نتایج جست‌و‌جو

تغییرات جدید نتایج جست‌و‌جوی گوگل باعث ناراحتی کاربران شده است

برخی از کاربران جست‌و‌جوی دسکتاپی گوگل شکایت دارند و می‌گویند که آیکون‌های اضافی در جلو نتایج جست‌و‌جو، به آن‌ها در پیدا کردن منابع معتبر کمک نمی‌کند.

چند سال پیش، تیم Bing شرکت مایکروسافت نشان دادن علاقه‌مندی‌ها در نتایج جست‌و‌جو را آزمایش کرد. گوگل نیز چنین رویه‌ای را بیش از یک دهه در پیش گرفته است. این شرکت یک هفته پیش، تغییراتی را در نتایج جست‌و‌جوی دسکتاپی خود اعمال کرد. این تغییرات منجر به شلوغ‌تر شدن رابط کاربری مرتب گوگل شد و همین موضوع، اعتراض برخی از کاربران را برانگیخت. 

گوگل طی توییتی اعلام کرد که صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند آیکون ارجحی را که دوست دارند در کنار نتایج مربوط به سایتشان نمایش داده شود، برگزینند.

گوگل اظهار کرد: “این قالب جدید، برند یک وب‌سایت را در جلو و مرکز قرار می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود تا جست‌و‌جوکنندگان منبع اطلاعات را بهتر درک کرده و همچنین راحت‌تر تصمیم بگیرند که چه چیزی را مورد کاوش قرار دهند.”

تغییر ظاهر نتایج جست‌و‌جو در نسخه دسکتاپ، در واقع مشابه اقدامی است که گوگل یک سال پیش در رابطه با نتایج جست‌و‌جوی موبایلی انجام داد. هر دوی این تغییرات باعث می‌شوند تا شرکت‌های مختلف بتوانند آیکون خود را در کنار نتایج جست‌و‌جو قرار دهند.

اضافه کردن علاقه‌مندی‌ها به نتایج جست‌و‌جو دسکتاپی، با برچسب برجسته «Ad» که مربوط به تبلیغات است، همراه شده است. کاربران توییتری که متوجه این تغییر شده بودند، اظهار می‌کردند که اضافه کردن این آیکون‌ها باعث شلوغی نتایج جست‌و‌جو شده و این موضوع نیز بسیار ناخوشایند است. همچنین برخی دیگر از کاربران گفته بودند که این ویژگی جدید باعث نمی‌شود تا کاربران، مطالب موردنظر خود را سریع‌تر پیدا کنند.

در دوره‌ای که اخبار جعلی به‌وفور یافت شده و بسیاری از مردم نیز توانایی تشخیص اعتبار یک منبع را ندارند، همچنان معلوم نیست که آیا اضافه کردن آیکون به نتایج جست‌و‌جو در واقع می‌تواند به کاربران در اعتبار سنجی منابع کمک کند یا خیر؟ 

گوگل مدعی شده: “تغییرات طراحی نتایج موبایلی به ما اجازه داده تا دکمه‌های کنشی بیشتر و پیش‌نمایش‌های بهتری را در نتایج جست‌و‌جو اعمال کنیم. این تغییرات به‌طور همزمان نیز تجربه وب‌گردی بهتر و انتساب به منابع شفاف‌تری را ارایه می‌دهند.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH