کپی‌برداری سامسونگ از اپل

کپی‌برداری سامسونگ از اپل در کنفرانس خبری نمایشگاه CES 2020

سامسونگ در کنفرانس مطبوعاتی خود در نمایشگاه CES 2020 اشتباه بزرگی کرد. این شرکت از لوگوی FaceID اپل برای معرفی سیستم تشخیص چهره خود استفاده کرد. مشخص نیست که این کار به صورت عمدی یا غیرعمدی از سوی کره‌ای‌ها انجام شده است.

البته، وب‌سایت iMore نشان می‌دهد که دو لوگو شباهت‌ یکسانی به یکدیگر ندارند، زیرا خطوط موجود در لوگوی سامسونگ کمی صخیم‌تر بوده و به یکدیگر نزدیک‌تر هستند. شاید هم گوشه‌های موجود در لوگو سیستم سامسونگ کمی گردتر باشند.

لوگوی فیس‌آی‌دی اپل در تصویر سمت چپ و لوگوی سامسونگ در تصویر سمت راست

این آیکون در پنجاه و چهارمین دقیقه از ویدیوی کنفرانس سامسونگ با عنوان “Age of Exprience” مشاهده می‌شود. هیون‌سوک کیم، مدیر بخش الکترونیک سامسونگ در هنگام اجرای اسلاید حاوی آیکون سیستم تشخیص چهره سامسونگ، درباره سرمایه‌گذاری این شرکت برروی امنیت سایبری صحبت می‌کرد.

کیم گفت: “ما با سرمایه‌گذاری در حوزه حفظ هویت و دسترسی امن به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی دلخواه کاربران، قابلیت Samsung Pass را معرفی کرده‌ایم.” اسلاید مربوط به آیکون کپی‌برداری شده سامسونگ نیز پس از 15 ثانیه تغییر کرد.

به نظر می‌رسد که این اشتباه از سوی سازنده اسلایدشو صورت گرفته، زیرا سامسونگ از این لوگو در هیچ کدام از نرم‌افزار‌های خود استفاده نکرده است. لوگوی سیستم تشخیص چهره سامسونگ، تصویر صورت یک انسان است.

این مسئله به عنوان دومین اشتباه در نمایشگاه CES 2020 رویت شد. در روز گذشته نیز شرکت AMD تصویری از پشت کنسول جدید مایکروسافت با نام Xbox Series X پخش کرد که مشخص شد تصویر فوق ساختگی و صرفا برای نمایش پورت‌های موجود برروی دستگاه منتشر شده بود.

شرکت‌های زیادی در زمینه‌های گوناگون از اپل کپی‌برداری کرده‌اند، اما سامسونگ در میان بدنام‌ترین آن‌ها قرار دارد. در سال‌های گذشته نیز هردو شرکت در مسئله کپی‌برداری از آیفون درگیر دعاوی حقوقی زیادی بودند.

شرکت‌های چینی نیز وارد این ماجرا شده‌اند و پس از معرفی آیفون X موجی از اسمارتفون‌های چینی با طراحی مشابه این آیفون را شاهد بوده و هستیم.

شیائومی در سال گذشته به طور کلی از تصاویر پس‌زمینه اپل و آواتار‌های مموجی (Memoji) در تبلیغات خود استفاده کرد و برند آنر نیز هدفون‌های بی‌سیم خود را با طراحی مشابه ایرپاد‌های اپل رونمایی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH