گزارش مالی سه ماهه سوم 2019 اچ‌تی‌سی؛ شرکت همچنان ضرر و زیان می‌دهد!

شرکت اچ‌تی‌سی سه ماهه سوم امسال را با اولین رشد سالانه خود در طول دو سال گذشته به پایان رساند. با این‌حال، این رشد به‌اندازه‌ای نبود که بتواند نتایج ناامیدکننده شرکت در ماه آگوست و جولای را جبران کند.

شرکت تایوانی اخیرا گزارش مالی خود را برای بازه زمانه جولای تا سپتامبر منتشر کرده و مشخص شده است که کل درآمد اچ‌تی‌سی از ۲.۸۱ میلیارد دلار در سه ماهه قبل‌تر، به ۲.۴۵ میلیارد دلار رسیده است. اما موضوع بدتر اینکه، ضرر و زیان شرکت از ۲.۲۳ میلیارد دلار در سه ماهه دوم به ۲.۳۶ میلیارد دلار در سه ماهه سوم افزایش یافته است.

گوشی U19e

اما در نیمه پرلیوان؛ اچ‌تی‌سی می‌گوید که حاشیه سود ناخالص شرکت از آخرین سه ماهه سال 2017 تا این سه ماهه، یعنی در طول هفت سه ماهه پی‌در‌پی، از ۲.۷ درصد به ۲۲.۹ درصد رشد داشته است. به‌علاوه، زیان‌های شرکت در مقایسه با ۲.۶۲ میلیارد دلار سال گذشته کاهش یافته است.

اچ‌تی‌سی در گزارش مذکور بر پایبندی خود به ارایه دستگاه‌های واقعیت مجازی و همچنین هات‌اسپات موبایلی HTC 5G Hub تاکید داشته است. با این‌حال، درباره عملکرد شرکت در بخش اسمارتفون‌ها به جزییات بیشتری اشاره نشده؛ جز اینکه در سال‌های اخیر صرفا به عرضه چند هندست ارزان‌قیمت بسنده کرده است. با این‌حال شرکت تایوانی اظهار امیدواری کرده که این واحد را به‌زودی احیا خواهد کرد.

Yves Maitre، مدیر اجرایی جدید اچ‌تی‌سی در ماه سپتامبر امسال گفته بود که شرکت برنامه‌هایی برای بازگشت به بخش اسمارتفون‌های رده‌بالا دارد. البته زمان دقیقی برای این موضوع مشخص نشده، اما انتظار می‌رود که این محصولات شامل دستگاهایی باشند که از شبکه‌های 5G پشتیبانی می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH