مراقب باشید؛ چت‌های گروهی واتس‌اپ مورد حمله هکرها قرار گرفته است!

اپلیکیشن واتس‌اپ، با داشتنن بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر برای حداقل یکبار در ماه و بیش از یک میلیارد کاربر در هر روز، برخلاف فیس‌بوک به‌هیچ‌وجه امن و مطمئن نیست. این پلت‌فرم پیام‌رسانی که در سال 2014 توسط شبکه اجتماعی تحت سرپرستی مارک زاکربرگ خریداری شد، چند وقت پیش به‌طور ناگهانی از روی پلی استور گوگل ناپدید شده بود. خیلی‌ها، آن اتفاق را مرتبط با کشف چند آسیب‌پذیری خطرناک در این اپلیکیشن توسط کارشناسان گروه Check Point Research می‌دانستند.

همین کارشناسان در اواخر ماه آگوست امسال نیز موفق به کشف باگ دیگری در اپلیکیشن شدند که نشان می‌داد بسته امنیتی قبلی آن ظاهرا دارای اشکالاتی بوده است. البته این کشف سریع، به فیس‌بوک اجازه داد تا قبل از هرگونه سواستفاده احتمالی، آن را برطرف کند.

قطع دسترسی به واتس‌اپ

در حالیکه گفته می‌شد آپدیت نسخه 2.19.58 اپلیکیشن، که اواسط ماه سپتامبر عرضه شد، مشکل مذکور را حل کرده است، اما به نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران واتس‌اپ همچنان در برابر حملات هکرها به چت‌های گروهی آسیب‌پذیر هستند. توصیه ما برای جلوگیری از این تهدید آن است که حتما اپلیکیشن گوشی‌های اندرویدی یا آیفون خود را به جدیدترین نسخه آن به‌روزرسانی کنید.

ظاهرا آنچه که در این حملات اتفاق می‌افتد، ارسال یک پیام به‌ظاهر بی‌خطر ولی آلوده و با پارامترهای مشخص به یک گروه خاص است که درنهایت منجر به عضوشدن شخص حمله‌کننده در گروه و در دست گرفتن کنترل آن می‌شود. در گروه‌هایی که اعضای زیادی به آن ملحق می‌شوند، تشخیص هویت و نیت تک‌تک افراد آن‌جا کار بسیار دشواری است. به‌ محض ارسال پیام آلوده به گروه هدف، شخص حمله‌کننده اقدام به پاک کردن و نصب دوباره اپلیکیشن می‌کند تا دسترسی آن را در اختیار بگیرد و در بدترین حالت ممکن است که گروه مذکور را کاملا پاک کند. بنابراین یکبار دیگر یادآوری می‌کنیم که برای جلوگیری از این حملات حتما اپلیکیشن خودتان را به آخرین نسخه آن آپدیت کنید.

2 در مورد “مراقب باشید؛ چت‌های گروهی واتس‌اپ مورد حمله هکرها قرار گرفته است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH