شیائومی: فعلا منتظر دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر نباشید!

با افزایش تقاضا برای طراحی نمایشگرهای تمام‌صفحه بر روی اسمارتفون‌های مدرن، راهکارهای مختلفی برای خلاص شدن از دوربین‌های جلو یا مخفی کردن آن‌ها ارایه شده‌اند. دوربین‌های پاپ‌آپ مکانیکی، هول پانچ‌ها و انواع حفره‌ها و بریدگی‌ها، همگی قدم‌هایی در این راستا بوده‌اند و خیلی‌ها معتقدند که قرار دادن دوربین در زیر نمایشگر، آخرین و بهترین راهکار ممکن خواهد بود. اما متاسفانه براساس گفته‌های نایب‌رییس شیائومی، این فناوری به این‌زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد، چراکه هنوز چالش‌های تکنولوژیکی بزرگی بر سر راه آن وجود دارند.

Lu Weibing می‌گوید که کل صنعت اسمارتفون، سخت در حال کار بر روی این راهکار است و علیرغم نمایش نمونه اولیه آن در سال ۲۰۱۹ توسط شیائومی، باید به دو فاکتور اساسی توجه داشت. یکی اینکه، تراکم پیکسلی (PPI) نمایشگرهای مدرن، بسیار بالا بوده و جای دادن یک دوربین سلفی در زیر آن‌ها، نور بسیار زیادی را مسدود می‌کند. از طرفی، به نظر می‌رسد که PPI نقش مهمی در انتقال نور دوربین زیر نمایشگر بازی می‌کند، که این هم می‌تواند مانع دیگری بر سر راه ما باشد.

در حال‌حاضر، انتقال نور دوربین‌های داخل نمایشگر، بسیار پایین است و در ترکیب با تراکم پیکسلی بالا، نور بسیار کمی به سنسور آن‌ها می‌رسد. این بدین معنی است که کیفیت تصویر، به‌اندازه نمونه ارایه‌شده توسط دوربین‌های معمولی نیست. کارشناسان همچنان به دنبال راهی برای رسیدن به PPI بالا بدون تداخل با انتقال نور دوربین هستند.

اگر صادق باشیم باید بگوییم که این‌روزها کسی اسمارتفونی را که تراکم پیکسلی پایینی دارد یا عملکرد دوربین سلفی آن زیر متوسط است، نمی‌خرد.

Lu Weibing می‌گوید که ما نباید انتظار داشته باشیم که فناوری دوربین زیر نمایشگر به این‌زودی‌ها اتفاق بیفتد و ممکن است که مدت زمان بیشتری را منتظر آن بمانیم. در حالیکه او هیچ چارچوب‌ زمانی‌ برای آن مشخص نکرده، اما به نظر می‌رسد که این کار حداقل چند سالی طول خواهد کشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH