آی‌مک‌های آینده اپل از الگوی طراحی کاملا جدیدی بهره خواهند برد

اکنون سال‌هاست که آی‌مک‌های اپل از الگوی طراحی غالبا یکسانی بهره می‌گیرند. این پدیده بدان معناست که اپل در آینده‌ای نزدیک ناچارا بایستی طراحی این گجت‌ها را مورد بازنگری قرار دهد. حداقل بسیاری از کارشناسان امیدوارند که چنین سناریویی عملی شود. لذا اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این سناریو نهایتا تحقق پیدا خواهد کرد یا خیر. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که اپل برای بازطراحی احتمالی آی‌مک‌ها به یک ایده بسیار جدید و جالب‌توجه دست یافته است.

پتنت اخیرا کشف شده توسط وب‌سایت AppleInsider، نمایی از طراحی جدید آی‌مک را نمایش می‌دهد. الگوی جدید اپل بر پایه یک صفحه شیشه‌ای منفرد طراحی شده است. هما‌ن‌طور که در تصویر فوق می‌بینید؛ نمایشگر دستگاه آی‌مک بر روی یک قاب خمیده و کشیده شده به سوی کاربر قرار گرفته است. همچنین استند کوچک تعبیه شده در پشت دستگاه به قائم ایستادن آن کمک می‌کند. در قسمت تحتانی قاب فضایی وجود دارد که ظاهرا محل قرارگیری صفحه‌کلید (احتمالا از نوع مجازی) به‌شمار می‌رود. همچنین فضاهای خالی موجود در 2 سمت چپ و راست صفحه‌کلید احتمالا به‌عنوان ترک‌پد دوگانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدین‌ترتیب کاربران با یک سیستم دسکتاپ all-in-one واقعی و همه فن حریف سروکار داشته و از اتصال ابزارهای‌جانبی متعدد به آن بی‌نیاز خواهند بود.

این ایده طراحی بسیار سنت‌‌شکنانه است. بعلاوه با توجه به پتنت بودن این الگو نمی‌توان پیرامون پیاده‌سازی آن در قالب یک محصول حقیقی با قطعیت اظهارنظر کرد. همان‌طور که گفته شد؛ بسیاری از کاربران مایل به مشاهده آی‌مک‌ها با طراحی بازنگری شده هستند. با این‌حال از موعد عرضه آی‌مک پرو هنوز زمان زیادی نگذشته است؛ لذا برای روشن شدن حقیقت کماکان بایستی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH