ال‌جی تلویزیون‌های OLED متنوعی را در نمایشگاه CES 2020 معرفی کرد

ال‌جی امسال با تلویزیون‌های جدیدی در نمایشگاه CES 2020 حضور پیدا کرده است؛ تلویزیون‌هایی که ظرافت و نازکی را بر نمایشگرهای خم‌شدنی ترجیح داده‌اند. این شرکت کره‌ای تلویزیون‌های OLED جدیدی با نام «سری گلکسی» معرفی کرده که می‌توانند مثل تابلو از دیوار آویخته شوند و علاوه‌بر کاربرد تلویزیون، به‌عنوان یک اثر هنری هم مورد استفاده قرار گیرند.

سری گلکسی در سه سایز ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی عرضه خواهد شد و مدل ۶۵ اینچی آن به‌گفته ال‌جی تنها ۲۰ میلی‌متر ضخامت دارد. این سری، مشابه تلویزیون OLED والپیپر ال‌جی بوده با این تفاوت که این‌بار هیچ باکس جداگانه‌ای برای قرارگیری پورت‌ها و وسایل الکترونیکی دستگاه وجود ندارد و همه آن‌ها به داخل تلویزیون انتقال یافته‌اند.

این تلویزیون هنری، از نقطه‌نظر مفهومی، شبیه به تلویزیون The Frame سامسونگ است که می‌تواند کارهای هنری را در زمان‌های استراحت به کاربر نمایش دهد. سامسونگ حتی یک فروشگاه هنری دارد که امکان دسترسی مشتریان به هزاران اثر هنری مختلف را با پرداخت ماهانه ۴.۹۹ دلار فراهم می‌کند؛ ضمن اینکه کاربران می‌توانند حاشیه‌های تلویزیون را با بافت‌ها و رنگ‌های مختلف جایگزین کنند تا هماهنگی بهتر و بیشتری با اتاق‌شان داشته باشد. سامسونگ در نمایشگاه امسال CES، تنها به معرفی سایزهای جدیدی برای تلویزیون The Frame اکتفا کرد.

برای کسانی که علاقه‌ای به سری لوکس ال‌جی ندارند، باید بگوییم که به‌روزرسانی‌هایی هم در سری OLED معمولی این شرکت اتفاق افتاده است. ال‌جی همچنین برای سال 2020 سایز کاملا جدیدی معرفی کرده است: یک تلویزیون OLED ۴۸ اینچی 4K. شرکت می‌گوید که شما در این سایز، تراکم پیکسلی در حد یک تلویزیون ۹۶ اینچی 8K خواهید داشت. در شرایطی که اکثر مردم به خریدن تلویزیون‌های بزرگ هجوم آورده‌اند، ال‌جی به‌خوبی تشخیص داده که برخی از مشتریان ممکن است به یک چیز کوچکتر نیاز داشته باشند. ال‌جی، سایز ۴۸ اینچی را به‌عنوان پُلی بین مانیتورهای گیمینگ و تلویزیون‌های اتاق نشیمن می‌بیند و سعی کرده تا لگ‌های ورودی را همچنان پایین نگه دارد (در حدود ۱۳ میلی‌ثانیه) و به کمک فناوری‌های G-Sync انویدیا یا FreeSync شرکت AMD از رفرش‌ریت‌های متغیر پشتیبانی کند.

ال‌جی برای بهبود کیفیت تصویر در سال 2020، یک قابلیت جدید Filmmaker Mode هم معرفی کرده تا کاربران، تصاویر را با همان کیفیت مدنظر کارگردان فیلم ببینند. همچنین پردازنده جدید نسل سوم Alpha 9 ال‌جی، می‌تواند بین انواع اشیاء مختلف بر روی نمایشگر تلویزیون تمایز قایل شود و پردازش‌های مختلفی را در هر ناحیه از آن انجام دهد تا باعث کاهش نویز و افزایش شارپ‌بودگی تصویر گردد. این پردازنده همچنین قادر به تشخیص ژانر محتوای نمایش‌داده‌شده بر روی تلویزیون است و می‌تواند به‌طور خودکار به حالت مناسب تلویزیون برای ورزش، فیلم، اخبار و انیمیشن سوییچ کند.

ال‌جی در اقدام دیگری، میکروفون‌های active-listening را مستقیما در داخل بعضی از تلویزیون‌های رده‌بالای 2020 خود به کار برده است. ال‌جی همچنین با وجود اینکه از دستیارهای هوشمند آمازون الکسا، گوگل اسیستنت و ایرپلی 2 اپل بر روی تلویزیون‌های خود پشتیبانی می‌کند، اما حالا سیستم فرمان صوتی اختصاصی خودش را که با عبارت «Hi, LG» شروع به کار می‌کند معرفی کرده است. شما برای انجام تعاملات صوتی (یا استفاده از یک اسپیکر هوشمند) در تلویزیون‌های قدیمی‌تر این شرکت، مجبور بودید دکمه‌ای را بر روی ریموت کنترل ال‌جی فشار دهید؛ اما حالا میکرون تبدیل به بخشی از خود تلویزیون شد‌ه‌اند. ال‌جی می‌گوید که اگر کاربر تمایلی به استفاده از میکروفون نداشته باشد می‌تواند به‌طور کامل آن را غیرفعال کند. سیستم صوتی جدید ال‌جی می‌تواند محتواها را جستجو کند و کارهایی مانند روشن و خاموش کردن تلویزیون را انجام دهد.

البته تلویزیون‌های سری CX و BX ال‌جی، بدون این میکرون داخلی ساخته شده‌اند، بنابراین اگر شما نگران حریم شخصی خود هستید می‌توانید از این مدل‌ها استفاده کنید. اما بر روی تلویزیون‌های رول‌شدنی، تلویزیون 8K OLED، تلویزیون والپیپر و سری گلکسی جدید ال‌جی همگی مجهز به میکرون داخلی برای کنترل صوتی هستند.

یکی دیگر از ترفند‌های نرم‌افزاری ال‌جی برای تلویزیون‌های سال 2020، امکان استفاده از یک اسپیکر بلوتوثی به‌عنوان اسپیکر جلو، اسپیکر پشت یا حتی به‌عنوان اسپیکرهای استریو چپ/راست در پشت دستگاه است.

لیست همه تلویزیون‌های OLED امسال ال‌جی را در زیر ملاحظه می‌کنید. شرکت مثل همیشه، سری دیگری برای تلویزیون‌های NanoCell LCD هم معرفی کرده است.

سری RX Signature (رول‌شدنی)

  • ۶۵ اینچ

سری ZX Signature (8K OLED)

  • ۸۸ اینچ
  • ۷۷ اینچ

سری WX Signature (تلویزیون OLED والپیپر)

  • ۶۵ اینچ

سری GX Signature (سری گلکسی جدید)

  • ۷۷ اینچ
  • ۶۵ اینچ
  • ۵۵ اینچ

سری CX

  • ۷۷ اینچ
  • ۶۵ اینچ
  • ۵۵ اینچ
  • ۴۸ اینچ

سری BX

  • ۶۵ اینچ
  • ۵۵ اینچ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH