گوشی‌های مسافری گوشی مسافری رجیستر کردن گوشی‌های آی‌فون

روند ثبت گوشی‌های مسافری در طرح رجیستری تغییر کرد

سودجویی برخی از افراد در ثبت گوشی‌های قاچاق به اسم واردات مسافری باعث شد تا این رویه به طور کلی ملغی شده و واردات مسافری نیز هزینه‌بر شود. اما رویه ثبت گوشی‌های مسافری در طرح رجیستری تغییر کرده که در ادامه جزئیات این تغییر را می‌خوانید.

به گزارش آی‌تی‌رسان، طرح رجیستری در حالی وارد مراحل جدید خود می‌شود که وعده وزیر ارتباطات و سایر مسئولین دولتی مبنی بر هزینه‌دار نبودن این طرح به طور کلی از یاد رفت و هزینه‌های زیادی به مشتریان و واردکنندگان تحمیل شده است. خبرهای حاکی از افزایش قیمت موبایل در ماه‌های اخیر چیزی نیست که قصد تکرار آن را داشته باشیم، چرا که تکرار مکررات است ولی اندک روش‌های واردات بدون هزینه نیز برای مصرف کنندگان واقعی بسته شده است.

حالا سامانه همتا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که روند ثبت گوشی‌های مسافری در طرح رجیستری تغییر کرده و مسافرین خارجی بایستی به جزئیات این تغییر توجه ویژه داشته باشند. طبق این اطلاعیه، آن دسته از مسافرینی که قصد خرید موبایل از خارج کشور را دارند و بیشتر از 30 روز از شبکه داخلی کشور استفاده خواهند کرد، حتما نسبت به ثبت اطلاعات دستگاه در سامانه گمرک اقدام نمایند.

ساز و کار ثبت دستگاه در سامانه همتا بدین نحو است که ابتدا هزینه گمرکی واردات پرداخت می‌شود و سپس رویه ثبت در سامانه همتا شروع می‌گردد. پس از ثبت اطلاعات، هزینه مربوط به سامانه همتا مشخص شده و صفحه پرداخت برای کاربر نمایش داده می‌شود. پس از طی کردن درست این مراحل، کد فعال‌سازی برای گوشی ارسال شده که صرفا برای دستگاه‌های با اطلاعات دقیق و درست خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH