رمز دوم یکبار مصرف رمز دوم پویا بانک رفاه

چگونه رمز دوم پویا یا رمز دوم یکبار مصرف بانک رفاه کارگران را فعال کنیم؟

رمز دوم پویا یا همان رمز دوم یکبار مصرف در بانک رفاه کارگران و سایر بانک‌های کشور اجباری شده و مشتریان بانکی از اول دی ماه برای هرگونه خرید اینترنتی از این رمز استفاده خواهند کرد. عدم آشنایی بسیاری از مشتریان با سازوکار فعال سازی رمز دوم پویا و استفاده از آن باعث شده تا بازخوردهای مناسبی از سوی مردم دریافت نشود که در همین راستا به بررسی نحوه فعال سازی رمز دوم پویا در بانک رفاه کارگران و استفاده از آن می‌پردازیم.

بانک رفاه کارگران جزو بانک‌های پرمشتری کشور محسوب می‌شود که صدور بیش از 25 میلیون کارت بانکی توسط این نهاد مالی، موید همین موضوع است. بدیهی است صدور بیش از 25 میلیون کارت بانکی توسط این بانک، نیاز به آموزش‌های دقیق و بهتر در رابطه با استفاده از خدمات رمز پویا را بیش از پیش کرده است.

بانک رفاه

همان‌طور که در مقالات قبلی به آن اشاره شد، هزینه فعال سازی رمز دوم پویا یا رمز دوم یکبار مصرف در بانک رفاه کارگران رایگان بوده و در صورتی که برای هر مرحله از فعال سازی رمز دوم پویا از شما درخواست وجه شد، سریعا به حراست این بانک یا بانک مرکزی اطلاع دهید و هزینه واریزی را دریافت کنید. بدیهی است که با توجه به گستردگی مشتریان این بانک به دلیل سیستم سازمان تامین اجتماعی و ماهیت مشتریان، امکان سو استفاده‌های بیشتری در بین مشتریان رفاه کارگران وجود دارد.

همان‌طور که در دیگر مقالات منتشر شده در آی‌تی‌رسان مشاهده کردید، اعتبار رمز دوم 120 ثانیه بوده و در بانک رفاه نیز این قاعده رعایت شده است. بدیهی است پس از گذشت زمان مذکور، امکان استفاده از رمز دوم صادر شده وجود نخواهد داشت و بایستی رمز جدیدی دریافت گردد. همچنین گفتنی است که در صورت لو رفتن رمز دوم دریافتی، بایستی سریعا اقدام به دریافت رمز جدید نمایید و یا اگر از دریافت رمز قبلی بیش از 120 ثانیه گذشته، نگران نباشید چرا که عملا غیر فعال شده است.

بانک رفاه

نکات مهمی که بایستی در بحث رمز دوم یکبار مصرف (OTP) به آن توجه کنید:

1- برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف (OTP) اجباری به استفاده از اپلیکیشن نیست. حتی اگر مشکلی با اپلیکیشن ندارید و استفاده از پیامک را می‌پسندید، امکان این انتخاب را خواهید داشت.

2- در صورتی که به شعبه بانک رفاه کارگران مراجعه کردید و کارمند بانک شما را مجبور به نصب اپلیکیشن کرد، امکان شکایت خواهید داشت چرا که نظام بانکی موظف به فعال‌سازی نسخه پیامکی برای همه مشتریان در صورت نیاز خواهد بود.

3- برای فعال‌سازی رمز دوم پویا به هیچ فرد حقیقی و حقوقی اعتماد نکنید. فعال‌سازی این رمز نه نیاز به واسطه دارد و نه نیاز به دانش فنی عجیبی! حتی اگر اطلاعات کافی ندارید، به شعبه بانک مراجعه کنید. کارمندان بانک موظف به راهنمایی و فعال‌سازی این رمز برای شما هستند.

4- هزینه استفاده از رمز دوم پویا روی قبض موبایل شما نیز لحاظ نخواهد شد و به شایعات موجود در این زمینه توجه نکنید.

در صورتی که شماره تلفن همراه ثبت شده شما در سیستم بانکی بانک رفاه کارگران درست باشد، شما نیازی به مراجعه حضوری به شعب این بانک نخواهید داشت ولی در غیر این‌صورت و یا نیاز به تغییر شماره تلفن همراه، باید به شعب بانک رفاه کارگران مراجعه کرده و نسبت به تغییر یا ثبت شماره تلفن همراه درست اقدام نمایید.

رمز دوم یکبار مصرف رمز دوم پویا بانک رفاه

طبیعتا برای فعال سازی رمز دوم نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانکی وجود نداشته و فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف از طریق خودپردازهای بانکی و دستگاه‌های غیرنقدی این شرکت امکان پذیر است. بانک رفاه کارگران از جمله نهادهای مالی است که علیرغم قدمت، فعالیت خوبی در حوزه بانکداری اینترنتی داشته و توانسته جایگاه خوبی را در بین بانکهای دولتی کشور در این زمینه کسب کند. اما همین موضوع نگرانی ها را در رابطه با دسترسی مشتریان به خدمات رمز دوم را بیش از پیش کرده است!

نکته بسیار مهم در فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف (OTP) بانک رفاه

به هیچ اپلیکیشن رمز دوم ساز و… اعتنا نکنید و به طور کلی بدانید که هیچ روشی غیر از روش‌های اعلامی برای دریافت رمز دوم وجود ندارد. در صورتی که به هر دلیلی اطلاعات بانکی‌تان لو رفت، کافی است سریعا یک رمز جدید از اپلیکیشن یا سامانه پیامکی دریافت کنید و از خالی شدن حسابتان جلوگیری نمایید.

همچنین این بانک در یک توصیه جدی عنوان کرده است: یادآور می­‌شود جهت دریافت رمز دوم پویا هیچ کجا لازم نیست اطلاعات حساس کارت مثل رمز دوم و CVV2 را وارد نمائید.

مراحل فعال سازی کارت بر روی دستگاه خودپرداز بانک رفاه به شرح زیر است:

1- ابتدا به یکی از شعب بانک رفاه مراجعه کنید و کارت بانکی خود را وارد دستگاه کنید.

2- رمز خود را وارد نمایید و سپس عملیات رمز را برگزینید.

3- گزینه رمز دوم یکبار مصرف پویا را انتخاب کنید.

4- گزینه فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف پویا را انتخاب نمایید.

5- رسیدی با کدهای تاییدی توسط دستگاه به شما ارائه می‌شود.

6- به تلفن همراه ثبت شده در سیستم بانک رفاه پیامکی ارسال می‌شود که در فعال سازی اپلیکیشن استفاده خواهد شد.

7- وارد سایت بانک رفاه شوید و اپلیکیشن مربوطه را دانلود کنید.

8- اپلیکیشن دریافتی را نصب کنید.

رمز دوم یکبار مصرف رمز دوم پویا بانک رفاه

مراحل نصب اپلیکیشن موبایل رمزساز رفاه بر روی موبایل

برای استفاده از خدمات رمز دوم پویا در بانک رفاه، بایستی اقدام به نصب اپلیکیشن رمزساز بانک رفاه کنید و سپس مراحل زیر را برای فعال سازی آن طی کنید.

1- برای دانلود اپلیکیشن وارد سایت www.refah-bank.ir/otpcard شوید. همچنین لینک فعال سازی از طریق پیامک برایتان ارسال شده است که از طریق آن اقدام به دریافت بسته نصبی کنید.

2- بسته نصبی رمزساز رفاه را نصب کنید.

3- ابتدا بایستی رمز 8 کاراکتری برای اپلیکیشن تعیین کنید که در ورودهای بعدیتان نیز لازم خواهد بود.

4- تلفن همراه خود را وارد اپلیکیشن کنید و سپس کد فعال سازی 5 رقمی را در کادر مربوطه وارد نمایید.

5- شماره کارت و 4 شماره دریافتی از خودپرداز و کدهای ارسالی از طریق پیامک را وارد نمایید. بدیهی است وارد کردن اشتباه هر کدام از اعداد منجر به عدم فعال سازی اپلیکیشن خواهد شد.

6- گزینه ثبت را انتخاب کنید.

7- تبریک! شما عملیات فعال سازی را به خوبی انجام دادید!

مراحل غیرفعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک رفاه کارگران

1- به دستگاه خودپرداز بانک رفاه مراجعه کنید و کارت خود را وارد دستگاه کنید.

2- رمز خود را وارد کرده و سپس به بخش تغییر رمز وارد شوید.

3- گزینه رمز دوم پویا را انتخاب کنید.

4- گزینه غیرفعال سازی رمز دوم یکبار مصرف پویا را انتخاب کنید.

5- در صورت نیاز گزینه همین کارت یا همه کارت‌های بانک رفاه را انتخاب کنید و سپس تایید کنید.

6- بدین ترتیب رمز دوم پویای شما غیرفعال شده و رمز دوم ایستا فعال می‌شود. البته بانک مرکزی و بانک رفاه اطلاعاتی از امکان فعال سازی رمز دوم ایستا ارائه نداده است.

رمز دوم یکبار مصرف رمز دوم پویا بانک رفاه

مراحل فراموشی رمز ورود به نرم افزار رمزساز رفاه بر روی دستگاه خودپرداز

1- به دستگاه خودپرداز بانک رفاه مراجعه کنید.

2- کارت خود را وارد کرده و رمزتان را بزنید.

3- گزینه رمز دوم پویا را انتخاب کنید.

4- گزینه فراموشی رمز ورود به نرم افزار موبایلی را برگزینید.

5- کد تاییدی برای شما ارسال می‌شود که صرفا تا پایان همان روز معتبر بوده و در صورت عدم استفاده، بایستی دوباره به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید.

13 در مورد “چگونه رمز دوم پویا یا رمز دوم یکبار مصرف بانک رفاه کارگران را فعال کنیم؟”

  1. محمود کامران فر

    سلام رمز نما را را نصب کردم پس از ورود شماره موبایل را 2 رقم آخرش را ثبت نمی کند فقط8 رقمش را می گیرد در نتیجه کد ارسال نمی شود برای ادامه مراحل بعدی لطفا راهنمائی فرمائید

  2. داود کهندلان خیدیزی

    من به دستگاه خودپرداز مراجعه کردم پیغام میده که پنج رقمی رمز به گوشیم ارسال شده، ولی ارسال نشده؛ چکار کنم؟

  3. علی اصغر جعفری

    سلام نرم افزار رمز ساز روی گوشیهایی که روت شده نصب نمیشود لطفا فکری بکنید.متشکرم

  4. سلام .اقا لطفا دست ازاین بازیها بردارید .مردم ازهمون سیستم های قبل هم درست نمیتونن استفاده کنند وحالا اگه یگی فلج باشه وبخواد ازطریق اینترنت کارکنه چطوری رمز دوم بگیره>

  5. هر گونه پیامک واریز و برداشت برام میاد ولی پیامک کد ارسال شده برام نمیاد؟فقط میزنه کد ارسال شد!خسته شدم

    2
    4
    1. احتمالا خطی که بهش پیام میره‌با این خطی که‌گزارش تراکنشتون میره متفاوته. برای کارت مادربزرگ من همینطور بود پیام فعال سازی به‌خط خواهرم میرفت درحالیکه گزارش تراکنش ها به خط خودم میان همیشه

  6. سلام.من ار سامانه 713 استفاده میکنم.قبل از ارسال رمز بصورت پیامک ید میخواست. که فراموش کردم. حالا هی پیغام میده دفعات ورود رمز بیشتر از حد مجاز.چطوری این مشکل حل کنم؟ این رمز رو در دستگاه خودپرداز عوض کردم بازم مشکل حل نشد.

    1
    19
  7. من هم‌ مشکل استفاده از رمز برای کارت به کارت رو دارم رمز رو که گرفتیم با چه اپلیکیشنی میتونیم کارت به کارت کنیم؟

    12
  8. سلام.لطفا بگین در نهایت وقتی موفق شدیم رمز دوم پویای شصت ثانیه ای بگیریم پس از copy کردن اونو باید کجا paste کنیم تا بتونیم کارت به کارت کنیم ؟ توی اپلیکیش رمزساز رفاه من جایی ندیدم.ممنونم.

    10
  9. بابا این چه بساطیه؟ ماکه هیچ وقت توی کارتهامون بیشتر از چندصد هزار تومن نیست نیازی به رمز یکبارمصرف نداریم. من ازصبح دارم ورمیرم وارد برنامه نمیشه یا میزنه گوشی روت شده یا چیزای دیگه. سرگرمی جدیده؟ خیلیا سواد و مهارت ندارن ظرف یکی دودقیقه عمل کنن همون قبضاشونم بپردازن.

    1
    37

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH