سامسونگ مدیاتک

مدیاتک تراشه میان‌رده گیمینگ هلیو G80 را معرفی کرد

کمپانی مدیاتک تراشه گیمینگ پرچمدار خود یعنی هلیو G90 را در اواسط سال 2019 معرفی کرد و با توجه به محبوبیت بالای گوشی ردمی نوت 8 در بین مشتریان، می‌توان گفت که عملکرد این چیپست موفقیت‌آمیز بوده است. حالا مدیاتک تراشه اقتصادی‌تر هلیو G80 را برای گیمرها معرفی کرده که جایی بین G90 و G70 (که ماه گذشته معرفی گردید) قرار می‌گیرد.

هلیو G80، با استفاده از فناوری ۱۲ نانومتری ساخته شده و دارای هشت هسته پردازشی، شامل دو هسته Cortex-A75 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز است. هلیو G70 هم معماری مشابهی با G80 دارد، اما دارای سرعت‌های پایین‌تر ۱.۸ گیگاهرتز برای هسته‌های A75 و ۱.۷ گیگاهرتز برای هسته‌های A55 است.

هر دو چیپست، از پردازنده گرافیکی Mali-G52 استفاده می‌کنند، اما سرعت این پردازنده در G80 برابر ۹۵۰ مگاهرتز و در G70 برابر ۸۲۰ مگاهرتز است.

هلیو G80 از برخی از قابلیت‌های پیشرفته مدیاتک مانند تکنولوژی‌های HyperEngine Game و VoW بهره می‌برد. قابلیت VoW، مصرف انرژی تراشه را برای سرویس‌های دستیار صوتی پایین می‌آورد، در حالیکه HyperEngine تجربه گیمینگ روانی را برای کاربران فراهم می‌آورد.

از مزیت‌های فناوری HyperEngine می‌توان به سوییچ کردن به اتصال LTE+WiFi در صورت ضعیف‌شدن سرعت اینترنت در حین بازی و همچنین فراهم کردن عملکرد بازی پایدار از طریق مدیریت فعال پردازنده‌ها اشاره کرد.

انتظار می‌رود که هر دو چیپست G80 و G70 در داخل هندست‌های جدیدی که اواخر این ماه در هند عرضه می‌شوند، ارایه گردند؛ ضمن اینکه در ماه‌های بعد شاهد عرضه این دستگاه‌ها در بازارهای جهانی هم خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH