مدیرعامل مایکروسافت به‌همراه سرفیس Duo مجهز به نمایشگر دوگانه رویت شد

در ژانویه سال 2017 شرکت مایکروسافت فرآیند ثبت پتنت‌های سرفیس‌فون مجهز به نمایشگر دوگانه را یکی پس از دیگری آغاز کرد. تصاویر ضمیمه شده به این پتنت‌ها نشان‌دهنده نحوه استفاده از دستگاه در حالات مختلف و برخی اپلیکیشن‌های خاص بودند. این دستگاه در وضعیت جمع‌ شده می‌توانست بر روی یک استند قرار گرفته و نقش یک ساعت زنگ‌دار را ایفا نماید. در حالت لپ‌تاپ، این محصول به‌صورت افقی قرار گرفته و یک صفحه‌کلید QWERTY مجازی نیز در بخش تحتانی نمایشگر ظاهر می‌شد. یکی از پتنت‌های ثبت شده توضیح می‌داد که لولای 360 درجه‌ای قادر به تعیین حالت کاربری موردنظر بوده و رابط کاربری دستگاه نیز بر همین اساس تنظیم خواهد شد. اما در جولای سال 2018 گزارش شد که مایکروسافت این پروژه را به حالت تعلیق در آورده است.

در روز 2 اکتبر سال گذشته، مایکروسافت از تبلت ویندوزی سرفیس نئو مجهز به نمایشگر دوگانه رونمایی کرد. همچنین با استقرار جمعیت در سالن برگزاری مراسم، پانوس پانای؛ مدیر ارشد واحد محصولات مایکروسافت در اقدامی تاریخی به معرفی سرفیس Duo پرداخت. سرفیس Duo در فصل خرید تعطیلات سال 2020 عرضه خواهد شد. این گجت از 2 نمایشگر 5.6 اینچی بهره خواهد برد. نکته جالب‌توجه این‌که سرفیس Duo با سیستم‌عامل اندروید روانه بازار خواهد شد. ظاهرا مایکروسافت نیز همانند بلک‌بری متوجه شده که به‌کارگیری پلتفرم اندروید از مبارزه با دستان بسته به‌مراتب آسان‌تر و معقول‌تر است. مایکروسافت و گوگل در زمینه اعمال اصلاحات موردنیاز در اندروید جهت استفاده از تمامی فضای نمایشگر دوگانه با یکدیگر همکاری کردند.

دیروز یکی از مجریان مالی یاهو با نام برایان سوزی اقدام به انتشار توئیتی کرد که در آن عکسی از ساتیا نادلا؛ مدیرعامل مایکروسافت در حال کار با سرفیس Duo مشاهده می‌شود. اگرچه تا موعد عرضه سرفیس Duo کماکان ماه‌ها زمان باقی‌مانده است؛ اما ظاهرا مایکروسافت بایستی هر از گاهی موجودیت این دستگاه را به مصرف‌کنندگان یادآوری نماید. کمپانی بر این باور است که با مرور زمان، برخی مشتریان بالقوه سرفیس Duo احتمالا ماهیت وجودی این گجت را از یاد خواهند برد. یادآوری عمومی تولید سرفیس Duo از طریق یک سری پیام‌های تبلیغاتی احتمالا موجب می‌شود تا برخی شرکت‌ها و مشتریان علاقه‌مند از خریداری یک اسمارت‌فون جدید صرف‌نظر نموده و برای عرضه سرفیس Duo منتظر بمانند.

ساتیا نادلا؛ مدیرعامل مایکروسافت در حال کار با دستگاه سرفیس Duo

در عصر گوشی‌های تاشو، بایستی بدانیم که سرفیس Duo در طیف محصولاتی نظیر سامسونگ گلکسی فولد، هواوی میت X، سامسونگ گلکسی Z Flip و موتورولا ریزر طبقه‌بندی نخواهد شد. این گجت اساسا دارای 2 نمایشگر مستقل است که در کنار یکدیگر کار می‌کنند. بدین‌ترتیب سرفیس Duo در مقوله بهره‌وری و قابلیت‌های مالتی‌تسکینگ نسبت به سایر دستگاه‌ها برتر ظاهر می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH