وان‌پلاس از اسمارت‌فون کانسپت وان با دوربین پنهان‌شونده رونمایی کرد

بر اساس پیش‌بینی‌ها کمپانی وان‌پلاس تا ماه مارس از پرچم‌دار جدیدی رونمایی نخواهد کرد؛ اما این برند چینی برای آغاز طوفانی سال 2020 روش خیره‌کننده‌ای را برگزیده است. وان‌پلاس امروز و در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2020 در شهر لاس‌وگاس از نخستین گوشی مفهومی خود با نام OnePlus Concept One رونمایی کرد.

اکنون تمامی دوربین‌های زشت به شکل اصولی قابل پنهان شدن هستند

در رابطه با شکل ظاهری احتمالی محصولات آینده برند چینی بایستی خاطرنشان کرد که وان‌پلاس کانسپت وان مجهز به مشخصه‌ای موسوم به دوربین نامرئی خواهد بود. توسعه و به‌کارگیری فناوری شیشه با قابلیت تغییر رنگ (شیشه الکتروکرومیک) حدودا 8 ماه زمان برده است. این مشخصه پیش‌تر در هیچ هندست دیگری مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است. شیشه الکتروکرومیک به منظور ایجاد حالات شفافیت متفاوت از ذرات آلی موجود در ساختار خود استفاده می‌کند. پوشش شیشه‌ای موجود بر روی لنزهای دوربین در زمان عدم استفاده از آن‌ها به رنگ مشکی مات نمایش داده می‌شود. با اجرای اپلیکیشن دوربین، روکش شیشه‌ای بدون مصرف چشمگیر انرژی و ظرف مدت تنها 0.7 ثانیه به‌صورت کاملا شفاف در خواهد آمد. جالب این‌که زمان لازم برای تغییر شفافیت روکش شیشه‌ای از زمان موردنیاز جهت فعال‌سازی کامل دوربین دستگاه به‌مراتب کمتر است. بدین‌ترتیب وان‌پلاس در خصوص به‌کارگیری دوربین‌های متعدد در دستگاه‌های آینده خود هیچ‌گونه نگرانی نخواهد داشت؛ چرا که اکنون با موفقیت می‌توان آن‌ها را پنهان کرد. با این‌حال فناوری جدید برای یک هدف کاربردی‌تر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ مشخصه‌ای که احتمالا در ارتقاء چشمگیر تجربه کاربری دوربین بسیار موثر خواهد بود.

وان‌پلاس کانسپت وان

وان‌پلاس کانسپت وان با همکاری کمپانی مک‌لارن تولید شده است؛ لذا این هندست قادر است تا از شیشه الکتروکرومیک به‌عنوان یک فیلتر پلاریزه‌کننده داخلی برای دوربین بهره‌برداری نماید. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا در شرایط نوری شدید نظیر تابش مستقیم نور خورشید قادر به ثبت تصاویر شارپ‌تر همراه با جزئیات بالاتر باشند.

چرم مک‌لارن همراه با اجزای داخلی پرچم‌دار

وان‌پلاس به منظور اطمینان هر چه بیش‌تر از قرارگیری گوشی کانسپت وان در طیف محصولات ممتاز، سایر بخش‌های پنل پشتی گوشی را با نوعی چرم مخصوص که در خودروی مک‌لارن 720S نیز مورد استفاده قرار گرفته؛ پوشانده است. این ماده با توجه به ماهیت ذرات طبیعی خود از ساختاری نسبتا نرم برخوردار است. کمپانی مک‌لارن با عبارت “تجربه لمس ابریشم زیبا” به توصیف این روکش پرداخته است؛ چرمی که در کشورهای انگلستان، ایرلند و اسکاتلند تولید می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که سایر مشخصات این اسمارت‌فون، مشابه گوشی وان‌پلاس 7T پرو مک‌لارن خواهد بود. کمپانی در تولید هندست کانسپت وان از همان پنل 6.7 اینچی خمیده Fluid AMOLED با نرخ نوسازی 90 هرتزی به‌همراه یک ماژول دوربین پاپ‌آپ بهره گرفته است.

وان‌پلاس کانسپت وان

دوربین سلفی گوشی از رزولوشن 16 مگاپیکسلی برخوردار است و پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه نیز در قسمت پشتی دستگاه مستقر می‌شود. این ماژول از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار لیزری، یک دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری و یک دوربین فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. از سوی دیگر، تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس به‌همراه 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی سایر مشخصات داخلی این هندست را تشکیل می‌دهند. بعلاوه گوشی کانسپت وان از سیستم‌عامل اندروید 10 و افزونه‌های نرم‌افزاری معمول وان‌پلاس استفاده می‌کند.

کاربران هرگز قادر به خریداری اسمارت‌فون وان‌پلاس کانسپت وان نخواهند بود

متاسفانه جهت اطلاع آن‌دسته از افرادی که مایل به خریداری این محصول جذاب هستند بایستی خاطرنشان کرد که وان‌پلاس برای تولید و فروش این هندست هیچ برنامه‌ای ندارد. هدف از طراحی این محصول صرفا نمایش فناوری‌های جدیدی است که احتمالا در پرچم‌داران نسل آینده کمپانی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. با این‌حال وان‌پلاس در زمینه تولید مجموعا 3 گوشی به‌سختی تلاش می‌کند و انتظار می‌رود که این هندست‌ها طی ماه‌های آینده معرفی شوند. اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 8 و وان‌پلاس 8 پرو سردرم‌داران این سری از محصولات هستند. ظاهرا هر 2 هندست فوق از نمایشگرهای حفره‌دار و سیستم‌های دوربین ارتقایافته بهره خواهند برد.

تصاویر CAD مربوط به اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 8، وان‌پلاس 8 پرو و وان‌پلاس 8 لایت

وان‌پلاس 8 لایت یکی دیگر از تولیدات آینده کمپانی به‌شمار می‌ر‌ود. این هندست نخستین محصول میان‌رده وان‌پلاس از زمان معرفی اسمارت‌فون وان‌پلاس X محسوب می‌شود. اطلاعات مربوط به این هندست کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند؛ اما بر اساس پیش‌بینی‌ها، وان‌پلاس 8 لایت با پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه، تراشه اسنپ‌دراگون سری 700 و نمایشگر حفره‌دار روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH