ارزهای دیجیتال

تعرفه برق مصرفی استخراج ارزهای دیجیتال مشخص شد!

نرخ برق مصرفی استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از فعالان این حوزه بود که حالا پس از چندین ماه وقفه از مصوبه اولیه دولت، بخشنامه اجرایی مربوط به محاسبه برق مصرفی ماینر رمزارزها ابلاغ گردید.

به گزارش آی‌تی‌رسان، مصطفی رجبی مشهدی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت تعیین نرخ برق استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال گفت: طبق مصوبه مربوط به محاسبه برق استخراج رمزارزها، نرخ برق معادل نرخ برق صادراتی خواهد بود که معادل 965 تومان به ازای هر کیلو وات ساعت است.

وی در ادامه افزود: البته این رقم در ماه‌های غیرگرم سال معادل نصف تعرفه برق صادراتی خواهد بود و در ماه‌های گرم سال معادل دو برابر نرخ برق صادراتی محاسبه می‌شود. البته استفاده این مراکز استخراج در 300 ساعت از سال به طور کلی ممنوع بوده و امکان بهره‌برداری از شبکه برق کشور را نخواهند داشت. از متقاضیان هزینه عمومی انشعاب برق دریافت نخواهد شد و  در صورت فعالیت به صورت تجمیعی و گروهی امکان اعطای تخفیفات نیز وجود دارد.

رجبی مشهدی در پایان گفت: استفاده از برق به صورت قانونی برای آن دسته از مراکز مجاز خواهد بود که از وزارت صمت، مجوز دریافت کنند. همچنین به آن دسته از افرادی که گزارش مراکز غیرقانونی را بدهند، پاداش تعلق گرفته و 20 درصد از خسارت وارده به آنها پرداخت می‌گردد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH