مقایسه نوکیا لومیا 1520 با هواوی اسند میت 2: نبرد باتری ها!

رقابت‌های جام قهرمانان آی‌تی رسان به روز سوم خود رسیده و رفته رفته همه تیم‌ها با حریفان خود آشنایی نسبی پیدا کرده‌اند و آمادگی خود برای رسیدن به مراحل بالاتر را بیش از پیش بدست آورده‌اند. امروز هم با یک مسابقه حساس دیگر از این رقابت‌ها با شما هستیم و امیدواریم که این مسابقه هم همچون مسابقات قبلی جذاب و پرهیجان باشد و شما هم ما را تا آخر همراهی کنید، رقابت امروز بین دو تیم با سابقه و پیشینه کاملا متفاوت برگزار خواهد شد. دریک سمت نماینده نوکیای فقید قرار دارد که هم‌اکنون به تصرف مایکروسافت درآمده و البته همچنان از محبوبیت فراوانی برخوردار است و اخیرا هم توانسته با ارایه ویژگی‌های مختلف در دستگاه‌های خود همه را انگشت به دهان کند. نماینده این تیم در این رقابت‌ها هم 1520 قدرتمند است. در مقابل نماینده شرکت چینی و البته معروف هوآوی قرار دارد که این روزها به یمن ارایه مدل‌های قوی و باکیفیت در کشورمان و دیگر نقاط دنیا طرفدارانی برای خود دست و پا کرده است. نماینده این تیم هم نسل دوم فبلت Mate با نام اسند میت2 است. همان‌طور که از چهره دو حریف پیداست، انرژی و اعتماد به نفس در هردو موج می‌زند و این خود نوید یک رقابت زیبا را به تماشاگران می‌دهد. پس ما هم گزارش خود را با نمایش ویدیویی از توانایی‌های این دوتیم آغاز می‌کنیم و از شما دعوت می‌کنیم که به نظاره این ویدیوها بنشینید:

ویدیو کار با لومیا 1520:

ویدیو کار با اسند میت 2:

ده دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر

طبق روال همه مسابقات، دوتیم در دقایق ابتدایی که از لحاظ بدنی کمی سرد هستند سعی دارند تا با حفظ بازی در این دقایق و ایجاد خطرهایی احتمالی برای دقایق بعدی بازی آماده شوند و به همین خاطر تلاش می‌کنند تا با ارایه تاکتیک‌های ظاهری بازی را در اختیار بگیرند. ابتدا از تیم باقدمت این رقابت یعنی نوکیا آغاز می‌کنیم که همواره و در طول تاریخ خود توانسته با طراحی‌ها و جلوه‌های بصری زیبا همه را خیره کند. 1520 هم بی‌شک از این قاعده مستثنی نیست و دارای زیبایی‌های منحصربفرد خود است. طراحی فبلت از نوع مستطیلی با گوشه‌های تیز است که زیبایی خاصی دارد. در بخش جلویی شاهد صفحه نمایش غول‌پیکر 6 اینچی هستیم که بخش اعظمی از نمای جلویی گوشی را به تسخیر خود درآورده است. قاب اطراف صفحه یا در اصطلاح همان Bezel گوشی هم نسبتا باریک است.

در بالای صفحه فقط خروجی صدا، دوربین دوم و سنسورهای نور و مجاورت و البته نام تجاری نوکیا قرار دارند. در پایین صفحه با سه دکمه لمسی معروف ویندوزفون مواجه خواهید شد. از چپ به راست به ترتیب دکمه‌های بازگشت به عقب، خانه و جستجو قرار دارند. در اطراف فبلت و در سمت راست دکمه‌های کنترل صدا، پاور و شاتر دوربین و سمت چپ هم ورودی‌های نانوسیم کارت و کارت حافظه جانبی قرار دارند. در پایین خروجی میکرو یو‌اس‌بی و دربالا جک هدفون قرار دارند. همواره وقتی نوبت به بررسی بخش پشتی گوشی‌های نوکیا می‌رسد هیجان خاصی به همه دست می‌دهد، چرا که همه انتظار مشاهده لنز و دوربین بزرگ در گوشی‌های این برند را دارند. این فبلت هم از این قاعده مستثنی نیست و با نگاه به پشت آن اولین چیزی که جلب توجه می‌کند دوربین برآمده آن و فلش دوتایی که در بالای آن قرار دارد هستند. علاوه برآن دو اسپیکر بزرگ هم در بالا و پایین بخش پشتی قرار دارند که نوید صدایی بلند از این غول نوکیا را خواهند داد.

پس از خودنمایی لومیا 1520 در مقابل دیدگان تماشاگران، حال نوبت به میت2 می‌رسد تا زیبایی‌های خود را به رخ بکشد.صفحه نمایش این فبلت هم 6اینچی است و حاشیه‌ها هم همچون رقیب تا حد امکان کوچک شده است تا ابعاد گوشی کوچکتر شود؛ به طور کلی طراحی این میت 2 با 1520 به دلیل گوشه‌های گرد آن کاملا متفاوت است! در بالای صفحه خروجی صدای مکالمه، دوربین دوم و سنسورها به همراه برند هوآوی قرار دارند و در پایین صفحه هیچ خبر خاصی نیست! این به آن معناست که این گوشی از کنترل‌های مجازی روی صفحه سود خواهد برد. در پایین گوشی پورت USB و در بالای آن جک هدفون قرار دارد.

 بر روی قاب فلزمانند دور گوشی که آن را زیباتر کرده دکمه‌هایی در سمت راست قرار دارند که عبارتند از دکمه‌های پاور و کنترل صدا. به بخش پشتی که می‌رسیم باز هم شباهت‌هایی نسبی بین دو فبلت مشاهده می‌شود. قرارگیری لنز دوربین در وسط قاب که البته فلش در میت2 در پایین دوربین جاسازی شده است و اسپیکر نسبتا بزرگی هم در بخش پایینی قاب پشتی به چشم می‌خورد. هر کدام از این دو فبلت توانستند در این بخش نظر افرادی خاص با سلیقه‌های خاص را جلب کنند. بنابراین قطعا نظر شما خوانندگان عزیز هم توسط یکی از این دو رقیب بیشتر جذب شده و ما هم انتخاب برنده این بخش را به عهده شما خواهیم گذاشت.

دقیقه 10 تا 20: وزن و کیفیت ساخت

پس از اینکه دو فبلت کمی با شرایط بازی و حریف خود آشنا شدند و توانستند خود را در زمین بیشتر پیدا کنند، حال وقت آن است که دو رقیب را از نظر کیفیت مواد بکاررفته در آنها، آسانی کارکردن با آنها و ابعاد بررسی کنیم. از آنجایی که هردو شرکت‌کننده دارای صفحه نمایش 6اینچی هستند و فبلت محسوب می‌شوند نباید انتظار ابعادی کوچک و وزن پایین از آنها داشت. میت2 دارای ابعادی معادل 161×84.7×9.5 میلی‌متر و وزنی برابر با 202 گرم است که چنین مشخصاتی این فبلت را در دسته فوق سنگین‌ها قرار می‌دهد. در مقابل لومیا 1520 با ابعاد 162.8×85.4×8.7 میلی‌متر و وزن 209 گرم کاملا نزدیک به حریف است. از نظر طول، عرض و وزن 1520 اندکی بزرگ‌تر از حریف است ولی در عوض ازنظر ضخامت کمی باریک‌تر است که در جای‌گیری آن در دست کمک بیشتری می‌کند. البته این تفاوت‌ها واقعا قابل توجه نیستند.

 از نظر کیفیت ساخت به نظر می‌رسد برتری با لومیا باشد، چرا که جنس بدنه آن از پلی‌کربنات است و همچون دیگر اعضای خانواده لومیا که به دارا بودن جنس بدنه مستحکم معروف هستند این عضو هم بسیار تنومند به نظر می‌رسد. پوشش صفحه نمایش از نوع گوریلا گلس2 است و به‌نظر می‌رسد شما نباید زیاد نگران زمین خوردن و آسیب دیدن فبلت خود باشید. در مقابل جنس بدنه میت2 از پلاستیک است که از لحاظ ضربه‌پذیری مناسب است ولی به پای حریف نخواهد رسید. هنگامی که بحث راحتی کارکردن با یک دست و قرارگیری بهتر دستگاه به میان می‌آید جریان بازی کاملا به نفع میت2 تغییر خواهد کرد. دلیل آن هم گوشه‌های گرد این فبلت است که باعث می‌شود راحت‌تر در کف دست جای بگیرد. درعوض گوشه‌های تیز 1520 ممکن است در بلند مدت باعث خستگی دست شوند.

دقیقه 20 تا 30: نمایشگر

در دقایق پیش هر تیم توانست حملاتی را تدارک ببیند و در دقایقی از بازی مالکیت توپ را دراختیار بگیرد. حال نوبت آن رسیده تا هریک توانایی خود در نمایش تصاویر بهتر و زیباتر و البته واقعی‌تر را به عرضه بگذارند. از نظر جنس و نوع صفحه نمایش، هردو رقیب کاملا مشابه هستند. هردو از نمایشگری از نوع LCD و از جنس IPS و با توانایی نمایش 16میلیون رنگ استفاده می‌کنند ولی عمده‌ترین تفاوت دو فبلت زمانی مشخص می‌شود که آنها را از لحاظ رزولوشن  در زیر میکروسکوپ بررسی کنیم. از نظر رزولوشن و میزان PPi یا همان تراکم پیکسلی برتری مطلق با اولین گوشی فول‌اچ‌دی ویندوزی خواهد بود. 1520 با دارا بودن رزولوشن 1080×1920 و تراکم پیکسلی 367 می‌تواند به راحتی به صفحه نمایش اچ‌دی حریف که دارای تراکم پیکسلی 241 است غلبه کند و حمله سنگینی را تدارک ببیند. البته شاید تفکیک پیکسل‌های صفحه نمایش میت2 با چشم غیرمسلح کار ساده‌ای نباشد ولی در تصاویر و بازی‌های باکیفیت شاید کمی آزاردهنده باشد. از نظر نمایش رنگ‌ها و کیفیت تصویر با توجه به اینکه هردو فبلت از صفحه نمایش LCD استفاده می‌کنند باید انتظار رنگ‎‌هایی طبیعی‌تر در مقایسه با LEDها باشیم. نمایش رنگ سفید بهتر از رنگ مشکی صورت می‌گیرد. البته 1520 از فناوری ClearBlack نوکیا سود می‌برد که منجر به بهبود کیفیت رنگ مشکی در تصاویر خواهد شد. همچنین این تکنولوژی منجر به کم شدن بازتاب نور در زیر نور آفتاب می‌شود ولی پایین بودن نسبی روشنایی صفحه باعث عملکرد متوسط این فبلت در زیر نور آفتاب خواهد شد. در عوض میت2 که از نسل اول گوریلاگلس سود می‌برد بازتاب کمتری از نور آفتاب داشته و عملکرد نسبتا بهتری دارد. در مجموع در این بخش برتری مطلق را می‌توان به لومیا1520 داد. باید دید آیا در دقایق پایانی نیمه اول میت2 فرصتی برای جبران خواهد داشت یا خیر.

دقیقه 30 تا 40: نرم‌افزار و رابط کاربری

این دقایق شاید جذاب‌ترین بخش رقابت باشند، چرا که علاوه بر رقابت دو فبلت از دوکمپانی مختلف در حقیقت رقابت بین دو سیستم عامل محبوب هم محسوب می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید لومیا1520 تنها ویندوزفونی این رقابت‎‌هاست و به نوعی خاص‌ترین از لحاظ سیستم عامل محسوب می‌شود؛ البته دیگر نمی‌توان ادعا کرد که ویندوزفون توانایی رقابت با اندروید و iOS را ندارد، چرا که این سیستم عامل روزبه روز درحال پیشرفت است و همچنین فروشگاه نرم‌افزاری آن هم بیش از پیش مجهز شده است.درمقابل هم میت2 مجهز به اندرویدی است که دیگر کمتر کسی در فوق‌العاده بودنش تردید دارند. نسخه اندروید این گوشی 4.3 است که مزین شده به رابط کاربری Emotion هوآوی است که ظاهری زیبا و کارآیی مناسبی دارد. نسخه ویندوزفون لومیا 1520 هم ویندوزفون 8 همراه با آپدیت بلک نوکیا است. در مقایسه با نسخه‌های قبلی ویژگی‌های جدید به این سیستم اضافه شده ولی ظاهر رابط کاربری تغییر محسوسی نکرده است. همان کاشی‌های رنگارنگ با ابعاد مختلف که درکنارشان می‌توان از Live tile هم استفاده کرد. امکان تغییر سایز کاشی‌ها وجود دارد و شخصی‌سازی کمی بهبود داشته ولی همچنان به‌پای اندروید با لانچرهای فراوان خود نخواهد رسید. تعیین برنده در این بخش کاری به‌شدت دشوار است و از آنجایی که سلیقه هم در تعیین سیستم‌عامل و رابط کاربری منتخب، دخیل خواهد بود، بنابراین تعیین برنده در این بخش را برعهده شما خواهیم گذاشت.

نمایی از رابط کاربری میت 2:

نمایی از رابط کاربری لومیا 1520:

دقیقه 40 تا 50: سخت‌افزار

ملاحظه کردید که نیمه اول با اینکه بازی با تعادل نسبی همراه بود ولی در لحظاتی 1520 توانست حملات خظرناک‌تری تدارک ببیند و با برتری نسبی این تیم همراه شد. حال که دو تیم پانزده دقیقه استراحت کرده‌اند و با انرژی مضاعف پای در میدان گذاشته‌اند بهترین فرصت است تا قدرت بدنی یا همان سخت‌افزاری آنها را تست کنیم. لومیا 1520 که در نیمه اول نمایش به مراتب بهتری از خود نشان داد، این نیمه را هم سعی دارد با حمله آغاز کند. این فبلت نه تنها اولین گوشی فول‌اچ‌دی ویندوزی است، بلکه اولین وندوزفونی هم محسوب می‌شود که در آن از آخرین و بروزترین سخت‌افزار موجود استفاده شد و این سخت‌افزار چیزی نیست جز دست پرورده قدرتمند شرکت کوالکام با نام Snapdragon 800 که دارای چهار هسته از نوع Krait 400 و فرکانس 2.2گیگاهرتز است. GPU

 یا همان پردازنده گرافیکی این فبلت از نوع Adreno330 است که آن هم آخرین نسل پردازنده‌های گرافیکی محسوب می‌شود. تا این‌جای کار همه تاکتیک‌ها به بهترین نحو توسط 1520 در زمین اجرا شده است. رم این مدل 2گیگا بایت و حافظه داخلی فبلت در دو مدل 16 و 32 گیگابایت موجود است. علاوه برآن شما می‌توانید تا 64گیگ اضافه از طریق درگاه Micro SD به حافظه گوشی بی‌افزایید. پس نوکیا توانسته مشکل حافظه محدود که در برخی مدل‌های قبلی مشاهده می‌شد را در این مدل برطرف کند و دیگر جای هیچ گلایه‌ای از نظر سخت‌افزاری باقی نگذاشته است. نماینده هوآوی در این لحظات کمی دست‌پاچه به نظر می‌رسد! باید منتظر بود تا ببینیم دلیل این اضطراب چیست؟! در بخش سخت‌افزار هوآوی سعی کرده تا از یک سخت‌افزار متوسط استفاده کند و دلیل آن هم شاید ارزان تمام شدن قیمت دستگاه برای مشتریان باشد ولی این تصمیم شاید نظر خیلی از طرفداران گجت‌های قدرتمند را عوض کند. بیایید نگاهی به ویژگی‌های سخت‌افزاری این فبلت دوست داشتنی داشته باشیم. چیپ استفاده شده در این فبلت هم ساخت کوالکام است ولی نوع آن Snapdragon 400 است که چهار هسته 1.6گیگاهرتزی از نوع Cortex A7 است که در مقایسه با حریف کاملا بازنده محسوب خواهد شد. البته پایین بودن رزولوشن تصویر این فبلت شاید بتواند کمی به بهبود عملکرد این پردازنده کمک کند. پردازنده گرافیکی هم از نوع Adreno 306 است. اینجا باید به یک نکته مهم توجه کرد. اگر سیستم عامل میت2 ویندوزفون یا iOS بود شاید با همین سخت‌افزار متوسط می‌توانست به خوبی و بدون لگ به اجرای فرامین بپردازد ولی از آنجایی که سیستم عامل این فبلت اندروید است باید در برخی موارد، بخصوص کارهای سنگین انتظار کاهش راندمان این فبلت را داشت. رم فبلت دوگیگ و حافظه داخلی هم 16گیگابایت است. درگاه کارت حافظه جانبی هم وجود دارد و تا 64گیگابایت هم پشتیبانی می‌شود. در پایان این بخش می‌توان به راحتی امتیاز را به نماینده نوکیا داد، ولی کار هنوز تمام نشده. پس زود قضاوت نکنید!

دقیقه 50 تا 60: دوربین

دقایق حساس دیگری در پیش روی نماینده هوآوی قرار دارد، چرا که به نظر می‌رسد 1520 سعی دارد تا در همین ابتدای نیمه دوم کار را یکسره کند. در این بخش قصد داریم تا توانایی عکاسی و فیلم‌برداری دوربین‌های دورقیب را به چالش بکشیم تا ببینیم کدامیک سربلند و پیروز از میدان خارج می‌شوند. ابتدا از میت2 شروع می‌کنیم که همچنان در حال ادامه بازی با استرس است. دوربین اصلی این گوشی 13مگاپیکسلی دارای فلش LED است که توانایی ثبت تصاویری با کیفیت مناسب را داراست. گرچه نمی‌توان آن را جزو بهترین‌ها نام برد ولی عملکرد آن راضی کننده است. لنز این فبلت ساخت سونی است که کیفیت و طبیعی بودن رنگ‌ها خوب ارزیابی می‌شود. دوربین دوم این فبلت درعین تعجب 5مگاپیکسلی است و توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 1080p را داراست. در مقابل لومیا 1520 قرار دارد. نماینده‌ای از شرکتی که همواره تکنولوژی‌ها و عملکرد دوربین گوشی‌هایش زبان‌زد خاص و عام بوده و خواهد بود. نوکیا روی دوربین این فبلت خود هم مانور و تبلیغات زیادی داشته و ادعا کرده که جزو بهترین‌های حال حاضر است. رزولوشن 20مگاپیکسلی دوربین این مدل خیلی از ادعاهای نوکیا را ثابت خواهد کرد. همچنین وجود فلش دوگانه LED این فبلت را در عکاسی در محیط‌های تاریک یا کم‌نور یاری خواهد کرد. خبر خوب دیگر برای عاشقان عکاسی وجود تثبیت کننده تصویر یا همان OIS در این فبلت است. فناوری Pureview نوکیا باز هم عملکردی فوق‌العاده از خود نشان می‌دهد.

کیفیت تصاویر بی‌شک یکی از بهترین‎‌هایی است که تاکنون دیده‌ایم و برنامه مخصوص دوربین نوکیا با نام Nokia Camera هم رابط کاربری بسیار زیبا و کارایی را به کاربر ارایه می‌دهد تا از یک تجربه ناب عکاسی لذت ببرد. ویژگی‌های زیادی در دوربین این گوشی نهفته است که پرداختن به همه آنها نیازمند یه مقاله جداست. بنابراین ما به همین مقدار بسنده می‌کنیم. دوربین دوم این فبلت هم 1.2 مگاپیکسلی است و توانایی ضبط تصاویر باکیفیت 720p را داراست. دربخش فیلم‌برداری بازهم بازی در اختیار لومیاست و باقدرت در سرتاسر زمین به اجرای تاکتیک‌های تیمی خود می‌پردازد. هردو فبلت توانایی ضبط تصاویر باکیفیت 1080p و باسرعت 30فریم برثانیه هستند که البته با توجه به حضور فبلت‌ها و گوشی‌هایی با توانایی ضبط تصاور 60 فریم و حتی کیفیت 4K نمی‌توان گفت که بهترین اعدادو ارقام را ارایه می‌دهند ولی کیفیت تصاویر بخصوص در 1520 همچنان خوب و مناسب است. علاوه براین 4 میکروفون قدرتمند در بخش‌های مختلف 1520 قرار دارند که توانایی ضبط صدایی باکیفیت درهنگام ضبط تصاویر را به این فبلت خواهند داد. در مجموع این بخش از مسابقه هم با برتری مطلق 1520 که به لطف فناوری‌های متعدد بکار رفته در دوربینش بدست آمد خاتمه یافت و تنها بخشی که میت2 توانست کمی عرض اندام کند در مقدار بیش‌ترعدد مگاپیکسل دوربین دوم خود بود.

دقیقه 60 تا 70: پخش چندرسانه‌ای

هرچه هوآوی در نیمه دوم زد به در بسته خورد و فعلا که در این بیست دقیقه سپری شده بازی کاملا در اختیار لومیا 1520 بوده است. حال باید دید که در این دقایق از بازی دو تیم چه تاکتیکی از خود ارایه خواهند داد. این بخش مربوط به توانایی‌های دو تیم در ارایه فرمت‌های صوتی و تصویری و کیفیت ارایه آنهاست. چون هردو فبلت از صفحه نمایش بزرگ سود می‌برند، بنابراین تماشای عکس و فیلم و انجام بازی‌های باکیفیت در آنها لذتی دوچندان خواهد داشت. از نظر ساپورت فایل‌های مختلف تصویری، هوآوی با تکیه بر سیستم عامل اندروید تقریبا هیچ مشکلی نخواهد داشت. البته کیفیت تصویر به دلیل پایین‌تر بودن رزولوشن نمایشگر شاید در حدو اندازه رقبای فول‌اچ‎‌دی نباشد ولی باز هم لذت خاص خود را خواهد داشت. گالری و ویدیوپلیر توانای این گوشی کار را برای کاربرها ساده‌تر کرده و لذت آن را دوچندان می‌کند. در این بخش 1520 هم بیش از هرچیز با تکیه بر نمایشگر قدرتمند خود همه را دعوت به مبارزه می‌کند و بی‌شک دیدن عکس و فیلم در صفحه نمایش آن بسیار جذاب خواهد بود. در اجرای فایل‌های ویدیویی هم ویندوزفون پیشرفت زیادی داشته و درحال حاضر اکثر فرمت‌های صوتی و تصویری را پشتیبانی می‌کند. توانایی پشتیبانی از کیفیت فول‌اچ‌دی به خوبی با این فبلت سازگاری پیدا کرده و کاربر را به وجد می‌آورد. در بخش موسیقی هم هردو مدل از اسپیکرهای بزرگی سود می‌برند. البته هیچ‌کدام جزو شفاف‌ترین صداها دربین فبلت‌ها و حتی گوشی‌ها محسوب نمی‌شوند ولی هردو، بخصوص 1520 دارای صدای بلندی هستند. صدای 1520 را می‌توان جزو بلندترین صداهایی به حساب آورد که می‌توان از یک فبلت شنید. بنابراین در این بخش میت2 توانست بازی را کمی به تعادل بکشد و از حملات سنگین حریف بکاهد.

دقیقه 70 تا 80: باتری

پس از به تعادل کشیده شدن بازی در دقایق قبلی، حال دو تیم کمی احساس ضعف می‌کنند که البته پس از سپری شدن 70 دقیقه از بازی کمی طبیعی به نظر می‌رسد. در این دقایق است که یک باتری قدرتمند می‌تواند به خوبی شرایط را برای برد یک تیم آماده کند. زمانی که نگاهی به میزان حجم باتری دو فبلت و البته تفاوت کیفیت تصویر و قدرت سخت‌افزار دو رقیب بی‌اندازید، چشم بسته پیروز این بخش را میت2 اعلام خواهید کرد ولی ما توصیه می‌کنیم که چشم‌هایتان را باز کنید و خیلی زود قضاوت نکنید! میت2 با دارا بودن باتری لیتیوم-یونی به حجم 4050 میلی‌آمپر و البته سخت‌افزار و صفحه نمایشی به مراتب ضعیف‌تر از 1520 باید بتواند به خوبی حریف را شکست دهد ولی آمار حاکی از چیزی کاملا متفاوت هستند.

باتری لیتیوم-یونی 1520 دارای حجمی معادل 3400 میلی‌آمپر است و حدود 650 میلی‌آمپر کمتر از حریف است که این اختلاف به هیچ وجه کم نیست. اگر نگاهی به آمار نسل اول میت بی‌اندازیم که دارای ویژگی‌هایی نسبتا برابر با این نسل بود و البته حجم باتری آن هم دقیقا همین میزان بود، باید انتظار ارایه عملکردی خوب از این فبلت را داشت. انتظار می‌رود که با یک بار شارژ و یک ساعت مکالمه، یک ساعت تماشای ویدیو و یک ساعت وب‌گردی بطور متوسط در روز، این گوشی بتواند حدود 85 ساعت شارژدهی داشته باشد. در مقابل 1520 به نظر می‌رسد که بیش از حد به باتری خود اعتماد دارد. زمانی که وارد تست باتری می‌شود و هنگامی که ما بطور متوسط در هرروز با آن یک ساعت مکالمه، یک ساعت وب‌گردی و یک ساعت تماشای فیلم انجام می‌دهیم، عددی که این غول به ما نشان می‌دهد چیزی فراتر از خیره کننده است. با این شرایط این فبلت به شما معادل 107ساعت شارژ خواهد داد که چیزی بیش از چهار روز خواهد بود و درباره باتری این مدل فقط یک کلمه می‌توان به‌کار برد و آن هم “فوق‌العاده” است.

دقیقه 80 تا 90: سایر امکانات

هرچه به پایان بازی نزدیک‌تر می‌شویم، این تاکتیک‎‌های منحصربفرد تیم‌هاست که به کمک آنها خواهد آمد، چرا که عموما تیم‌ها در برابر این تاکتیک‌ها روش دفاعی مناسبی ندارند. حال ببینیم تاکتیک مخصوص این دوتیم چیست. اگر به هوآوی و ویژگی‌های آن نگاه کنیم تقریبا هیچ مورد خاصی نظرمان را جلب نخواهد کرد. به نوعی می‌توان گفت هوآوی در ساخت این فبلت نوآوری خاصی به خرج نداده. البته تنها مورد آن باتری قدرتمند و بزرگ آن است ولی دیگر هیچ!

درمقابل لومیا 1520 دارای ویژگی‌های خوبی از جمله دوربین پرقدرت با رابط کاربری حرفه‌ای عکاسی و فیلم‌برداری، تکنولوژی‌های Pureview، ClearBlack نوکیا که در بخش دوربین و صفحه نمایش این فبلت را خاص‌تر از قبل جلوه می‌دهند. همچنین بدنه قدرتمند این گوشی هم به هر کاربری اطمینان خواهد داد که در برابر ضربات مقاومت مناسبی از خود نشان خواهد داد. دقایق پایانی بازی هم با برتری قاطع 1520 همراه می‌شود تا تصمیم‌گیری درمورد پیروز این میدان بیش از پیش ساده شود. ولی وقت اضافه‌ای هم درکار است و باید دید در این دقایق پایانی چه اتفاقی رخ خواهد داد.

وقت اضافه: قیمت

وقت اضافه همواره در بازی فوتبال جزو حساس‌ترین و جذاب‌ترین دقایق بازی محسوب می‌شود و این بازی هم استثنا نیست چرا که قیمت یکی از تعیین‌کننده‌ترین موارد در خرید یک گوشی یا فبلت است. البته این نکته را هم باید درنظر داشت که قیمت زمانی تعیین کننده خواهد بود که دو دستگاه از نظر امکانات بسیار نزدیک به هم باشند که این موضوع در این رقابت صادق نبود و بی‌تردید تیم برتر لومیا 1520 بود که باید با چنین امکاناتی انتظار قیمتی بالاتر را هم از آن داشت. در بازار خارجی میت2 دارای قیمتی معادل 330 یورو است که برای یک فبلت میان رده بسیار مناسب است و در داخل هم قیمت آن حدود 1500000 خواهد بود که البته با حضور رقبایی همچون ZU در همین رنج قیمت نباید انتظار داشت که میت2 به انتخاب اول کاربران تبدیل شود. درمقابل 1520 دارای قیمتی نسبتا بالا چه در بازار خارجی و چه در بازار داخلی است. در بازار جهانی قیمت این گوشی معادل 430 یورو و در داخل هم قیمت آن چیزی نزدیک به 2000000 است که نسبتا بالاتر از همه رقبا قرار می‌گیرد ولی باز هم باید این نکته مهم را متذکر شد که هرچقدر هزینه کنید، به همان مقدار هم از امکانات و ویژگی‌های بهتری بهره‌مند خواهید شد. امیدواریم که از این رقابت هم لذت کافی را برده باشید و درآخر نظر شما را به آمار بازی جلب می‌کنیم.

ITResancup-and-aawaat

موقعیت‎‌های 1520:

  • کیفیت ساخت بالاتر و بدنه مقاوم‌تر
  • نمایشگر با رزولوشن و کیفیت بالاتر
  • سخت‌افزار به مراتب فدرتمندتر
  • دوربین بسیار با کیفیت
  • کیفیت و بلندی صدای بیشتر
  • باتری با دوام

موقعیت‌های میت2:

  • توانایی شخصی‌سازی بالا
  • قابلیت حمل بهتر
  • قیمت مناسب‌تر

[divide style=”2″]

حال شما تصمیم بگیرید که در این مبارزه هیجان انگیز، کدام مدل بر دیگری برتری داشته و شما آن را پیروز رقابت می‌دانید؟ حتی اگر در این باره تردید دارید، می‌توانید رای به تساوی فبلت‌ها بدهید!

[polldaddy poll=7820889]

[divide style=”3″]

برنامه کامل مسابقات را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید!

6 در مورد “مقایسه نوکیا لومیا 1520 با هواوی اسند میت 2: نبرد باتری ها!”

  1. آقا عماد لطفا تند نروید به این دلیل باتری لوبیا 1520 بهتر از میت 2 بود که کنترانست و روشنایی صفحه نمایش میت 2 فوق العاده بالاست ( در حدود 500 – 600 cd/m2 با اینکه روشنایی لومیا 1520 فقط در حدود 300 – 400 cd/m2 هستش که میشه نصف میت 2 ) و تنها رقیبشم بلک بری زد 10 هست (خودم میت دارم توی تابش مستقیم آفتاب هم به راحتی هر چه تمام میشه باهاش کار کرد)
    اگه در حالت عادی روشنایی گوشی لومیا 1520 رو روی 50 درصد میذارین باید رو شنایی میت 2 رو نهایتا روی 25 یا 30 درصد بذارین که روشنایی هر دو مساوی بشن بعد تست کنید تا به قدرت بی نظیر میت 2 توی عمر باتری پی ببرین البته این حرف ها رو باید به جی اس ام آرنا گفت نه شما چون که شما هم از تست های اونا استفاده میکنید.
    از شما هم بعیده ندونسته و انقدر با اعتماد به نفس بالا بگین که باتری لومیا 1520 بهتره!! واقعا بعیده ، واقعا!!!!

  2. میت نسبت به قیمتش خیلی بهتره و خوشکل تر از 1520 هس اگه از نزدیک دیده باشید منظورم را میفهمید.

  3. سلام و خسته نباشید به دوستان خوبم به نظر شما اسن میت 2 کی وارد بازار میشود و قیمتش چند است اگر اطلاعاتی در این مورد دارید ایمیل کنید ممنونم

  4. می دونم 1520 برنده میشه ولی حداقل برای ما که اونقدرا پول نداریم میت بهتره . مخصوصا این که تازه اومده 1500000 هست یه کمی بگذره خیلی ارزونتر میشه.
    ولی این سلیقه ی شخصی من بود وگرنه در توانایی های 1520 هم شکی ندارم و روی هیچ مارکی هم تعصب ندارم.
    حداقل شما برام لایک کنید دلم خوش باشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH