هواوی از دو لپ‌تاپ جدید میت‌بوک، تلویزیون‌های اسمارت اسکرین و اسپیکر Sound X رونمایی کرد

هواوی دیروز رویداد بسیار بزرگی در شهر شانگهای چین داشت و در آنجا تبلت اندرویدی پرچمدار خود یعنی میت‌پد پرو را معرفی کرد. در کنار آن نیز ما شاهد رونمایی از دو لپ‌تاپ میت‌بوک، دو تلویزیون اسمارت اسکرین و یک اسپیکر هوشمند Sound X بودیم. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به این دستگاه‌ها بیندازیم.

میت‌بوک D 14 و D 15

جدیدترین لپ‌تاپ‌های هواوی در دو نسخه ۱۴ و ۱۵.۶ اینچی و طراحی و سخت‌افزار مشابه معرفی شدند. هر دوی آن‌ها دارای نمایشگرهایی با وضوح 1080p و نسبت تصویر ۱۶:۹، حاشیه‌های نازک و اسکنر اثرانگشت هستند. مدل ۱۴ اینچی، وزنی برابر ۱.۳۸ کیلوگرم داشته و وزن نسخه ۱۵ اینچی نیز ۱.۶۲ کیلوگرم است. یک وب‌کم مخفی نیز در کیبوردها آن‌ها وجود دارد.

هر دو لپ‌تاپ را می‌توان با پردازنده‌های نسل دهم core i5/i7 اینتل یا Ryzen 5 شرکت AMD خریداری کرد. در بخش گرافیک نیز شاهد پردازنده GeForce MX250 انویدیا هستیم که در کنار رم ۸/۱۶ گیگابایتی و حافظه SSD قابل‌ارتقا تا ۵۱۲ گیگابایت ترکیب خوبی را ایجاد کرده است. سیستم عامل لپ‌تاپ‌ها، ویندوز 10 است، اما نسخه‌ای نیز وجود دارد که با لینوکس بوت می‌شود.

لپ‌تاپ‌های جدید هواوی دارای یک پورت USB-C، دو درگاه USB 2.0، یک پورت USB 3.0 و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هستند.

مدل ۱۴ اینچی از یک باتری ۵۶ واتی بهره می‌برد، در حالیکه منبع تغذیه نسخه ۱۵ اینچی یک باتری کوچک‌تر ۴۲ واتی است.

هر دو مدل ۱۴ و ۱۵ اینچی، از قیمت ۳۶۹۹ یوان چین (معادل ۵۲۵ دلار آمریکا) شروع می‌شوند و فروش آن‌ها برای تاریخ 12 دسامبر برنامه‌ریزی شده است.

تلویزیون‌های اسمارت اسکرین V65 و V75

تلویزیون‌های جدید هواوی همانطور که از اسم‌شان پیداست دارای ابعاد ۶۵ و ۷۵ اینچی هستند. هر دوی آن‌ها، تلویزیون‌های هوشمند کوانتوم دات LED با قابلیت 4K HDR و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بوده و سیستم عامل هارمونی شرکت را بر روی خود دارند.

نمایشگر آن‌ها، ۱۰۰ درصد محدوده رنگی NTSC را پوشش می‌دهد و از قابلیت فشرده‌سازی dynamic MEMC ویدیو، برای ایجاد فریم‌ریت‌های روان‌تر بهره می‌برند. هواوی در قسمت بالای تلویزیون‌ها نیز یک دوربین کشویی اضافه کرده که برای کنفرانس‌های ویدیویی 1080p مناسب است. ضمنا شاهد تعدادی قابلیت ردیابی عمقی نیز در این قسمت هستیم که اجازه ردیابی بدن و کنترل‌های ژستی را به کاربران خواهند داد.

تلویزیون‌های جدید همچنین مجهز به چیپست چهارهسته‌ای خانگی هواوی یعنی Honghu 818 و رم و حافظه ۴ و ۶۴ گیگابایتی هستند. در بخش نرم‌افزار نیز در کنار سیستم عامل هارمونی شرکت، از تعدادی قابلیت‌های دیگر مانند  Huawei Share ،Smart home control و یک قابلیت جالب مرتبط با اسمارتفون‌ها که به شما اجازه می‌دهد تا صفحات نمایش دو گوشی را در کنار هم بر روی نمایشگر تلویزیون نمایش دهید، استفاده شده است.

در رابطه با I/O نیز شاهد سه پورت HDMI 2.0، یک اینترفیس اترنت و USB 3.0، در کنار یک خروجی AV بر روی تلویزیون‌ها هستیم. هواوی همچنین یک سیستم اسپیکر ۹ تایی نیز برای ایجاد صداهای با کیفیت‌تر به آن‌ها اضافه کرده است. این دستگاه‌ها از بلوتوث 5.0 و وا‌ی‌فای دوبانده هم پشتیبانی می‌کنند.

مدل ۷۵ اینچی با قیمتی برابر ۱۲۹۹۹ یوان چین (معادل ۱۸۵۰ دلار آمریکا) از تاریخ 24 دسامبر روانه بازار چین خواهد شد.

اسپیکر Sound X

اسپیکر هوشمند Sound X هواوی، با همکاری شرکت فرانسوی Devialet ساخته شده است. این اسپیکر، یک ست‌آپ صدای فراگیر با دو ساب‌ووفر ۳.۵ اینچی ارایه می‌کند که در نهایت دارای خروجی ترکیبی ۶۰ واتی است. همچنین یک تقویت‌کننده باس بر روی آن وجود دارد که می‌تواند فرکانس را تا ۴۰ هرتز پایین بیاورد و صدای اسپیکر را تا ۹۳ دسیبل افزایش دهد. طراحی آکوستیک Push-Push شرکت Devialet، از اعوجاج صدا در سطوح بالاتر جلوگیری می‌کند.

اسپیکر Sound X از طریق اتصال NFC، پِیر می‌شود و همه قابلیت‌های اسپیکرهای هوشمند سنتی را در کنار امکاناتی مانند دستورات صوتی و کنترل هوشمند از طریق HiLink هواوی را ارایه می‌کند. این اسپیکر، مجهز به چیپست ۱.۵ گیگاهرتزی MT8518 مدیاتک و رم و حافظه ۵۱۲ مگابایتی و ۸ گیگابایتی است. Sound X همچنین از وای‌فای دوبانده و بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کند.

قیمت اسپیکر جدید هواوی از ۱۹۹۹ یوان چین (معادل ۲۸۵ دلار آمریکا) شروع می‌شود و فروش آن از تاریخ 5 دسامبر شروع خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH