آسیب‌پذیری توییتر

هشدار جدی توییتر به کاربران اندروید در خصوص وجود آسیب‌پذیری

دیروز توییتر اعلام کرد یکی از آسیب‌پذیری‌های اصلی نرم افزار در نسخه اندروید را که به موجب آن هکرها می‌توانستند با هک کاربر کنترل حساب کاربری او را به دست بگیرند، رفع کرده است. در صورت هک شدن از طریق این باگ، هکر می‌توانست ضمن انتشار توییت و ارسال پیام خصوصی، به اطلاعات شخصی فرد نیز دسترسی داشته باشد. توییتر اعلام کرده است که هنوز مشخص نیست این آسیب‌پذیری توسط فرد یا گروهی کشف شده باشد و انتشار یک پچ برای رفع آن صرفا جهت احتیاط بیشتر صورت گرفته است.

توییتر

کاربران این اپلیکیشن اجتماعی که تحت تاثیر این آسیب‌پذیری بوده‌اند، توسط ایمیل یا نرم‌افزار توییتر در این خصوص مطلع خواهند شد. در هر صورت راهنمایی‌هایی برای کاربران ارسال خواهد شد تا طبق آن عمل کرده و خطر را به حداقل برسانند. توییتر به کاربران اپلیکیشن اندرویدی خود توصیه کرده است در صورتی که نمی‌دانند چه کاری انجام دهند، فقط آخرین نسخه از نرم‌افزار را از گوگل پلی دریافت و نصب کنند. این شرکت ضمن ابراز تاسف به خاطر این مشکل، قول داده است تا به تلاش‌های خود جهت بهبود اپلیکیشن ادامه دهد.

در صورتی که فردی سوالی در خصوص امنیت اطلاعات خود داشته باشد، می‌تواند با مراجعه به وبسایت شرکت و تکمیل فرم محافظت از اطلاعات، نگرانی‌های خود در این خصوص را رفع کند. همانطور که گفته شد این آسیب‌پذیری تنها در نسخه اندروید نرم‌افزار موجود است و کاربران سیستم عامل iOS لزومی برای نگرانی در این خصوص ندارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH