حالت تاریک

سرانجام حالت تاریک واتس‌اپ در اختیار برخی از کاربران قرار گرفت

هنگامی‌که شنیدیم تیم واتس‌اپ مشغول کار بر روی حالت تاریک (dark mode) است، حسی شبیه به ابدیت را احساس کردیم. خوشبختانه به نظر می‌رسد که این شرکت آماده است تا این ویژگی جدید را به برخی از کاربران ارایه دهد.

وب‌سایت WABetaInfo حالت تاریک را در آخرین بتای این اپلیکیشن که در فروشگاه گوگل پلی عرضه شده (نسخه 2.20.13)، رؤیت کرده است. حال می‌توانیم به شما بگوییم که این حالت سرانجام در اختیار کاربران قرار گرفته است. در زیر چند اسکرین‌شات‌ را از این ویژگی جدید قرار داد‌ه‌ایم.

حالت تاریک واتس‌اپ به جای اینکه اپلیکیشن را کاملا مشکی کند، از رنگ‌های تاریک استفاده می‌کند. اگر شما یکی از هواداران اپلیکیشن‌هایی هستید که از حالت تاریک OLED استفاده می‌کنند، این قضیه می‌تواند کمی برای شما ناامید کننده باشد. با این اوصاف، این ویژگی همچنان در مقایسه با حالت روشن قدیمی، برای چشمان کاربران مناسب‌تر است. امیدواریم که بتوانیم در آینده‌ای نزدیک از حالت مشکی (black mode) نیز استفاده کنیم. حالت مشکی به گوشی‌هایی که از نمایشگر OLED استفاده می‌کنند امکان می‌دهد تا در مصرف باتری صرفه‌جویی کنند.

حالت تاریک هم می‌تواند به‌صورت دستی تنظیم شده و هم اینکه اگر از اندروید 10 استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را به‌صورت تابعی از مضمون‌ سیستم‌عامل اندروید، تنظیم کنید. در این حالت، هنگامی‌که شما به‌صورت سیستمی حالت تاریک گسترده (wide dark mode) را انتخاب می‌کنید، اپلیکیشن واتس‌اپ نیز به‌صورت خودکار حالت تاریک را اعمال می‌کند. کاربران اندروید Pie و نسخه‌های پایین‌تر نیز می‌توانند این حالت را به‌صورت دستی فعال کرده و یا اینکه آن را مطابق حالت ذخیره باتری (battery saver) تنظیم کنند (یعنی اینکه هنگامی‌که حالت ذخیره باتری فعال شد، حالت تاریک نیز به‌طور خودکار فعال شود).

درهرصورت، این حالت رنگی جدید بر منوهای چت، صفحات تنظیمات، برگه‌های تماس، لیست مخاطبان و سایر منوهای دیگر نیز اعمال می‌‌شود. بنابراین در این نقطه زمانی، این رویه یک راه‌حل همه‌جانبه به حساب می‌آید.

در پایان اینکه، شما می‌توانید جدیدترین نسخه بتای اپلیکیشن واتس‌اپ را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. اگر برای بتای این اپلیکیشن ثبت‌نام نکرده‌اید، آنگاه می‌توانید که از فروشگاه‌های دیگری همانند APKMirror این به‌روزرسانی را دریافت کنید.    

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH