کاهش فروش محصولات اپل در بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا

مینگ‌چی کو، تحلیلگر معتبر محصولات اپل اعلام کرد که فروش محصولات این شرکت در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش خواهد یافت. این درحالیست که کوپرتینو‌نشین‌ها با فروش خوب آیفون 11 در سه‌ماهه آخر سال گذشته میلادی، حضور قدرتمندی در بازار داشتند.

کو پیش‌بینی می‌کند که فروش محصولات اپل تا 10 درصد کاهش می‌یابد. به عبارتی ساده‌تر، فروش محصولات اپل بین 36 تا 40 میلیون واحد کاهش خواهد یافت. البته، طبق گزارشات منتشر شده، تولید محصولات این شرکت به دلیل اطمینان از قطعات تولید شده در کارخانه فاکسکان تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. اکثر قطعات مهم تلفن‌ همراه، مانند دوربین آیفون و سایر آن‌ها در کارخانه فاکس‌کان در شهر ووهان چین تولید می‌شوند.

نکته دیگری که باید درباره این موضوع گفت، تاثیر شیوع ویروس کرونا بر تولید تلفن‌های جدید اپل است. فقط تولید مد‌ل‌های فعلی آیفون تحت تاثیر قرار نگرفته‌اند، بلکه، به نظر می‌رسد فرآیند تولید آیفون 9 (یا همان SE 2) هم دچار بحران شده است. قرار بود که تولید این محصول از ماه مارس آغاز شود، اما با اوضاع پیش آمده، انتظار می‌رود که آیفون جدید اپل به تعداد محدودی در بازار عرضه شود. حتی ممکن است که تولید سایر محصولات، مانند ایرپاد نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار بگیرد.

فروشگاه‌های اپل در چین هم به دلیل شیوع این ویروس خطرناک تا پایان هفته تعطیل شده‌اند. براساس گفته‌های مینگ‌چی کو، فروش محصولات اپل در چین پس از جشن‌های سال نو چینی بین 50 تا 60 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH