گلکسی فولد 2 سامسونگ به پوشش شیشه‌ای فوق‌نازک برای نمایشگر مجهز خواهد بود

امروز توییتی توسط Ice universe، افشاگر معروف حوزه تکنولوژی، منتشر شد که اطلاعات جالبی را در رابطه با گلکسی فولد 2 سامسونگ آشکار می‌کرد. این دستگاه که مثل موتورولا ریزر جدید حول محور افقی باز و بسته می‌شود، قرار است به‌جای صفحات پلاستیکی مورد استفاده در سایر گوشی‌های تاشو از یک پوشش شیشه‌ای فوق‌نازک بهره بگیرد. بدین‌ترتیب، صفحه‌نمایش گلکسی فولد 2 تخت‌تر به نظر خواهد رسید و به‌گفته Ice universe، این یک پوشش مناسب برای گوشی‌های خم‌شدنی است. ظاهرا سامسونگ ماه گذشته برای ساخت این صفحات شیشه‌ای فوق‌نازک با شرکت DoInsys یک قرارداد بلندمدت بسته است.

اوایل این ماه، وب‌سایت LetsGo Digital کشف کرد که سامسونگ سه نام تجاری را از اداره مالکیت فکری اتحادیه اروپا (EUIPO) درخواست کرده است. این سه نام عبارتند از Samsung Ultra Thin Glass ،Samsung UTG و UTG.

سامسونگ گلکسی فولد 2 احتمالا یک نمایشگر شیشه‌ای فوق‌نازک ۶.۷ اینچی خواهد داشت

انتظار می‌رود که گوشی تاشو گلکسی فولد 2، به‌همراه سری گلکسی S11 طی رویدادی که در تاریخ 18 فوریه سال آینده برگزار می‌گردد، رونمایی شود. این هندست برخلاف گلکسی فولد بزرگتر، که حول محور قائم خم می‌شود تا تبدیل به یک تبلت ۷.۳ اینچی شود، تا قبل از باز شدن در جیب جا خواهد شد.

شایعات موجود حکایت از آن دارند که گلکسی فولد 2، در حالت باز دارای یک نمایشگر ۶.۷ اینچی با دوربین سلفی هول پانچ است. انتظار می‌رود که صفحه‌نمایش بیرونی دستگاه برای نشان دادن نوتیفیکیشن‌ها و اطلاعات مربوط به تماس‌های وارده، زمان، تاریخ و آب‌وهوا مورد استفاده قرار گیرد. پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ قیمتی زیر ۱۰۰۰ دلار را برای آن در نظر بگیرد، که این امر می‌تواند یک مزیت قیمتی بسیار عالی برای آن باشد (برای رقابت با موتورولا ریزر).

موتورولا ریزر جدید که در انحصار شرکت ورایزن است، قیمتی برابر ۱۵۰۰ دلار دارد و براساس فلیپ‌فون‌های محبوب ریزر که بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ حدود ۱۳۰ میلیون دستگاه فروش داشتند، ساخته شده است. نوستالژیک بودن ریزر جدید می‌تواند یک مزیت رقابتی خوب برای آن محسوب شود و حتی با وجود قیمت دو برابری‌اش نسبت به گلکسی فولد 2، فروش‌های خوبی را برای آن در پی داشته باشد. پیش‌سفارش‌های این گوشی قرار بود از روز جمعه گذشته شروع شوند و عرضه آن هم برای 9 ژانویه تنظیم شده بود، که بنا به دلایلی این تاریخ‌ها به عقب افتاد. البته باید خاطرنشان کنیم که این هندست برخلاف گلکسی فولد سامسونگ هیچ مشکلی ندارد و ظاهرا موتورولا با یک تقاضای بیش‌ازاندازه‌ برای آن مواجه شده و گفته است که به زمان بیشتری برای ساختن دستگاه‌های کافی نیاز دارد.

به نظر می‌رسد که سامسونگ علاوه‌بر نمایشگر گلکسی فولد 2 قرار است لولاهای آن را هم بهبود ببخشد، بطوریکه در حالت بسته شاهد هیچ فاصله‌ای بین دو لبه دستگاه نخواهیم بود. با اینکه هندست قیمتی بسیار پایین‌تر از موتورولا ریزر دارد، اما ظاهرا سامسونگ قصد دارد که از سخت‌افزارهای رده‌بالا در داخل آن استفاده نماید. ما احتمالا شاهد چیپست اسنپ‌دراگون 865 و رم و حافظه ۱۲ و ۲۵۶ گیگابایتی در داخل آن خواهیم بود. البته سیستم دوربین آن هنوز مشخص نیست، اما می‌دانیم که هندست با سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.1 در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. گلکسی فولد 2 قرار است از شبکه 5G و شارژ سریع ۴۵ واتی سامسونگ پشتیبانی کند و دستگاه احتمالا مجهز به دو باتری جداگانه خواهد بود.

گلکسی فولد 2 سامسونگ، اولین گوشی تاشویی خواهد بود که از یک پوشش شیشه‌ای استفاده می‌کند. انتظار می‌رود که این موضوع تبدیل به یک استاندارد برای هندست‌های قابل‌انعطاف بعدی گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH