اولین اسمارتفون 5G شرکت سونی در رویداد MWC 2020 شهر بارسلون معرفی خواهد شد

انتظار می‌رود که شرکت سونی اولین اسمارتفون 5G خود را در کنگره جهانی موبایل (MWC) معرفی کند. شایعات زیاد و متغیری درباره تلفن جدید سونی مطرح شده‌اند؛ بنابراین، برخی از جزییات درباره هندست جدید ژاپنی‌ها نامشخص هستند. ما حتی نمی‌دانیم که سونی از چه نامی برای این تلفن استفاده خواهد کرد. شایعاتی درباره نام‌های اکسپریا 1.1، اکسپریا 0 و اکسپریا 3 وجود دارند.

اسمارتفون جدید سونی دارای صفحه‌نمایش 4K HDR خواهد بود و از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 865 همراه با مودم X55 5G استفاده می‌کند. در بخش دوربین اصلی نیز با اضافه شدن یک سنسور ToF تعداد لنز‌ها به چهار عدد خواهد رسید.

اسمارتفون 5G سونی

ما انتظار داریم که دوربین اصلی به یک سنسور 48 مگاپیکسل (یا حتی 64 مگاپیکسل) مجهز شود. هم‌چنین، یک سنسور 12 مگاپیکسل نیز برای دوربین تله‌فوتو و یک سنسور با همان کیفیت برای دوربین الترا‌واید اسمارتفون 5G سونی در نظر گرفته شده است.

بحث‌های مختلفی هم در رابطه با استفاده سونی از سنسور 12 مگاپیکسل IMX555 (سنسور تعبیه شده برروی تلفن‌های سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس) در این تلفن وجود دارد. سونی تمایل دارد تا از سنسور‌های سفارشی برای تلفن‌هایش استفاده کند. پیش‌بینی می‌شود که این گوشی با قیمت بیش از 900 دلار در اختیار مشتریان قرار گیرد.

اسمارتفون 5G سونی

دومین اسمارتفونی که انتظار داریم سونی در MWC 2020 از آن رونمایی کند، هندست اکسپریا 5 پلاس است. هیچ اطلاعات دقیقی در رابطه با ابعاد صفحه‌نمایش این تلفن وجود ندارد، اما تصاویری از رندر‌های CAD این تلفن منتشر شده‌اند که طراحی آن را به ما نشان می‌دهند. در این رندرها، استفاده مجدد از دکمه پاور دستگاه به عنوان سنسور اثرانگشت را شاهد هستیم. به علاوه، احتمال می‌دهیم که اکسپریا 5 پلاس نیز از تراشه اسنپدراگون 865 و مودم 5G بهره‌مند شود.

به نظر می‌رسد که شرکت سونی پس از معرفی تلفن‌های اکسپریا 10 در سال گذشته، تصمیم گرفته است تا شانس خود را در بازار میان‌رده‌ها نیز افزایش دهد. این شانس می‌تواند با معرفی قابلیت‌ اتصال به شبکه اینترنت 5G بیشتر هم شود. اخیرا نیز یک اسمارتفون با نام Sony K8220 در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده بود که از تراشه اسنپدراگون 765G استفاده می‌کرد.

ممکن است که این تلفن‌ قبل از مدل‌های برتر (شامل اکسپریا 1.1 و 5 پلاس) به بازار عرضه نشود. با این حال، انتظار داریم که پیش‌فروش مدل‌های رده بالا از ماه مه و پیش‌فروش میان‌رده‌ها از ماه ژوئن آغاز شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH