نوت‌بوک جدید شرکت Dell با نام XPS 13 9300 معرفی و به بازار عرضه شد

شرکت Dell در کمتر از یک هفته مانده به نمایشگاه CES 2020 شهر لاوس‌وگاس از نسخه جدید نوت‌بوک XPS 13 رونمایی کرد. این نوت‌بوک از پردازنده نسل دهم شرکت اینتل (Ice Lake) استفاده می‌کند. عملکرد گرافیکی نسخه جدید XPS 13 به لطف پردازنده جدید و قوی‌تر نسبت به مدل‌های قبلی خود بهبوده یافته است. مدل قبلی این نوت‌بوک از پردازنده سری Comet Lake استفاده می‌کرد.

علاوه‌بر ارتقا پردازنده مرکزی در این نوت‌بوک، صفحه‌نمایش آن نیز پیشرفت‌هایی داشته و Dell تصمیم گرفت تا نسبت تصویر نمایشگر مدل جدید XPS 13 را به 16:10 افزایش دهد تا تصاویری با رزولوشن بیشتر در این صفحه‌نمایش نشان داده شوند.

نوت‌بوک XPS 13

به هرحال، هم‌اکنون نوت‌بوک XPS 13 با دو پردازنده Comet Lake و Ice Lake در بازار موجود می‌شود تا طیف وسیع‌تری از کاربران به این محصول علاقه‌مند شوند.

لپ‌تاپ‌های سری 9300 شرکت Dell با نام XPS 13 برای افرادی طراحی شده‌اند که به دنبال بهره‌گیری از حداکثر کارایی یک لپ‌تاپ 13.4 اینچی هستند. بنابراین، پردازنده Ice Lake شرکت اینتل به همراه کارت گرافیک داخلی Iris Plus و حداکثر رم 32 گیگابایت LPDDR4X-3733 در کنار حافظه SSD تا 2 ترابایت می‌تواند گزینه مناسبی برای این کاربران باشد.

نوت‌بوک XPS 13

Dell برای خنک نگه داشتن پردازنده مرکزی نوت‌بوک جدید XPS 13 و اطمینان از عملکرد خوب آن در زیر بار کارهای پردازشی و گرافیکی سنگین از یک سیستم خنک کننده جدید با دو فن، دو لوله انتقال حرارت و چندین دریچه بهره گرفته است.

در بخش اتصالات نوت‌بوک نیز از کارت وای‌فای 6 (2 در 2)، بلوتوث نسخه 5، دو پورت تاندربولت 3، شیار کارت حافظه microSD و درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون استفاده شده است.

همانطور که در متن بالا اشاره کردیم، شرکت Dell در نسخه جدید لپ‌تاپ XPS 13 یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر (نسبت به مدل قبلی) تعبیه کرده است. نسل جدید نوت‌بوک Dell نیز همانند نوت‌بوک‌های گران قیمت فعلی به سمت پنل‌هایی با نسبت تصویر 16:10 رفته است تا ابعاد آن به 13.4 اینچ برسد.

نوت‌بوک XPS 13

Dell این نوت‌بوک را با دو پنل مختلف به بازار عرضه می‌کند؛ اولین گزینه با پوشش sRGB کامل و رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل و دومین گزینه با پنل الترا اچ‌دی پلاس (رزولوشن 3840 در 2400 پیکسل) با پشتیبانی از 90 درصد فضای استاندارد رنگی DCI-P3 و گواهی HDR 400 در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. هردو پنل از استاندارد دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند.

نوت‌بوک XPS 13

یک نوت‌بوک با صفحه‌نمایش بزرگ به کوچک‌تر شدن حاشیه‌های اطراف نمایشگر برای کم‌تر شدن وزن نیاز دارد و این نکته در لپ‌تاپ جدید Dell کاملا رعایت شده است. نوت بوک XPS 13 در دو رنگ مشکی و سفید با شاسی آلومینیومی تولید شده در فرآیند CNC طراحی شده و ضخامت آن به 14.8 میلی‌متر می‌رسد. وزن آن نیز بسته به مدل نمایشگر لمسی یا غیرلمسی بین 1.2 تا 1.27 کیلوگرم است. به عبارتی دیگر، می‌توان نتیجه گرفت که حجم این نسخه از XPS 13 نسبت به مدل قبلی خود حدود 25 درصد (با توجه به افزایش 3.2 میلی‌متری ضخامت) بیشتر است.

نوت‌بوک‌های سری XPS شرکت Dell از قابلیت‌های مالتی‌مدیا پیشرفته‌ای برخوردارند و نوت‌بوک XPS 13 نیز از این قاعده مستثنی نیست. به عنوان مثال، این لپ‌تاپ دارای وب‌کم با رزولوشن 720p، بلندگو‌های استریو 2 وات برند Waves MaxxAudio Pro و میکروفون با پشتیبانی از قابلیت‌های دستیار صوتی کورتانا مایکروسافت است.

در بخش امنیت دستگاه نیز یک حسگر اثرانگشت در دکمه پاور لپ‌تاپ قرار گرفته است که از قابلیت Windows Hello پشتیبانی می‌کند.

مدل مجهز به صفحه‌نمایش فول اچ‌دی پلاس نوت‌بوک XPS 13 از یک باتری 52 واتی برای تامین انرژی سخت‌افزار دستگاه بهره می‌گیرد که توانایی نگه‌داری شارژ تا حداکثر 19 ساعت را دارد.

لپ‌تاپ جدید XPS 13 شرکت Dell از امروز با قیمت 999.99 دلار در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه شده است و تا تاریخ 7 ژانویه نیز در بازار اروپا به فروش می‌رسد. این لپ‌تاپ تا ماه فوریه در قفسه فروشگاه‌های سایر نقاط جهان موجود می‌شود.

Dell علاوه‌بر سیستم‌عامل ویندوز، مدل‌هایی از نوت‌بوک جدید خود را با سیستم‌عامل لینوکس نیز به بازار عرضه می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH