مقایسه سونی اکسپریا زد اولترا با آلکاتل وان‌تاچ هیرو: دیدار خوش اندام‌ها!

62595104800484748685

با دومین مسابقه از دور اول گروه B در خدمت شما هستیم تا یک بازی حساس و هیجان‌انگیز دیگر را برایتان گزارش کنیم. در مسابقات قبلی شاهد رو در رو شدن نماینده کمپانی‌هایی چون نوکیا و اچ‌تی‌سی بودیم اما این بار، قضیه کمی متفاوت است! دو کمپانی خوش‌نام سونی که سابقه‌ای طولانی در صنعت فناوری داشته، و آلکاتل که تا مدتی پیش دوران اوج خود را می‌گذراند به مصاف یکدیگر می‌روند. برای آشنایی با رقبا و دنبال کردن این دیدار جذاب، با ما همراه باشید.

سونی اکسپریا زد اولترا

100002

نمایشگر بزرگ، سرگرمی بزرگ! این شعار سونی برای زد اولترا بود که در تابستان سال 2013 و همراه عرضه این غول 6.44 اینچی به حقیقت پیوست. اکسپریا ZU در زمان عرضه صاحب بزرگ‌ترین نمایشگر جهان بین گوشی‌های هوشمند بود و همراه بدنه‌ای فوق‌العاده باکیفیت از جنس شیشه و آلومینیوم، در کنار قابلیت مقاومت در برابر آب و سخت‌افزاری قدرتمند، با اقتدار وارد بازار رقابت شد! برای تعریف این دستگاه از زبان سونی هم، شما را به تماشای ویدیوی آن دعوت می‌کنیم.

آلکاتل وان تاچ هیرو

100003

قهرمان! وان تاچ هیرو، نام بزرگ‌ترین فبلت ساخت کمپانی آلکاتل است که با نمایشگری 6 اینچی 1080p، پشتیبانی از قلم و امکانات کاربردی در کنار قیمت مناسب، سعی می‌کند تا در عرصه رقابت خودی نشان دهد! البته که تا حدود زیادی نیز این تلاش بیهوده نبوده و با محصولی باکیفیت و قدرتمند، در عین حال با ارزش روبرو هستیم که می‌تواند به انتخاب بسیاری از خریداران بدل گردد. برای آشنایی بیشتر با این قهرمان گم‌نام (!)، نیم‌نگاهی به ویدیوی آن نمی‌تواند خالی از لطف باشد!

ده دقیقه ابتدایی: طراحی

100016

شاید بتوان گفت بین این دو فبلت، طراحی تنها زمینه‌ای است که هر دو در آن حسابی گل کاشته‌اند! جدای از جنس بدنه و کیفیت بالایی که هر دو مدل دارند، طراحی آنان علاوه بر زیبایی ظاهری، بسیار اصولی کار شده است! در ابتدای امر با زد اولترای عظیم‌الجثه روبرو می‌شوید که اگر خیلی دقت نکنید ممکن است آن را با سرامیک کف حمام (!) اشتباه بگیرید، اما نگران نباشید، این دستگاه محصولی زیبا و باکیفیت است. قالب کلی دستگاه کاملا مربعی شکل است و شاید بتوان از آن به عنوان یک شبه‌ تبلت یاد کرد! لبه‌های آن به میزان کمی انحنا دارند و دورتادور آن را فریمی جداگانه فرا گرفته‌ است. حاشیه‌های نمایشگر در نگاه اول شاید کمی بزرگ باشند، اما برای دستگاهی با نمایشگر 6+ اینچی، کاملا متداول هستند و حس امنیتی خوبی را منتقل می‌کنند. علاوه بر این، ضخامت فوق‌العاده 6.5 میلی‌متری فبلت، در کنار وزن 212 گرمی آن خبرهای خوبی از راه می‌آورند!

100007

در سمت دیگر وان تاچ هیرو که توپ و میدان را در اختیار زد اولترا می‌بیند، تصمیم می‌گیرد با حرکتی زیرکانه نتیجه را به نفع خود تمام کند! وان تاچ هیرو از نمایشگر کوچک‌تری استفاده می‌کند و به همین سبب، ابعاد کلی کوچک‌تری هم دارد. قالب کلی دستگاه نسبت به زدالترا کاملا گرد مانند بوده و سعی شده تا بهترین سایز نسبت به اندازه نمایشگر حاصل شود. چرا که حاشیه‌ها بسیار باریک هستند و با بدنه‌ای نسبتا کامپکت روبرو هستیم. البته که این مورد تا حدودی از حس امنیت تلفن کاسته و مقاومت آن را نیز در برابر ضربه، کمی در معرض خطر قرار می‌دهد. ضخامت فبلت حدود 8.5 میلی‌متر، و وزن آن نیز 177 گرم اندازه‌گیری می‌شود که نشان می‌دهد، نسبت اندازه و وزن تقریبا خوب رعایت‌ شده‌ است. ضمن اینکه وان تاچ از دکمه‌های نرم‌افزاری فیزیکی (لمسی خازنی) استفاده می‌کند در حالی که دکمه‌های کنترلی زد الترا، نرم‌افزاری هستند.

در حالت کلی، باید گفت که تعادلِ بین وزن و اندازه در زد اولترا بهتر رعایت شده و حاشیه‌های بزرگ‌تر آن هم، کمک زیادی در انتقال حس امنیت به کاربر ایفا می‌کنند. علاوه بر این ضخامت دستگاه نیز به طرز جالبی پایین است. اما در سمت دیگر وان تاچ هیرو، با حاشیه‌های بسیار باریک خود، قالب گردتر و بدنه خوش‌دست‌ترش می‌تواند به انتخاب بسیاری از خریداران تبدیل شود که برتری‌های مهمی به شمار می‌روند.

دقیقه 10 تا 20: کیفیت ساخت

100010

هر دو شرکت‌کننده در ابتدای مسابقه و در به نمایش گذاشتن طراحی خود، بسیار خوب و عالی عمل کردند. اما آیا از لحاظ کیفیتی و استقامت نیز در زمین مسابقه دوام خواهند آورد؟

بر خلاف ابتدای بازی که زد اولترا با حمله‌ای ناگهانی راه خود را به سوی دروازه وان تاچ هموار کرد، این بار این قهرمان آلکاتل است که با اقتدار شروع به حمله‌ای خطرناک می‌کند. این فبلت از بدنه‌ای پلاستیکی استفاده می‌کند که دارای روکشی مات است. کیفیت و استحکام ساخت دستگاه بسیار خوب بوده و از در دست گرفتن فبلت، حس جالبی به شما منتقل می‌شود. هر چند که با محصولی فوق‌ باکیفیت روبرو نیستیم و می‌توان در این قسمت فقط لقب “دوست‌داشتنی” را به جنس بدنه آن داد!

100001

اما زد اولترا، هیولای شیشه‌ای وارد می‌شود! در حالی که بدنه تماما از شیشه آب‌ دیده و مقاوم ساخته‌ شده، دور آن هم یک فریم آلومینیمی بسیار باکیفیت کشیده‌ شده تا نهایت کیفیت و استحکام را در این گوشی به ارمغان آورد. علاوه بر این، دستگاه از گواهینامه IP55/58 هم پشتیبانی کرده و تا حدود بسیار زیادی در برابر آب، خاک و گرد و غبار و هم‌چنین ضربه مقاوم است تا در عین زیبایی و ظرافت، با محصولی مقاوم روبه‌رو باشیم. اما نقطه ضعف قضیه این جاست که بدنه گوشی تماما براق بوده و تا حدود بسیار زیادی، مستعد به جذب لک و اثرانگشت است و باید دایما با یک دستمال تمیز شود.

100007

وان تاچ هیرو، جنس بدنه بسیار مناسبی دارد و استحکام و کیفیت آن نیز، در حد بسیار خوبیست، ولی به هر حال چندان نمی‌توان آن را در برابر بدنه تمام‌ شیشه‌ای و یک‌پارچه زد اولترا با مقاومت در برابر آب، برتر دانست!

دقیقه 20 تا 30: نمایشگر

نمایشگر، از اصلی‌ترین اجزای یک فبلت به شمار می‌رود که همواره عاملی مهم، برای جذب خریداران محسوب می‌شود. در این بین نیز با دستگاه‌هایی در محدوده 6 اینچ روبه‌رو هستیم که هر دو ادعای زیادی در ارایه نمایشگرهای باکیفیت دارند، ببینیم که در عمل چه می‌کنند.

100005

در ابتدای امر، هر دو دستگاه به نمایشگرهایی با دقت فول‌اچ‌دی یعنی 1920×1080 پیکسل مجهز شده و پنل آن‌ها نیز از نوع IPS LCD است. اما زد اولترا از نمایشگر بسیار بزرگ 6.44 اینچی بهره‌مند است در حالی که این عدد در وان تاچ هیرو، به 6.0 اینچ می‌رسد. تراکم و شفافیت به صورت عددی، در مدل آلکاتل 23 واحد بیشتر (367ppi در برابر 344ppi) است که البته فناوری X-Reality موجود در زد اولترا را هم نباید فراموش کرد، چرا که در افزایش شفافیت و کاهش نویز تصاویر کمک شایانی خواهد کرد. علاوه بر این، سونی فبلت خود را به فناوری انحصاری TRILUMINOS مجهز کرده که به صورت محسوسی، کیفیت کلی تصاویر را بهبود خواهد بخشید.

در حالت کلی اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته‌باشیم، با دو زیباروی روبرو هستیم! روشنایی نمایشگر وان تاچ نسبتا بیشتر است و بر روی آن روکش ضدچربی کشیده شده که می‌تواند کاربردی باشد، اما در جهت دیگر دقت رنگ و اندازه نمایشگر زد اولترا، برتری‌ دیگری به حساب می‌آید. ضمنا که نمایشگر زد اولترا قابلیت کار با اجسام مختلف هم‌چون مداد و خودکار را هم دارد، در حالی که وان تاچ به صورت انحصاری از قلم استایلوس موجود در دستگاه پشتیبانی می‌کند.

دقیقه 30 تا 40: نرم‌افزار

هر دو کمپانی سرمایه‌گذاری بسیاری در بخش نرم‌افزاری برای نماینده‌های خود انجام داده‌اند و امیدوار هستند که در زمین مسابقه هر آن چه دارند را به خوبی رو کنند! به همین جهت در دقایق پایانی نیمه اول هر دو نماینده برای نبرد نهایی آماده می‌شوند.

اکسپریا زد اولترا به رابط کاربری انحصاری سونی مجهز شده که همراه نسخه 4.3 اندروید (که در چند روز اخیر منتشر شد) دستگاه را هدایت می‌کنند. ظاهر رابط کاربری بسیار ساده و شکیل بوده و امکانات جالبی نیز در آن نهفته‌ است. امکانات ارتباطی هم‌چون One-Touch functions، سرویس PlayStation Mobile، یا برنامه‌های چندرسانه‌ای و سرویس‌های اختصاصی سونی در بخش‌های دوربین و… . در بخش‌های دیگر نیز شاهد موارد جالبی چون امکان Small Apps هستیم که برنامه‌های اصلی فبلت یا ویجت‌ها هستند که به صورت کوچک‌ شده و شناور روی صفحه حرکت می‌کنند. از جمله امکانات دیگر نیز می‌توان به نرم‌افزار Sketch اشاره کرد که برنامه‌ای جالب جهت طراحی و نقاشی، یا یادداشت‌برداری است که همراه خودکار یا قلم می‌تواند بسیار کاربردی واقع شود.

100011

ولی در مقابل آلکاتل در بخش نرم‌افزاری، حداقل از نظر ظاهری بسیار متفاوت ظاهرشده است! رابط کاربری اختصاصی این کمپانی شاید بتوان گفت مخلوطی از اندروید، iOS 7 و ویندوزفون است که ترکیب جالبی را حاصل شده، ظاهر رابط بسیار رنگارنگ و شاد است، هم‌چنین طراحی شکیل بوده و بیش از حد کارشده نیست. از نمونه امکانات این رابط نیز می‌توان به حالت Dual-Screen اشاره کرد که راهی بسیار کاربردی جهت مولتی-تسکینگ به شمار می‌رود، به علاوه اینکه قلم دستگاه و امکانات پیش‌فرض تعبیه شده برای این قسمت، می‌تواند تجربه جالبی را به ارمغان آورد.

100004

در کل، سونی در زد اولترا رابطی شکیل و به اصطلاح کلاسیک ارایه می‌کند که علاوه بر سرعت و سبکی بسیار عالی، امکانات مناسبی نیز به کاربر تحویل می‌دهد. اما آلکاتل در هیرو بیشتر سعی کرده تا ظاهر رابط را پر زرق‌ و برق طراحی کند که امکانات جالبی نیز در آن قرار داده شده، به علاوه اینکه سرعت و عملکرد آن‌ها هم در حد بسیار خوبی هستند.

دقیقه 40 تا 50: دوربین

100013

بر خلاف سونی که در زد اولترا چندان روی دوربین تمرکز نکرده و یک نمونه 8مگاپیکسلی بر روی آن قرار داده، آلکاتل حداقل بر روی کاغذ نسبتا بهتر عمل می‌کند. دوربینی 13مگاپیکسلی همراه فلش LED. البته باید توجه کرد که این‌ها دستگاه‌هایی بالای 6 اینچ هستند و مخصوص عکاسی ساخته نشده‌اند، از این جهت که کیفیت متوسط دوربین یا عدم وجود فلش، چیزی طبیعی و متداول در آن‌هاست. در بخش دوربین جلو و فیلم‌بردرای نیز، هر دو توانایی ضبط تصاویری FullHD را دارند. برای مقایسه‌ای بهتر، نگاهی به نمونه تصاویر داریم:

100008

در حالی که بنظر تصاویر زدالترا جزئیات بهتری دارند، اما بهتر است بگوییم به اصطلاح فقط Overproccess شده هستند! (پردازش بیش از حد تصویر) وگرنه نویز نسبتا بیشتری داشته، دقت رنگ آن‌ها به خوبی مدل آلکاتل نیست و در حالت کلی در این زمینه، وان تاچ هیرو تجربه عکاسی بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. البته که نباید امکانات نرم‌افزاری زدالترا هم‌چون TimeShift Burst ،AR-Effect یا سایر موارد قابل‌ دانلود را فراموش کرد.

دقیقه 50 تا 60: سخت‌افزار

اکسپریا زد اولترا، اولین دستگاه هوشمند جهان بود که به چیپ Snap800 از کمپانی کوالکام مجهز شد و به همین سبب، باعث ایجاد رعب و وحشت (!) در وان تاچ و تیم مربی‌گری آن می‌شود! چرا که این مدل از یک چیپست رده متوسط کمپانی مدیاتک استفاده می‌کند که بر پایه هسته‌های Cortex-A7 بنا شده، ببینیم که حداقل در زمین مسابقه وان تاچ در برابر ZU دوام خواهدآورد یا خیر.

همان‌طور که گفته شد، زد اولترا از چیپ 8974-AA استفاده می‌کند که شامل یک پردازنده چهارهسته‌ای Krait 400 با فرکانس 2.26گیگاهرتز، در کنار 2گیگابایت رم و پردازشگر گرافیکی Adreno 330 می‌شود. در صورتی که چیپ موجود در وان تاچ هیرو با نام MT6589، بر پایه یک پردازنده چهارهسته‌ای Cortex-A7 یک و نیم گیگاهرتزی، 2گیگابایت رم و گرافیک PowerVR SGX544، ساخته‌ شده‌است.

در حالی که وان تاچ به هر نحوی که شده هم می‌خواهد مقاومت کند، اما قدرت فوق‌العاده بالای زد اولترا این اجازه را به او نمی‌دهد و با ضربه‌ای محکم توپ وارد دروازه آلکاتل می‌شود! برای اطمینان از آفساید نبودن گل هم بنچمارک‌های دو دستگاه جهت اثبات قضیه به نمایش در می‌آیند:

100017

100002

جدای از قدرت سخت‌افزاری، حتی در مراحلی چون کنترل دما، سرعت حافظه و مصرف انرژی باز هم این نماینده سونی است که سربلند بیرون می‌آید. از لحاظ حافظه ذخیره‌سازی هم هر دو مدل 16گیگابایت حافظه داخلی داشته و از کارت حافظه جانبی میکرو SD پشتیبانی می‌کنند.

دقیقه 60 تا 70: چندرسانه‌ای

100005

بخش چند رسانه‌ای از جمله قسمت‌های مهمی‌ست که هر فبلتی باید از آن سر بلند بیرون بیاید، چرا که عجیب است از چنین نمایشگرهای بزرگی، برای تماشای فیلم و عکس یا گوش دادن به موسیقی‌های مختلف استفاده نکنید، در این بخش نیز هر دو کمپانی ادعای تولید محصولی عالی را در این جهت دارند. با وجود سیستم‌ عامل اندروید برای هر دو مدل، پشتیبانی از تمامی کدک‌های تصویری و فرمت‌های صوتی چیزی قابل‌پیش‌بینی بود که حتی اگر بصورت پیش‌فرض نیز موجود نباشد، با نصب یک پلیر بومی قابل‌ حل خواهدبود. اما اگر بخواهیم برنامه‌های پیش‌فرض آنان را در نظر گیریم، باید گفت با وجود اینکه آلکاتل سعی زیادی در ایجاد تغییر و تحول در این بخش داشته، اما حداقل از لحاظ عملکرد و ظاهر، به پای سرویس معروف سه‌گانه سونی  (Album,Movies,WALKMAN) نخواهد رسید! در قسمت خروجی صوتی هم، با این حال که بلندگوی وان‌تاچ صدای بلندتری ارایه می‌کند اما خروجی هدفون آن به طرز محسوسی ضعیف‌تر است.

دقیقه 70 تا 80: باتری

آلکاتل وان تاچ که در این قسمت به نظر می‌رسد بسیار خوب ظاهر شده، در ابتدا با باتری حجیم 3400 میلی‌آمپری خود سعی در در دست گرفتن توپ و میدان دارد، در حالی که زد اولترا به دلیل ضخامت کمتر دارای حجمی معادل 3050 میلی‌آمپر است، ضمناً هر دو غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم-یونی هستند. طبق اعلامات رسمی انتظار می‌رود هر دو به نسبت خوب عمل کنند، اما خب طبیعتا همه چیز مشخصات روی کاغذ نیست و به سراغ تست‌ها می‌رویم تا ببینیم کدام‌یک واقعا مرد عمل هستند!

100006

با توجه به حجم بیشتر باتری و نمایشگری کوچک‌تر، وان تاچ هیرو در تست‌های مکالمه و پخش ویدیو با فاصله‌ای کوتاه از زد اولترا جلو می‌افتد، اما در مقابل عملکرد وب‌گردی در ZU تا حدودی بهتر است.

دقیقه 80 تا 90: سایر امکانات

در حالی که زد اولترا در این بخش، همراه امکانات ارتباطی بیشتر و قابلیت ضد آب وارد میدان شده، قهرمان آلکاتل، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد! زد اولترا همچنین توانایی استفاده از هر نوع قلمی برای نوشتن بر روی نمایشگرش را نیز داراست که این قابلیت برای دستگاهی با چنین ابعادی، بسیار مثمر ثمر خواهد بود!

اگر نگاه دقیق‌تری به هیرو بیندازیم، در ابتدا با سری لوازم جانبی ویژه آلکاتل روبرو می‌شویم که با فلیپ‌ کاور مغناطیسی این فبلت شروع می‌شود! این کاور که بصورت پیش‌فرض درون جعبه قرار دارد، قادر است به صورت بسیار زیبا و شکیلی علاوه بر ایفای نقش به عنوان یک کاور، ساعت و زمان را هم به شما نشان دهد. سپس با قلم استایلوس برخورد می‌کنیم که درون بدنه وجود داشته و می‌تواند کمک شایانی در یادداشت‌ برداری‌های سریع کند. هر چند که این قلم به خوبی رقبایی هم‌چون سری نوت کار نمی‌کند. در بخش دیگر، می‌توان یک کیف جداگانه را یافت که با نمایشگری 5 اینچی ساخته‌ شده از جوهر الکترونیک، دستگاه را مجهز به دو نمایشگر کرده و تجربه بسیار خوبی در کتاب‌خوانی فراهم می‌آورد.

100014

حتی می‌توان برای مکالمه بدلیل اندازه بزرگ، از یک هندست کوچک‌تر استفاده کرد! در نهایت هم باید به داک مجهز به پروژکتور این فبلت اشاره کرد که با قرار دادن دستگاه بر روی آن، قادر خواهید بود انواع محتوای رسانه را بر سطوح مختلف به نمایش درآورید! پس حداقل در این بخش آلکاتل دست‌پر به میدان آمده! علاوه بر تمامی این موارد، می‌توان وان تاچ هیرو را در نسخه دوسیم‌کارته هم خریداری کرد.

وقت اضافه: قیمت

پس از هنرنمایی آلکاتل در ثانیه‌های پایانی 90 دقیقه، داور فقط به میزان 2 دقیقه وقت اضافه اعلام می‌کند تا پس از رقابت قیمتی دو مدل، هر دو تیم راهی رختکن شوند. زد اولترا همانطور که قدرت، کیفیت، و ظاهری سطح‌بالا دارد، قیمت آن هم سطح‌ بالاست! به طوری که سونی قیمتی معادل 500 دلار را برای آن در بازار جهانی در نظر گرفته و در بازار کشور نیز، با قیمتی نزدیک به 1.400.000 تومان یافت می‌شود که بسیار خوب به نظر می‌رسد. البته توجه کنید که این فبلت در نسخه GPE (یا GooglePlayEdition) و نسخه وای-فای به عنوان یک تبلت کوچک نیز در دسترس خریداران است، اما هیچ‌یک وارد بازار کشور نشده‌اند. در قسمت دیگر وان تاچ هیرو که بسیار روی قیمت خود مانور می‌دهد با قیمتی 399 دلاری، گزینه ارزشمندی محسوب می‌شود، هر چند که در کنار قیمت کمتر آن، برخی مشخصات سخت‌افزاری آن هم ضعیف‌تر هستند.

بازی بسیار جالب و البته بدون‌ حاشیه برگزار شد و هر دو تیم، نهایت تلاش خود را کردند تا در اولین رقابت از مرحله مقدماتی بتوانند نتیجه خوبی کسب کنند، ببینیم که پس از این 90 دقیقه، چه موقعیت‌هایی بر روی دروازه‌ها ایجاد کرده‌اند.

ITResancup-and-aawaat

موقعیت‌های خطرناکی که وان تاچ هیرو، بر روی دروازه اکسپریا زد اولترا ایجاد کرد:

  • بدنه خوش‌دست‌تر با حاشیه‌های کمتر، وزن کمتر
  • روکش مات بدنه
  • نمایشگر پرنورتر با روکش ضدچربی
  • رابط کاربری پرزرق و برق و زیبا، همراه امکانات غنی و کاربردی
  • عملکرد نسبتا بهتر دوربین علاوه بر فلش
  • صدای نسبتا بلندتر بلندگو
  • عملکرد به نسبت بهتر باتری
  • قلم کاربردی همراه سری لوازم جانبی گسترده
  • قیمت کمتر

موقعیت‌های خطرناکی که اکسپریا زدالترا، بر روی دروازه وان تاچ هیرو ایجاد کرد:

  • انتقال حس امنیت بیشتر توسط بدنه، ضخامت کمتر و تعادل بیشتر بین وزن و اندازه
  • کیفیت فوق‌العاده بالا علاوه بر استحکام ساخت بیشتر
  • نمایشگر بزرگ‌تر با دقت رنگ بیشتر، قابلیت کار با اجسام مختلف
  • رابط کاربری شکیل و کلاسیک، امکانات کاربردی
  • امکانات نرم‌افزاری نسبتا بهتر و بیشتر دوربین
  • قدرت سخت‌افزاری بسیار بالاتر
  • عملکرد بهتر در قسمت چندرسانه‌ای و خروجی صوتی باکیفیت‌تر
  • امکانات ارتباطی بیشتر و سریع‌تر
  • قابلیت مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و تا حدودی ضربه

[divide style=”2″]

حال شما تصمیم بگیرید که در این مبارزه هیجان انگیز، کدام مدل بر دیگری برتری داشته و شما آن را پیروز رقابت می‌دانید؟ حتی اگر در این باره تردید دارید، می‌توانید رای به تساوی فبلت‌ها بدهید!

[polldaddy poll=7820384]

[divide style=”3″]

برنامه کامل مسابقات را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید!

6 در مورد “مقایسه سونی اکسپریا زد اولترا با آلکاتل وان‌تاچ هیرو: دیدار خوش اندام‌ها!”

  1. دیگه از این برندهای تکراری کره ای و چینی خسته شدیم، دوست دارم یه محصول فرانسوی باکلاس داشته باشم…یعنی آلکاتل وان تاچ هیرو…!

  2. خیلی جالبه
    چطوری دوربین آلکاتل رو برتر دونستید
    چه طوری صفحه نمایشش رو برتر دونستید
    چطوری

    1. اونقدر هم بی راه نگفته علیرضا جان من واسه داداشم One Touch Idol X گرفتم وقتی اسم الکاتل اومد دو چیزشو دوست داشتم تو رقابت ببینم و انتظار داشتم قوی تر باشه از الترا 1 – کیفیت روشنایی و و شفافیت صفحه نمایش الکاتل واقعا عالیه زاویه دید فوق العاده -روز اول که گرفتیم واقعا مونده بودم چطوری یه گوشی ساخت چین (از فرانسه بودنش بگذریم چون تو چین ساخته میشه) چطوری همچین کیفیت صفحه ای داره کنار نوت 3 کم نیاورد چه بسا بهترم بود دوربین الکاتل هم کیفیت خوبی داره من نتونستم ایرادی بگیرم این تجربه من بود تا کنار هم دست نگیری و مقایسه نکنی باورت نمیشه میدونم …البته تو سخت افزار سی پی یو و جی پی یو الکاتل حرفی جلو الترا واسه گفتن نداره…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH