شهردار نیویورک برای رای آوردن در انتخابات آمریکا 15 میلیون دلار را صرف تبلیغات در گوگل کرده است!

شهردار 77 ساله پیشین نیویورک یعنی مایک بلومبرگ (Mike Bloomberg) قصد رئیس‌جمهور شدن دارد. این کاندیدای ریاست جمهوری از طریق سیاست‌های میانه‌رو به فعالیت پرداخته و به‌احتمال‌زیاد می‌تواند ترامپ را در کارزار انتخاباتی آمریکا شکست دهد. چه چیزی کمپین تبلیغاتی بلومبرگ را پابرجا نگه داشته است؟ به‌هرحال جواب این سؤال موقعیت وی نیست. جواب این پرسش در میزان بودجه صرف‌شده برای رساندن پیام انتخاباتی نهفته است. یکی از راه‌های انجام این اقدام، استیضاح از طریق گوگل است. قرار دادن تبلیغات کمپین بلومبرگ در بالای صفحه نتایج گوگل، شیوه انجام این کار بوده است. موضوع مشابهی در زمینه تغییرات اقلیمی و امنیت سلاح نیز وجود دارد. این روش می‌تواند تا حدودی گیج‌کننده باشد، اما باعث می‌شود تا مردمک چشم رأی‌دهندگانی که به دنبال پیدا کردن جواب مناظره‌های انتخاباتی هستند، به کمپین تبلیغاتی کاندیداها خیره شود.

هزینه چنین تبلیغاتی بالا است. تبلیغات بلومبرگ در نتایج جست‌و‌جوی گوگل شامل «ترامپ بدقولی کرده، دیگر کافی است، ما لایق شرایط بهتر هستیم» بوده و به طرز برجسته‌ای نیز نمایش داده می‌شوند. متمایز بودن هزینه دارد. اگرچه که گزارش شفافیت تبلیغات سیاسی گوگل میزان این هزینه را مشخص نمی‌کند، اما تبلیغی مشابه که 9 روز طول داشته و بین 1 الی 10 میلیون بازدید دارد، بیش از 100000 دلار هزینه خواهد داشت. استیضاح تنها هدف‌گیری بلومبرگ نیست.

بر اساس گزارش‌های گوگل، این شهردار از زمانی که خود را در آبان‌ماه (نوامبر) به عنوان کاندیدا معرفی کرده؛ رقم سرسام‌آور 14849500 دلار را در رابطه با تبلیغاتی سیاسی در این پلتفرم خرج کرده است. به‌صورت کلی نیز بلومبرگ حدود 200 میلیون دلار را صرف برنده شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده کرده است. در هنگام نوشتن این مقاله، نیویورک تایمز اعلام کرده که بلومبرگ به‌طور متوسط 5 درصد از محبوبیت ملی را به خود اختصاص داده که با این اوصاف؛ این کاندیدا پشت سر جو بایدن (Joe Biden)، برنی ساندرس (Bernie Sanders)، الیزابت وارن (Elizabeth Warren) و پیت بوتیگیگ (Pete Buttigieg) قرار گرفته است. درحالی‌که کمپین بلومبرگ همانند وارن و ساندرز، به دنبال حامیان مختلف است، اما این کاندیدا تعهد کرده که یک میلیارد دلار از دارایی شخصی خود را صرف کمپین تبلیغاتی‌اش کند. دارایی خالص تخمینی وی بیش از 50 میلیارد دلار است.

تبلیغات بلومبرگ در گوگل

از زمان اعلامیه بلومبرگ، داستان‌های مختلفی در رابطه با شیوه هزینه کردن این کاندیدا به وجود آمده‌اند: در رابطه با تغییرات اقلیمی، تبلیغاتی در گوگل انجام شده است. VICE News می‌گوید که فقط 38.1 میلیون در این ماه جهت تبلیغات تلویزیونی صرف شده، و واشنگتن پست نیز اظهار می‌دارد که این کاندیدا در فیسبوک و طی اولین هفته ماه دسامبر، حدود 170000 دلار را به صورت روزانه خرج کرده است.

مقدار پولی که بلومبرگ در کمپین انتخاباتی خود خرج می‌کند، سرسام‌آور است. مخصوصا اگر این مقدار هزینه را با هزینه سایر کاندیداهای حاضر مقایسه کنیم. کمپین بوتیگیگ که سهمی 9 درصدی از محبوبیت را به خود اختصاص داده، از اوایل اردیبهشت‌ماه (اواخر آوریل)، 4.6 میلیون دلار را صرف تبلیغات در گوگل کرده است. وارن نیز که سهمی 16 درصدی از محبوبیت را به خود اختصاص داده، از اوایل بهمن‌ماه (اواخر ژانویه)، 3.7 میلیون دلار خرج داشته است. برنی ساندرز نیز که سهم 19 درصدی از محبوبیت را از آن خود کرده، از اوایل اسفندماه (آواخر فوریه)، 3.2 میلیون دلار را صرف کمپین تبلیغاتی خود کرده است. ترامپ هم با صرف 4.5 میلیون دلار از خرداد 1397 (ژوئن 2018)، کمی کمتر از بوتیگیگ هزینه کرده است. البته از طرفی دیگر، کمیته واکنش سیاسی ترامپ، 9796400 دلار را در همان دوره به صرف رسانده است.

هزینه کمپین‌های تبلیغاتی ریاست جمهوری آمریکا بالا است، اما مایک بلومبرگ هزینه‌هایی بی‌سابقه داشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH