گوگل پیکسل 4

آیا شرکت گوگل خسارت کاهش قیمت اسمارتفون‌های سری پیکسل 4 را به مشتریان بازمی‌گرداند؟

تلفن‌های گوگل پیکسل 4 و پیکسل XL 4 بیش از یک ماه پیش با قیمت 799 و 899 دلار به بازار عرضه شدند. این قیمت‌ها برای بازار تلفن‌های هوشمند سال 2018 و 2019 منطقی به نظر می‌رسند، اما هنگامی که آیفون 11 با قیمت 699 دلار، پیش از هندست‌های پرچمدار گوگل معرفی شد، قیمت‌ها خیلی عاقلانه و عادلانه به‌نظر نمی‌رسند. گوگل نیز در تبلیغات ماه نوامبر اعلام کرد که قیمت اسمارتفون‌های سری پیکسل 4 را کاهش داده و آن‌ها را 200 دلار ارزان‌تر از قیمت قبلی به فروش می‌رساند که یک پیشنهاد جذاب محسوب می‌شود.

اما اگر شما این تلفن‌ها را با قیمت قبلی خریداری کرده باشید، چه احساسی خواهید داشت؟ اگر جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید تلفن جدید خود را در همان روز عرضه به بازار خریداری کنید، تکلیف چه خواهد بود؟ به طور حتم، هیچ مشکلی در رابطه با پشتیبانی شرکت سازنده از تلفن شما وجود ندارد، اما اگر تنها یک ماه پس از خرید تلفن خود ببینید که قیمت آن به شدت کاهش یافته است (آن هم توسط سازنده آن)، احساس می‌کنید که آن شرکت کمی کلاهبرداری کرده است.

اما احتمال می‌دهیم که گوگل مسیر خود را از کلاهبرداران جدا کرده تا حسن نیت خود را به طرفداران خود ثابت کند. البته، خبر همین حسن نیت نیز در حد شایعه بوده و نمی‌توان انتظار داشت که تمامی کاربران خسارت کاهش قیمت تلفن خود را دریافت کنند. یکی از یوتیوبرهای معروف با نام برندون لی، در توییتر خود اعلام کرد که بسیاری از مخاطبان خود در اقدامی شجاعانه از گوگل درخواست کرده‌اند که مابه‌التفاوت این کاهش قیمت را به آن‌ها برگرداند.

برخی از مشتریانی که در مرحله پیش‌فروش اسمارتفون‌های سری پیکسل 4 ثبت‌نام کرده‌ بودند نیز موفق شدند تا 100 دلار از گوگل دریافت کنند، هرچند این مبلغ کم است، اما باعث می‌شود تا میزان نارضایتی‌ها کاهش یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH