احتمال استفاده تلفن هواوی پی 40 پرو از باتری گرافنی قوت گرفت

اسمارتفون جدید هواوی پی 40 پرو (Huawei P40 Pro) اولین اسمارتفونی در جهان خواهد بود که از باتری گرافنی استفاده می‌کند. این ماده نوظهور نوید شارژ سریع‌تر، پایداری بیشتر و اندازه فیزیکی کوچک را می‌دهد.

این اطلاعات توسط حساب رسمی توییتر هواوی در فرانسه منتشر و پس از چند دقیقه حذف شد. البته، ما از همین فرصت کوتاه استفاده کرده و یک اسکرین‌شات از آن تهیه کردیم. حتی اگر شما نیز مانند ما زبان فرانسوی را متوجه نمی‌شوید، اما به راحتی می‌توانید کلمات graphene و batterie را مشاهده کنید.

برای بزرگنمایی برروی تصویر کلیک کنید.

در این میان نیز IceUniverse به عنوان یکی از مشهورترین افشاگران محصولات سامسونگ با بیان این موضوع که در حال حاضر استفاده از فناوری گرافن در باتری‌ها یک امر غیرممکن به نظر می‌رسد، توییت هواوی فرانسه را رد کرده و قبول ندارد. او احتمال می‌دهد که هواوی فرانسه درحال رندر پردازی اسمارتفون پی 40 پرو بوده است.

به خاطر داشته باشید که شایعات مربوط به باتری‌های گرافنی در تاریخ 8 دسامبر توسط یک شخص با نام یاش راج چاووداری در هندوستان و انتشار یک توییت آغاز شد. به عبارتی دیگر، می‌توان این فرد را به عنوان منشا همه سردرگمی‌ها در رابطه با باتری‌های گرافنی معرفی کرد!

هواوی فرانسه نیز در توییتر خود اعلام کرد: “هواوی اولین شرکتی خواهد بود که یک اسمارتفون پرچمدار را با باتری گرافنی معرفی می‌کند.” هم‌چنین، یک متن هایلایت شده در تصویر توییت مربوطه، شارژ کامل باتری از صفر تا 100 درصد را در 45 دقیقه نشان می‌دهد.

شایعات قبلی نشان می‌دهند که هندست هواوی پی 40 پرو از یک باتری 5000 میلی‌آمپری بهره خواهد گرفت، اما به دلیل استفاده از ماده گرافن در این باتری احتمال دارد که سایز سلول آن نسبت به باتری‌های لیتیوم یون حدود 30 درصد کوچکتر باشد.

ما درباره استفاده هواوی از این نوع باتری هیچ اطلاعات دقیقی نداریم، اما انتشار یک توییت در حساب رسمی هواوی ما را به یقین نزدیکتر می‌کند. البته، هنوز مشخص نیست که هواوی فرانسه از یک رندر مفهومی استفاده می‌کند یا خیر. بنابراین، باید تا زمان معرفی کامل تلفن منتظر ماند و شاهکار چینی‌ها را مشاهده کرد.

سوالاتی درباره پرچمدار سری P هواوی

شایعات دیگری هم پیرامون تلفن هواوی پی 40 پرو وجود دارد؛ این تلفن به احتمال زیاد از یک لنز تله‌فوتو برای زوم استفاده خواهد کرد. این لنز پریسکوپی توانایی زوم 10 برابر را نیز دارد.

البته سوالات درباره پی 40 پرو به مشخصات فنی آن مربوط نمی‌شود؛ سوال اصلی این است که آیا این گوشی از خدمات گوگل پشتیبانی خواهد کرد یا خیر. اسمارتفون میت 30 پرو به عنوان اولین قربانی تحریم‌های آمریکا از سرویس‌ها و نرم‌افزار‌های گوگل استفاده نکرد و هرگز در بازار غرب اروپا (بزرگترین بازار برای هواوی) به فروش نرسید. اگر پی 40 پرو نیز به سرنوشت میت 30 پرو دچار شود، می‌توان آن را فقط در قفسه فروشگاه‌های چین و برخی بازارهای دیگر مشاهده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH