان، به پایان رسید. حال و پس از چند ماه، با شروع سال 2014 و دوره‌ای جدید از این جام خدمت شما عزیزان بازگشته‌ایم اما این‌بار کمی قصه متفاوت است! بر خلاف دوره قبل که مسابقات بین گوشی‌های هوشمند و پرچمداران کمپانی‌ها برگزار می‌شد این بار تصمیم گرفتیم تا از فبلت‌های این کمپانی‌ها که اتفاقا در این مدت سر و صدای زیادی نیز به پا کرده‌اند، دعوت به عمل بیاوریم. از آن‌جایی که اکثر این کمپانی‌ها نیز فبلت‌هایی مطرح و سطح بالا در این چند مدت اخیر تولید نموده‌اند، دعوت ما را پذیرفته و حاضر شدند در این مسابقات با ما، همراه شوند. می‌رویم تا در مسابقه افتتاحیه این جام، دو نماینده کمپانی‌های اچ‌تی‌سی و نوکیا را داشته‌باشیم تا ببینیم در انتها، چه حرفی برای گفتن خواهند داشت.

نوکیا لومیا 1520

ITResanCup (19)

قدرتمندترین و بزرگ‌ترین فرزند برفی نوکیا تا به امروز، که با سخت‌افزاری بی‌نظیر و سیستم‌عاملی مدعی وارد میدان می‌شود! این فبلت 6 اینچی که خیلی هم به هیکل و توانایی‌های خود می‌نازد، به قدرت‌مندترین سخت‌افزار موجود بین دستگاه‌های ویندوزفونی یعنی چیپ اسنپدراگون 800 مجهز شده و از دوربینی 20 مگاپیکسلی بهره می‌برد که به گفته خودش، تصاویری مسحورکننده ارایه می‌کند! علاوه بر این، پشت این فبلت بزرگ‌ جثه ما به پشتیبانی مستقیم کمپانی مایکروسافت گرم است! برای آشنایی هر چه بیشتر با این فبلت پرقدرت، نگاهی بر ویدیوی زیر بی‌اندازید!‌‌ا

اچ‌تی‌سی وان مکس

ITResanCup (13)

سری وان اچ‌تی‌سی که در ابتدا با وان آغاز، سپس وان مینی و در آخر با وان‌مکس تمام شد، توانست به همگان ثابت کند که اچ‌تی‌سی هم، می‌تواند! وان مکس، بزرگ‌ترین فرزند این خانواده در این جام حضور یافته که با حفظ نقاط قوت اصلی سری‌های قبل و جثه‌ای بزرگ‌تر، می‌تواند حریفان بسیاری را ناک اوت کند! وان مکس لب به سخن می‌گشاید و می‌گوید که تنی آهنین دارم! هیکلی تنومند دارم! بلندگوهایی قدرتمند دارم! نمایشگر خارق‌العاده دارم! با حسگر اثر انگشتم، دزدهارا هم دست‌گیر می‌کنم…! و حداقل ثابت می‌کند که 1520، با بد کسی طرف شده! می‌توانید برای دیداری نزدیک‌تر با این آهنین‌پیکر خوش‌ساخت، ویدیو مربوط به آن را تماشا کنید.

ببینیم که با این همه کری‌خوانی در انتهای مسابقه، دو فبلت ما چه گلی بر سر پدران خود خواهند زد!

10 دقیقه ابتدایی: طراحی

ITResanCup (20)

تماشاچیان دور تا دور ورزشگاه را پرکرده‌اند و با تشویق‌های خود بازی را هم‌چنان گرم می‌کنند، در حالی که دو شرکت‌کننده برای راند اول یعنی طراحی خود را آماده کرده و پس از سوت داور، بازی آغاز می‌شود…

هر دو کمپانی سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و ساخت تلفن‌های هوشمند دارند و در طی این چند سال، شاهد محصولات بسیار زیبا و خوش‌ساختی از آنان بودیم، وان مکس و لومیا 1520 هم، از این قاعده مستثنی نیستند.

وان مکس هم‌چون برادر کوچک‌تر خود وان، دارای قالبی نسبتا گردمانند است و دورتادور آن را فریمی جداگانه فرا گرفته است. پنل پشتی دستگاه دارای قوسی نامحسوس است که در خوش دست کردن دستگاه تاثیر به سزایی دارد و لبه‌های آن، کاملا منحنی طراحی شده‌اند. بر خلاف مدل قبلی، بدنه این فبلت یکپارچه نبوده و قاب پشتی آن جهت اتصال کارت‌حافظه جانبی، جدا می‌گردد. نکته قابل توجه در این دستگاه حسگر اثر انگشت آن است که در قسمت پشتی و زیر لنز دوربین مثل مربعی سیاه جای داده‌ شده که البته، کمی از زیبایی دستگاه کاسته‌ است!

در سمت دیگر لومیا 1520 را داریم که هم‌چون تمامی لومیاهای ساخت نوکیا، از بدنه‌ای یکپارچه و زیبا بهره می‌برد و برخلاف وان مکس، دارای قالبی مستطیل مانند است. لبه‌ها و گوشه‌های دستگاه کاملا منحنی طراحی شده‌اند و در قسمت پشتی، لنز دوربین به طرز بسیار جالبی بیرون زده که عنصری مهم در طراحی به شمار می‌آید و از طرف دیگر، خطر شکستگی یا خط و خش لنز را هم مثل زیبایی آن، دوچندان خواهدکرد! از آن‌جایی که این دستگاه یک “لومیا” به حساب می‌آید، تنوع رنگی بالا چیزی قابل‌پیش‌بینی در آن بود که برتری خوبی به شمار می‌رود.

ITResanCup (14)

از لحاظ وزن و ضخامت نیز 1520 با وجود تلاش بسیار نوکیا در رابطه با رژیم‌های غذایی فرزندش، دارای وزنی معادل 209 گرم است و ضخامت آن هم در بیشترین حالت، به 8.7 میلی‌متر می‌رسد!

ITResanCup (1)

اما به نظر می‌رسد وان‌مکس کمی تنبلی کرده چون علاوه بر وزن بیشتر یعنی 217 گرم، دور کمر (!) آن هم 10.3 میلی‌متر بوده که 1.5 واحد از رقیب لومیایی خود بیشتر است. ابعاد آن‌ها هم به گونه‌ای‌ست که وان‌مکس به سبب بلندگوهای قدرتمند خود کمی بلندتر، اما 1520 حدود 3میلی‌متر پهن‌تر است که کار با یک دست (از محالات دنیا!) را برای آن کمی سخت‌تر خواهدکرد. البته در حالت کلی ابعاد دو مدل نزدیک به هم بوده و حداقل می‌توان به عنوان یک سینی کوچک چای از آنان استفاده کرد…!

دقیقه 10 تا 20: کیفیت ساخت

ITResanCup (11)

در حالی که هر دو فبلت در قسمت قبلی بسیار خوب عمل کردند، وقتی نوبت به راند کیفیت و مقاومت می‌رسد، کمی تن و بدنشان می‌لرزد! جایی که هر دو از نمایشگرهایی نزدیک به 6 اینچ استفاده می‌کنند و فقط یک لحظه غفلت لازم است تا فاتحه پهلوانانمان را بخوانیم…! به هر حال لومیا 1520 با شجاعت پیش‌قدم می‌شود و بدنه یک‌پارچه محکم و باکیفیت خود را به نمایش می‌گذارد که نوکیا، جنس پلی‌کربنات را برای آن برگزیده است. سطح بدنه این دستگاه کاملاً مات بوده و عاری از هرگونه اثر انگشت و لکه خواهدبود. در مقابل وان‌مکس با بدنه‌ای آهنین وارد مسابقه شده که بسیار هم به آن می‌نازد! جنس آلومینیم به‌کار رفته بسیار عالی‌ست اما متأسفانه در این مدل فریم کناری گوشی، از پلی‌کربنات ساخته‌شده که شاید در مقابل وان اصلی تمام-آلومینیومی، کمی ناامیدکننده باشد. هم‌چنین در بین قسمت‌های پلاستیکی و آلومینیمی گپ‌های کوچکی نیز مشاهده می‌شود که چنین استحکام ساختی شاید از اچ‌تی‌سی انتظار نمی‌رفت.

ITResanCup (16)

کیفیت برای هر دو فبلت عالی است و  چندان مشکلی دیده نمی‌شود، اما استحکام و دقت بیشتری که در ساخت 1520 به کار رفته‌، باعث می‌شود از آن با واژه “خارق‌العاده” یاد کنیم! هیچ‌گونه گپ یا مشکلی در ساخت دیده نمی‌شود و در کل کیفیت عالیست، در حالی که استحکام ساخت پایین‌تر وان‌مکس تجربه دلنشین وان را برایتان به ارمغان نخواهد آورد، هرچند که هنوز هم با یک محصول خوش‌ساخت روبرو هستیم.

دقیقه 20 تا 30: نمایشگر

ITResanCup (12)

در حقیقت، پایه و فلسفه هر فبلتی را باید نمایشگر آن نامید! جایی که هر دو دستگاه تقریباً با صفحه‌نمایشی 6 اینچی وارد میدان شده‌اند و هر کدام ادعا می‌کنند که از برترین‌های بازار هستند. ببینیم که در عمل چه حرف‌هایی برای گفتن خواهندداشت.

لومیا 1520 از یک نمایشگر 6 اینچی IPS با دقت فول‌اچ‌دی بهره می‌برد که تراکمی معادل 368ppi را به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، نوکیا از فناوری‌های اختصاصی خود هم‌چون ClearBlack و SuperSensitiveTouch برای این فبلت گل‌چین کرده که به سبب آن قادر خواهید بود با تمامی اجسام نمایشگر دستگاه را لمس کنید. ریفرش ریت نمایشگر نیز به 60Hz می‌رسد و همین‌طور، این گوشی اولین مدلی است که به فناوری Assertive Display مجهز شده. توسط این قابلیت، عملکرد نمایشگر در محیط‌های پرنور و بر اساس شرایط محیطی، بسیار بهبود خواهدیافت.

وان مکس که از دیدن دست‌پخت جدید این کمپانی فنلاندی حیرت‌زده شده‌است، بی‌کار ننشسته و به هر نحوی می‌خواهد روی 1520 را کم کند! این فبلت از نمایشگری 5.9 اینچی استفاده می‌کند که در نگاه اول فقط 0.1 اینچ با رقیبش فاصله دارد. اما به سبب اندازه کوچک‌تر و دقتی مشابه، تراکم آن حدود 5 واحد بیشتر یعنی 373ppi است که البته چندان به چشم نمی‌آید! اچ‌تی‌سی پنل S-LCD3 را برای فبلت خود برگزیده که علاوه بر دقت بالا، کیفیت کلی بسیار خوبی را هم به نمایش می‌گذارد. هم‌چنین بر روی نمایشگر یک روکش نسل سوم گوریلاگلس کشیده‌شده که از 1520، یک نسل جدیدتر است.

ITResanCup (18)

روشنایی هر دو مدل در سطحی نسبتا مساوی قرار دارد و دقت رنگ آن‌ها نیز برای هر دو مدل، کاملا عالی‌ست. تنها تفاوت، به عملکرد دو فبلت زیر نور مستقیم آفتاب محدود می‌شود که با فناوری‌های اختصاصی نام‌برده‌شده، 1520 بصورت نسبتا بهتری عمل می‌کند، تا حداقل ضربه‌ چشمی از وان مکس تا به اینجای مسابقه داشته‌باشد!

دقیقه 30 تا 40: نرم‌افزار

وان مکس با اندروید 4.3 و رابط کاربری سنس 5.5 آماده رقابت شده و 1520 همراه آخرین نسخه ویندوزفون 8 در کنار آپدیت لومیا بلک روانه میدان شده است. اندروید نصب‌شده بر روی وان مکس امکانات بسیار متعددی هم‌چون Blinkfeed و HTC ZOE در اختیار کاربر قرار می‌دهد و آزادی و شخصی‌سازی اندروید هم، آنقدری بالا هست که بتوانید به کل گوشی‌تان را متحول کنید! همینطور نیز تعداد برنامه‌های گوگل پلی سر به فلک می‌کشد و قادرید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در آن پیدا کنید..!

ITResanCup (10)

رابط کاربری سنس 5.5 را که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، طراحی نسبتا ساده‌ و شکیلی داشته و امکانات پیش‌فرض آن هم در زمینه مولتی‌تسکینگ و شخصی‌سازی بسیار مورد پسند کاربران است. اما در طرف دیگر لومیا 1520 با سیستم‌عامل ویندوزفون، کار را کمی برای وان‌مکس سخت کرده! امکانات پیش‌فرض سری Nokia Apps که تماما در اختیار 1520 هستند، برتری مهمی محسوب می‌شوند، Nokia Here Maps, Nokia Pro Cam ،Beamer ،Storytelle ،Refocus و مجموعه کامل آفیس از امکانات قابل‌توجه سری لومیا و البته 1520 به شمار می‌روند. رابط کاربری ویندوزفون هم که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، بر خلاف اندروید کاملا ساده و بی‌آلایش طراحی شده که البته، شخصی‌سازی و آزادی‌اش هم به آن اندازه نیست.

ITResanCup (17)

در حالت کلی نیز اگر در نظر بگیریم، ویندوزفون عملکرد روان‌تر و سریع‌تری دارد و در مدت‌های طولانی، امن‌تر و پایدارتر خواهدبود. اما اندروید برای برخی کاربران آزادی عمل بیشتری داشته و قابلیت‌های شخصی‌سازی آن هم، بسیار وسیع‌تر است! رابط کاربری سیستم نیز با استانداردهای امروزی کمی بیشتر مطابقت دارد.

دقیقه 40 تا 50: دوربین

ITResanCup (15)

دو شرکت‌کننده پس از استراحتی کوتاه و صحبت‌ها و مشورت‌هایی که با مربی‌شان داشتند، به زمین مسابقه باز می‌گردند تا هنرنمایی خود در زمینه تصویربرداری، به نمایش بگذارند! وان مکس با دوربین اولتراپیکسلی خود که دارای حسگری 4مگاپیکسلی است، ادعا می‌کند که حتی می‌تواند حریفان 20 مگاپیکسلی خود را هم شکست دهد! اما لومیا 1520با فناوری پیورویو و لنز زایس خود مدعی آن است که به بهترین دوربین موجود بر روی فبلت‌ها مجهز شده است! به راستی حق با کیست؟ بهتر است نگاهی به نمونه تصاویر بی‌اندازیم:

ITResanCup (22)

تحلیل نهایی: با این حال که وان مکس، در شرایط نوری ضعیف به نسبت بهتر عمل می‌کند، اما در روز و یا شرایط نوری بسیار قوی، این 1520 است که با کنترل نور مناسب‌تر، پردازش رنگ نسبتا بهتر و جزئیات بالاتر، صاحب موقعیتی خطرناک می‌شود! اما به هر قیمتی هم که شده، وان مکس با دوربین جلوی خود که علاوه بر داشتن لنزی وایدتر، دقت بالاتری (1080p در برابر 720p) هم ارایه می‌کند، جلوی این ضدحمله خطرناک را می‌گیرد!

دقیقه 50 تا 60: سخت‌افزار

شاید بتوان اصلی‌ترین دلیلی که نوکیا، 1520 را تولید و روانه بازار کرد، سخت‌افزار دانست! درست است که این فبلت از نمایشگری بزرگ با اندازه 6 اینچ استفاده می‌کند و دوربینی 20 مگاپیکسلی دارد؛ اما تجربه نشان داده که در چنین بازار رقابتی، سخت‌افزار عاملی بسیار تبلیغاتی است که اگر روی آن حداقل کمی هم که شده، مانور ندهد از قافله عقب می‌مانند! مدت‌ها بود که بسیاری از افراد منتظر یک گوشی ویندوزفونی چهارهسته‌ای با قدرت فوق‌العاده بودند که نهایتاً 1520 این رویا را برآورده ساخت. البته فراموش نکنیم که ویندوزفون هنوز هم، در همان مدل‌های دوهسته‌ای به بهترین نحو اجرا می‌شود.

به هر حال، 1520 از جدیدترین چیپست اسنپدراگون موجود در بازار یعنی اسنپ 800 استفاده می‌کند که شامل یک پردازنده چهارهسته‌ای 2.2 گیگاهرتزی، 2 گیگابایت رم و واحد گرافیکی Adreno 330 می‌شود. اما در سمت دیگر وان‌مکس، با چیپ اسنپدراگون 600 خود، تقریبا یک نسل از 1520 عقب‌تر است. در حالی که وان مکس چندان امیدی به پیروزی ندارد، بنچمارک‌های گیمینگ بر روی بیلبورد ورزشگاه (که به تازگی تعمیر شده!) به نمایش در می‌آیند تا نتایج بصورت واضح‌تر مشخص گردند:

ITResanCup (9)

در تست مصرف انرژی نیز، 1520 با توجه به بهره‌وری بیشتر از قدرتش، کمی ضعیف‌تر عمل کرده و مصرف بالاتری دارد. میانگین دمای دو مدل را هم که نگاهی بی‌اندازیم در فعالیت سنگین وان‌مکس به 32 و 1520، به چیزی بین 35 تا 40درجه سانتی‌گراد می‌رسد!

 از قدرت سخت‌افزاری که بیرون بیاییم، به حافظه این دو فبلت می‌رسیم که هر دو با 32 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی کامل از کارت‌حافظه میکروSD، پایاپای به رقابت ادامه می‌دهند!

دقیقه 60 تا 70: پخش چندرسانه‌ای

ITResanCup (21)

وقتی دو فبلت با نمایشگر 6 اینچی، بلندگوهایی قوی و قدرتی بالا دارید، نصف عمرتان به هدر رفته اگر فیلمی فول‌اچ‌دی روی آنان نریزید و مشغول به تماشا نشوید! از نظر عملکرد تصویری هر دو دستگاه با نمایشگرهای بزرگشان کاملا عالی عمل می‌کنند، اما وقتی نوبت به بخش صوتی قضیه می‌رسد وان‌مکس با اقتدار جلو می‌آید و بلندگوهای دوگانه بزرگ خود را که به BoomSound معروف هستند، روشن می‌کند! صدایی فراگیر، فوق‌العاده باکیفیت و بِیسی قوی! به راستی که با بهترین بلندگوهای موجود بر روی یک تلفن‌همراه روبرو هستیم! در حالی که 1520 از ضدحمله ناگهانی وان‌مکس در این بخش شگفت‌زده شده سعی دارد با تک‌بلندگو خود که اتفاقا صدای بسیار خوبی هم منتشر می‌کند جلوی حمله وان‌مکس را بگیرد، اما به هر حال هیچ دردی را دوا نکرده و وان با ضربه‌ای محکم تور دروازه نوکیا را پاره می‌کند! (مثل فوتبالیست‌‌ها!)

دقیقه 70 تا 80: باتری

در جام قبلی دیدیم که همه شرکت‌کنندگان در دقیقه 70-80 مسابقه کم‌کم لنگان لنگان می‌دویدند و خستگی در چهره‌شان موج می‌زد! اما طبیعتاً وقتی با دو فبلت 6 اینچی طرف هستیم، باید انتظار انرژی زیادی هم برای تغذیه آنان داشته‌ باشیم! جایی که هر دو بازیکن با باتری‌هایی حجیم وارد میدان شده‌اند که برای وان‌مکس به 3300، و 1520 به 3400میلی‌آمپرساعت می‌رسد! زمانی که به سراغ دو دستگاه رفتیم و وضعیت باتری آنان را دیدیدم، مشخص شد که در طی این 70-80 دقیقه چنین نتایجی را بدست آورده‌اند:

ITResanCup (24)

در حالی که 1520، در تست استقامت و مکالمه، عملکرد بسیار بهتری از خود نشان می‌دهد، اما در قسمت وب‌گردی و تماشای ویدیو، به میزان نسبتا کمی از وان‌مکس به سبب نمایشگر و بهره‌وری بیشتر از قدرت سخت‌افزاری، عقب می‌افتد.

دقیقه 80 تا 90: سایر امکانات

ITResanCup (23)

همیشه پرچمداران قدرتمند یا محصولات رده-بالای کمپانی‌ها، چیزی به جز امکانات اصلی‌شان برای ارایه به کاربران دارند. حالا باید ببینیم که نوکیا و اچ‌تی‌سی چه امکانات ویژه‌ای برای بزرگ‌ترین موبایل خود در نظر گرفته‌اند!

وان مکس طبق شایعات و حدس و گمان‌هایی که برای آن می‌رفت، در قسمت زیرین لنز دوربین خود، دارای یک حسگر اثرانگشت است که در نگاه اول کمی طراحی دستگاه را زیر سوال برده، اما قطعا می‌تواند برای امنیت گوشی یا دستگیری دزد گرامی (!) کاربردی واقع شود. هرچند که این حسگر آنقدرها هم خوب عمل نمی‌کند و پشتیبانی نرم‌افزاری لازم برای آن فراهم نیامده است. در کنار این مورد، وان مکس از فرستنده مادون قرمز یا IR هم پشتیبانی می‌کند تا بتوانید وسایل خانگی هم‌چون تلویزیون خود را کنترل کنید! امکانات ارتباطی این گوشی هم شامل شبکه 4G LTE.Cat3، بلوتوث4، میکروUSB با پشتیبانی از MHL، وای-فای ac و NFC می‌گردد! لومیا 1520 نیز همین روال را دنبال می‌کند ولی خبری از مادون قرمز نخواهدبود! البته که بجای آن، از استاندارد Cat4 برای شبکه 4G LTE استفاده می‌کند که اجازه دانلود با سرعتی معادل 50Mbps بیشتر را فراهم می‌کند. اگر هم به دنبال ویژگی خاص می‌گردید، عمو نوکیا (!) برای شما شارژر بی‌سیم می‌آورد…!

وقت اضافه: قیمت

پس از اتمام 90دقیقه و اعلام وقت اضافه توسط داور، در این دقایق پایانی نگاهی کوتاه هم بر قیمت دو فبلت می‌کنیم تا ببینیم ارزش بهایی که برای آنان پرداخته می‌شوند را دارند، یا خیر!

اگر در بازار جهانی به دنبال خرید این دو فبلت باشید، می‌توان 1520 را با قیمتی حدودا 600 تا 700دلار بیابید. قیمت وان مکس نیز در همان حدودها یعنی 650 دلار در فروشگاه‌های مختلف چرخ می‌زند! اما اگر قصد خرید هر یک از این دو را در بازار کشور خودمان داشته‌باشید، قیمت هر دو مدل به لطف دوستانی عزیز(!) دقیقاً بین 1.800.000 تا 2.000.000 تومان گشت می‌زند! البته که قیمت نسخه گارانتی‌دار وان‌مکس  2.100.000تومان است اما با این حال 1520 با چیپست و مشخصاتی به روزتر، قطعاً ارزش بالاتری هم دارد!

پس از دمیده شدن سوت پایان مسابقه توسط داور، هر دو تیم راهی رختکن شده و خود را کم کم، برای مسابقه بعدی آماده می‌کنند. هر دو فبلت تلاش بسیاری کردند و موقعیت‌های زیادی نیز بوجود آوردند، پس برای نگاهی کلی به این موقعیت‌ها و صحنه‌های حساس بازی به صورت آهسته (!) با ما همراه باشید.

ITResancup-and-aawaat

موقعیت‌های خطرناکی که لومیا 1520، بر روی دروازه وان‌مکس ایجاد کرد:

  • طول نسبتا کمتر بدنه، ضخامت کمتر و وزن پایین‌تر. همراه لبه‌های نسبتا منحنی‌تر
  • استحکام ساخت بالاتر و تنوع رنگی بیشتر
  • عملکرد سریع‌تر و حساس‌تر صفحه، عملکرد بهتر در شرایط نوری قوی، علاوه بر برخی فناوری‌های اختصاصی
  • رابط‌کاربری ساده‌تر و عملکردی پایدارتر و روان‌تر، پشتیبانی نرم‌افزاری بهتر
  • عملکرد بهتر دوربین در حالت کلی، امکانات نرم‌افزاری بهتر و فلش دوگانه
  • چیپستی جدیدتر با قدرتی بیشتر
  • عملکرد بهتر باتری در برخی موارد
  • سرعت بالاتر شبکه 4G و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
  • ارزش خرید به نسبت بالاتر

موقعیت‌های خطرناکی که وان‌مکس، بر روی دروازه لومیا 1520 ایجاد کرد:

  • قالب گردتر، پهنای کمتر، علاوه بر قوس قسمت پشتی بدنه
  • استفاده از آلومینیم بسیار باکیفیت تراش‌خورده در ساخت بدنه
  • عمق مشکی بالاتر نمایشگر در کنار نسل جدیدتر روکش گوریلاگلس
  • سیستم‌عاملی انعطاف‌پذیرتر، قابلیت شخصی‌سازی بیشتر و رابط کاربری غنی‌تر
  • عملکرد بهتر دوربین در شرایط نوری ضعیف علاوه بر عملکرد بهتر دوربین جلو
  • کنترل دما و مصرف انرژی بهتر
  • بلندگوهای خارق‌العاده
  • عملکرد بهتر باتری در برخی موارد
  • فرستنده مادون قرمز و حسگر اثرانگشت

[divide style=”2″]

حال شما تصمیم بگیرید که در این مبارزه هیجان انگیز، کدام مدل بر دیگری برتری داشته و شما آن را پیروز رقابت می‌دانید؟ حتی اگر در این باره تردید دارید، می‌توانید رای به تساوی فبلت‌ها بدهید!

[polldaddy poll=7814835]

[divide style=”3″]

برنامه کامل مسابقات را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید!

19 در مورد “مقایسه نوکیا لومیا 1520 با اچ‌تی‌سی وان مکس: دیدار شرقی و غربی!”

  1. خخخخخخ خسته نباشید پلی کربنات همون پلاستیکه چه کسایی نظر مید وگر نه نوت 3 سالار وان مکس و زد اولترا از یک گوشی بیخود شکست نمیخوردند لومبای مزخرف با ویندوز فون بی خود

  2. تنها برتری وان مکس سنسور اثر انگشت هست و در بقیه موارد لومیا برتری مطلق داره من با ۵۲۰ خودم زندگی می کنم دیگه ۱۵۲۰ جای خودشو داره

  3. کلا برنده لومیا 1520 هست حرف نداره از همه لحاظ . شما که این مسابقه رو گزارش کردی ها هاااااااا خیلی قسمتا تا اچ تی سی کم آورده گفتی اختلاف جزیی اما وقتی لومیا کم آورده همچین بزگش کردی که بیا و ببین گزارشت دقیقآ مثل جواد خیابانی بود ها هااااااا .

  4. هر کدوم از فبلت ها از گروه بی به عنوان سر گروه صعود کنه صد در صد تو فیناله
    چون نوت3 و زد 1 که معلومه از گروه بی میان بالا
    و 1520 به عنوان سر گروه و وان مکس به عنوان دوم میاد بالا
    پس فبلت اول گروه بی جلو وان مکس قرار میگیره که چه زد اولترا چه نوت 3 باشه پیروز میشه
    ولی رقابت 1520 و نوت 3 یا زد اولترا خیلی سخت و نفس گیره

  5. راستی این عکسی که تو شب 1520 انداخته خیلی تاریکه و رنگاش مصنوعیه
    فک کنم تنظیماتش به هم ریخته
    مال من اگه 1بار اینجوری عکس بگیره که می اندازمش دور!!

  6. میثم جان فک کنم اشتباه می کنی
    من با 1520 تو شب که عکس می اندازم از چشای خودم بهتر می اندازه(تو حالت دستی)
    اصلش استفاده از دوربین تو حالت دستیه
    در ضمن کیفیت صفحه نمایش این دو تا اصلا یکی نیستش و 1520 خیلی بالاتره

  7. من 1520 سفید رو خریدم ،خواهشا اگه کسی باهاش کار نکرده اصلا اظهار نظر نکنه ، خیلی فراتر از یه گوشی هوشمنده تا باهاش کار نکنین نمیفهمین جنسشم پلاستیکی نیست پلی کربناته: تقریبا جنس سفیدش مثل استخون میمونه!!

  8. انصاف داشته باشیم
    صفحه رو نمیشه مقایسه کرد چون هیچ عکسی نیست که جفتشون یک عکسو نشون بدن
    دوربین لومیا بهتره
    بدنه وان مکس بهتره
    قدرت لومیا بیشتره
    باطری برابر اند
    رابط کاربری هم سلیقه ای هست
    من خودم به لومیا رای دادم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH