قطع دسترسی به واتس‌اپ

دسترسی بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند به واتس‌اپ قطع خواهد شد

به تازگی واتس‌اپ خبری را اعلام کرده است که به معنای واقعی کلمه می‌توان آن را تصمیمی سخت برای دست اندرکاران شرکت دانست. در صفحه آپدیت نرم‌افزار آمده است که به زودی دسترسی میلیون‌ها کاربر به این نرم‌افزار قطع خواهد شد. در توضیح این خبر می‌خوانیم، از اول فوریه سال 2020 (دوازدهم بهمن ماه) کاربران دستگاه‌هایی با سیستم عامل iOS 8 و نسخه‌های قدیمی‌تر، دیگر به این نرم‌افزار دسترسی نخواهند داشت. البته در حال حاضر نیز جدیدترین نسخه از واتس‌اپ بر روی سیستم عامل گفته شده و نسخه‌های قدیمی‌تر آن اجرا نمی‌شود.

در صفحه پشتیبانی واتس‌اپ آمده است: “برای تجربه‌ای بهتر، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از آخرین نسخه سیستم عامل iOS استفاده کنید. لطفا به صفحه پشتیبانی اپل مراجعه کنید تا نحوه به‌روزرسانی دستگاه خود را بیاموزید.” در حال حاضر دستگاه‌های اندرویدی که دارای نسخه 2.3.7 موسوم به جینجربرد، و نسخه‌های قدیمی‌تر هستند نمی‌توانند آخرین نسخه از اپلیکیشن را نصب و یا حساب کاربری خود را تایید کنند؛ اما از اول فوریه سال 2020 این قانون شدت بیشتری پیدا خواهد کرد. در واقع کاربران سیستم عامل اندروید، برای نصب واتس‌اپ بر روی دستگاه‌های اندرویدی، نیازمند نسخه 4.0 اندروید خواهند بود. در خصوص کاربران ویندوزفون هم، تمامی نسخه‌های این سیستم عامل از تاریخ 31 دسامبر سال 2019، دیگر قادر به پشتیبانی از واتس‌اپ نخواهند بود.

گفتنی است نسخه iOS نرم‌افزار واتس‌اپ در آگوست 2009 و به دنبال آن نسخه اندروید آن در اکتبر سال 2010 عرضه شد. در اوایل سال جاری میلادی بود که شرکت اعلام کرد ماهانه حدود یک و نیم میلیارد کاربر فعال دارد؛ پس حتی در صورت از دست دادن چندین میلیون نفر، هنوز هم واتس‌اپ تعداد کاربران میلیاردی خواهد داشت. فیس‌بوک این نرم‌افزار را در سال 2014 با مبلغی حدود 21 میلیارد دلار خریداری و تبدیل به یکی از زیرمجموعه‌های خود کرد.

در هر صورت، کسانی که از تاریخ گفته شده دسترسی خود را به واتس‌اپ از دست می‌دهند، باید به فکر به‌روزرسانی سیستم عامل دستگاه خود باشند. در صورتی که آخرین آپدیت نرم‌افزاری سیستم عامل برای دستگاه شما عرضه نشده است، باید کم کم به فکر تعویض اسمارت‌فون خود باشید. در صورتی که حداقل‌های لازم برای بهره‌مندی از واتس‌اپ را دارید، می‌توانید این اپلیکیشن را از گوگل پلی یا اپ استور دریافت و نصب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH