شرکت مدیاتک چیپست میان‌رده 5G خود را با نام Dimensity 800 در CES 2020 معرفی کرد

کمپانی تایوانی مدیاتک جدیدترین چیپست میان‌رده خود را با قابلیت اتصال به شبکه 5G در نمایشگاه CES 2020 معرفی کرد. این تراشه با نام Dimensity 800 در کالبد اسمارتفون‌های میان‌رده قرار می‌گیرد تا این دسته از تلفن‌ها نیز به شبکه اینترنت همراه 5G متصل شوند. تراشه مدیاتک در فرآیند 7 نانومتری تولید شده است.

این شرکت قول داد تا چیپست Dimensity 800 را پیش از پایان نیمه اول سال 2020 در اختیار تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند قرار دهد.

تراشه‌های 5G سری Dimensity 800 از فناوری تجمیع فرکانس 2CC پشتیبانی می‌کنند که افزایش 30 درصدی پوشش و دریافت سیگنال نسبت به تجمیع فرکانس 1CC یا بدون تجمیع فرکانس را به ارمغان می‌آورد. علاوه‌بر این، تراشه‌های جدید مدیاتک از هردو مدل شبکه 5G مستقل و غیرمستقل در فرکانس 6 گیگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند.

این تراشه از اتصال چندحالته 2G تا 5G و فناوری Dynamic Spectrum Sharing (DSS) پشتیبانی می‌کند. سری جدید تراشه‌های مدیاتک از سرویس‌هایی مانند VoNR برای انتقال صدا و داده بر بستر شبکه 5G استفاده می‌کنند.

در بخش پردازنده مرکزی تراشه Dimensity 800 نیز چهار هسته Cortex-A76 با فرکانس 2 گیگاهرتز و چهار هسته قدرتمندتر Cortex-A55 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز تعبیه شده است.

در بخش گرافیکی این تراشه از همان کلاس موجود در تراشه Dimensity 1000 استفاده شده است که همراه با فناوری HyperEngine باعث بهبود عملکرد سخت‌افزار دستگاه در هنگام اجرای بازی‌ها می‌شود.

این تراشه از سنسور‌های 64 مگاپیکسل یا دو سنسور 32 و 16 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند. مدیاتک در این تراشه از الگوریتم‌های فوکس خودکار برپایه هوش مصنوعی، متعادل‌ساز خودکار سفیدی تصویر، کاهش نویز و پشتیبانی از HDR بهره گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH